• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Merkit ja morjestukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VNnisti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Karkov sanoi:
Näin uutena motoristina on jäänyt hieman mietityttämään tästä yleisestä tervehtimisestä, että tehdäänkö sitä, jos itsensä ja vastaantulevan välissä on keskikaista. Eli ajetaan esimerkiksi Kehä1/3:lla. Oletusarvoisesti olen ollut myös siinä uskossa, ettei moottoritiellä tervehditä? Entäs kun joku ajaa ohi / ohitat jonkun?

Motoristit moikkaa, wannabeet arpoo ketä moikataan ja miten.

Kysymys lähinnä siksi, kun tuntuu ettei noilla isommilla/leveemmillä väylillä oo tassua nostettu. En siis ehkä ihan hölmöläinen olekkaan. :)

BlackCat sanoi:
Motoristit moikkaa, wannabeet arpoo ketä moikataan ja miten.

oon samaa mieltä vaikka olenkin vasta aloittanut "wannabe". Lentopallomaila heilahtaa aina kun näkyy kaksipyöräisiä. Ja tulipa sitä morjestettua toissapäivänä mopoakin, kun kerran sieltä lapa heilahti. Toivottavasti oli mieltä lämmittävää, koska meitä oli kaksi (B-King ja 750 GSX-R) :jpstyle:

Se on aina lapa ojossa kun mopotin tulee vastaan, ja onpa hieno fiilis kun "oma rotu", motoristit tekee saman. Eilen, tänään tuli molempina päivinä kunnon letkat vastaan ja oli upeeta ajaa letkan ohi lapa ojossa ja saada morotukset takaisin..:thumbup:

Kyllähän se aina saa hymyn suulle ja hyvän mielen kun tulee motoristi moikaten vastaan, etenkin sadekelillä kun huomaa että kyllä täällä muitakin on. :grin:

Karkov sanoi:
Kysymys lähinnä siksi, kun tuntuu ettei noilla isommilla/leveemmillä väylillä oo tassua nostettu. En siis ehkä ihan hölmöläinen olekkaan. :)

On vain kaksi hyväksyttävää tekosyytä olla nostamatta lapasta pystyyn toisen motoristin vastaantullessa:

A) Kaikilla meillä on sokeita hetkiä; kaikkia ei ihan aina ehdi näkemään, ennen kuin on myöhäistä
B) Lapasta tarvitaan johonkin muuhun, kuten kytkimen käyttöön - tällöin nyökkäys riittää

Muut tekosyyt ovat laiskuutta.

27 kesää, ja muutama talvi ajoa takana, ja aina lämmittää sydäntä kun käsi nousee. Tyylillä ei väliä, kova jätkä morottaa aina.

Sateessa p***e jäässä ajaessa kunnon morolla tarkenee useamman kilometrin ja ärränpäiden sadattelu muuttuu lauleskeluksi.

Ei mitään järkeä mutta helkutin hauskaa :thumbup:

Ite oon noille piikeillekkin moikkaillu aina. Jokuselle mopollekkin on jopa joskus tullu moikkailtuu kun on piikiks erehtyny kattomaan. Eipä ne raukat vaan oo uskaltanu moikata takas (mopot siis) ;)

markusk sanoi:
Moikataanko piikkikuskejakin? Vai pitääkö olla ihan isompaa pyörää alla :orgmp:

Kyllä mä ainakin morotan piikit, ja välillä mopotkin. Ite ainakin kevarilla ajellessa tuntu hienolta kun "isot" pyörät morotteli :jpstyle:

markusk sanoi:
Moikataanko piikkikuskejakin? Vai pitääkö olla ihan isompaa pyörää alla :orgmp:

No totta jehvatissa moikataan! Ei se pyörän koosta ole kiinni, vaan asenteesta. Ainakin näin mulle sanottiin, kun itse piikillä aloittelin 12 vuotta sitten.

Kyllähän sitä tulee lähes kaikille kaksipyöräisille moikattua poissulkien mopot (tosin osa näyttää ihan muulta eli niille myös hanska heilahtaa).

Eheeeiiiii... Piikit ja maxiskodet jää kyllä ilman. On sit jotain mitä odottaa ku kasvaa isoks. Poislukien maxiskodet joihin ei auta ees isoks kasvaminen :blink:

Ps. Nii ja vespat...

Viimeksi muokattu:
GuessWho sanoi:
Eheeeiiiii... Piikit ja maxiskodet jää kyllä ilman. On sit jotain mitä odottaa ku kasvaa isoks. Poislukien maxiskodet joihin ei auta ees isoks kasvaminen :blink:
Pyh, välistä ei edes huomaa kun lapa on jo pystyssä etteivät ole ns. oikeita mopoja ja eikös kyse ole enempi ajamisen riemusta kaksipyöräisillä.

Täähän se tässä just on kun ovat peijjakkaat naamioineet piikit näyttämään rytkösiltä ja maxiskodet äfjiiärriltä. Pahus sentään sanon minä :grin:

Wolff sanoi:
On se tarkkaa touhua toi morottaminenkin nykyään. Oottelen vaan ketjua "olitko sinä joka morotit väärin orgmorotuksella ja sormesi ei ollut linjassa kätesi kanssa 2012?". Jokainen morjestaa kuten tykkää. Jos tälläisiä sormisääntöjä seuraa niin puolet Euroopan motoristeista kuuluu orgiin... :bye:

*Tarkoituksenani ei ollut nussia pilkkua tai kertoa, että ORG! moro on pakko tehdä näin, kerroin vain miten se tehdään oikein, kun sitä kerran kysyttiinkin... ei siitä tarvi kukkakalsareita päähän vetää.. :ohmy:

Itsellä tulee moroteltua kaikki paitsi mopot ja välillä enskakuskit, kun eihän noista enduroista nyt erota onko se piikku vai mopo.. Isot allaround pyörät sitte on helpommin tunnistettavissa ja morot nousee niin maxiscoottereille(jos katsoo päin tai morottaa ensin)..

:ohmy:

Karkov sanoi:
Näin uutena motoristina on jäänyt hieman mietityttämään tästä yleisestä tervehtimisestä, että tehdäänkö sitä, jos itsensä ja vastaantulevan välissä on keskikaista. Eli ajetaan esimerkiksi Kehä1/3:lla. Oletusarvoisesti olen ollut myös siinä uskossa, ettei moottoritiellä tervehditä? Entäs kun joku ajaa ohi / ohitat jonkun?

Itsekin tuota ihmetellyt uutena motoristina. Olen sitten vetänyt aina kun on hyvältä tuntunut, ajan kuitenkin aika paljon esim. Kehä I:stä. Yleensä jos itse olen vasemmalla kaistalla ja tullaan vasenta kaistaa vastaan, ni moikkaan. Mutta jos kumpikin on omilla oikeanpuoleisillaan ja välissä neljä muuta kaistaa ja puskat ja autot ja kaikki, ni ei tuu kyl morotettua, myönnän.

Morotin kerran Honda mankille, koska siinä oli vedetty jalkatapit eteen ja asennettu muistaaksni jonkinlainen apinakiikku. :thumbup:

Back