• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mercedes-Benz tyrmäsi K1600GTL:n

Lähdin ilta ajelulle tänään tankkaamaan pyörää ja olin kääntymässä vanhalta 1-tieltä raadelman kohdalla vasemmalle ,kun kolmion takaa tuli vanhempi mieshenkilö mersulla päälle.Vauhtia ei onneksi ollut enää paljoa kun hidastin huomattuani että kaveri tulee vaan 'rohkeasti ' vaikka oli väistämisvelvollinen.Auton puskuri osui mun vasemman polven kohdalle ja siitä kellahdin oikealle puolelle kyljelleen rähmälleen ja tein vielä kauniin voltin.
Ukko tuli autosta ulos vasta kun pyysin ja eka kommentti siltä oli että mitenkä sä nyt ajoit hänen auton keulaan noin huolimattomasti.
No ,mun kiukunpuuskan laannuttua kokosin itteni ja aloin kertomaan suomen tieliikennelakia ,että jos tulee **ttu kolmion takaa niin silloin olisi syytä kattella sillä risteävällä tiellä liikkujia.Minun voinnista se kaveri ei ollut kiinnostunut paljoakaan vaan katteli että tulikohan siihen mersun metallihohtomaalipintaan sellaisia harmillisia naarmuja.
Luut on onneksi ehjät ,mutta pientä kolotusta vasemmassa selkäfileessä havaittavissa ja armoton **tutus.
Huomenna vakuutusrumba ja pyörän vaurioitten arviointi käyntiin.
Pitäkäähän silmänne auki kanssamotoristit.Se vahinko vaan näköjään tulee kun on tullakseen

Paska homma, mutta muista käydä lekurissa, vaikka on miten pieni kolhu. Jos kolotus ei jostain syystä lopu, niin on ainakin mustaa valkoisella.

Parempi melkeen soittaa samantien ambulanssi paikalle jos on noin mulkku autokuski. Tulee meinaan ne poliisitki sillä tavalla että helähtää.

Aina Sinivuokot tommoseen tilanteeseen.
Ihan vaan vaikka sen takia että kotilokuski saa ne sakot jos asenne on tuo !! Ei sitten ole muttia myöhemmin syyllisyyden toteamisessakaan.

-k-
singledero.gif

Kyllähän tuosta olis marsumiehelle pitänyt sakkoja antaa.
Jos jotain hyvää saa kaivettua niin hyvä ettei heti alkukaudella tuota sattunut, olis vissiin nyppinyt paljon enemmän.

Kylläpä vain taitaisi tulla, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Sitä mieltä olen minäkin!
No ei varmaan tulis.Meinaatteko,että peräänajettukin saa sakot.
Luulen, että tässä nyt kirjoitetaan huonosti ja luetaan kahdella tavalla. Viittaako aiemmin mainittu "bemarikuski" toiseen teidemme paholaiseen eli mersukuskien ja volvokuskien koteloituun kollegaan VAI aloittajaan? Kirjoittakaahan niin, että ymmärtää.

edit: Yritän itsekin
smile_org.gif

Kylläpä vain taitaisi tulla, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Sitä mieltä olen minäkin!
No ei varmaan tulis.Meinaatteko,että peräänajettukin saa sakot.
Ensinnäkin, oikein hyvä jos on sovittu paikan päällä ja siten, että jälkeenkin päin voi kiistatta osoittaa tapahtumien kulun.
Kamerakännykällä vaan kuvia.
Ja HETI paikan päällä vastapuolelta allekirjoitus, ja tunnustus syyllisyydestä jos vain paperia löytyy. Ajokorttien jne tarkistaminen ja henkilöllisyyden varmistus.
Nuo on hyvä muistaa, vaikka pienen shokin kokeekin kun kolahtaa, varsinkin kun prätkä makaa maassa pitkin pituuttaan.

Sitten vahinkoilmoitus välittömästi vak.yhtiöön.
Joskus on käynyt niinkin, että syyllinen osapuoli on ennättänyt ensimmäisenä tehdä vahinkoilmoituksen ja siten että toinen osapuoli olisikin ollut se syyllinen. Onkin ollut operaatio saada asiat oikeille raiteilleen.

Tätä tapausta minun mielestäni ei voi rinnastaa peräänajotilanteeseen. Kun sitä ajoneuvoa on kuljetettava varoen, ettei onnettomuuksia ja osumia synny ja tässä tapauksessa molemmat olivat liikkeessä jne... Jos molemmat olisivat olleet varovaisia, ei olisi kolahtanut, vaikka bemarikuski oikeassa olikin. Nämä varovaisuusasiat ovat joskus kornejakin. Silti, tässä asiassa sanoisin, että bemarikuski olisi saanut sakot, vaikka se pyttymäistä olisi ollutkin ja ihan väärin. Myötätunnot bemaristille...
Any Way, onni onnettomuudessa että kausi on ohi ja toivottavsti bemarimies saa hienon pyöränsä entistä ehompaan kuntoon.
Edit1, Ai niin, samaa mieltä aiemmin kirjoitetun kanssa. Näyttämään sitä kolotusta, että kirjataan. Jos myöhemmin ilmenee jotain. Varsinkin kun olit syytön!

No kyllä sitä ny luulis ilman sakkoja itse selviävän jos toinen kolmion takaa eteen tulee
biggrin.gif

Toisaalta tuntuu oletuksena poliiseilla olevan tilanne kuin tilanne---> kaikille sakot varmuuden vuoksi.

Mukava, jos tähän löytyisi oikein tietävän tietäjän mielipide...
No ei tule sakkoa jos joku sut keilaa kolmion takaa kumoon..

Mieti ny vähäsen
Ei tullu ainaskaa mulle, kun vastaavaan tilanteeseen muutama vuosi sitten jouduin.
Oli kuitenkin kiven takana saada korvausta kivusta & särystä. Lopulta sekin järjestyi n puolen vuoden päästä, kun työterveyslääkäri pani meneen puoltavan lausunnon.

Mukava, jos tähän löytyisi oikein tietävän tietäjän mielipide...
No ei tule sakkoa jos joku sut keilaa kolmion takaa kumoon..

Mieti ny vähäsen
Ei tullu ainaskaa mulle, kun vastaavaan tilanteeseen muutama vuosi sitten jouduin.
Oli kuitenkin kiven takana saada korvausta kivusta & särystä.

Joo ei tullut sakkoja (auto kolmion takaa eteen) ja korvauksetkin tuli ajoissaan (vakava aivotäräys, katkennut solisluu, murtunut kylkiluu) 600 euroa..
violent013.gif

Mistähän tämä harhakäsitys on alkanut itämään, että AINA molemmat kolarin osapuolet saa sakot oli syyllinen tai Ei?

Sitten vahinkoilmoitus välittömästi vak.yhtiöön.
Joskus on käynyt niinkin, että syyllinen osapuoli on ennättänyt ensimmäisenä tehdä vahinkoilmoituksen ja siten että toinen osapuoli olisikin ollut se syyllinen. Onkin ollut operaatio saada asiat oikeille raiteilleen.
Ja jos on ehtinyt saamaan vastapuolen allekirjoituksen tunnustuksen paperille, niin kuitenkin ensin kopio paperista ja sitten vasta vakuutusyhtiöön.

Ikävästi kun saattaa nuo paperit kadota vakuutusyhtiöstä, ja virkailijallakin iskee paha dementiakohtaus että mitään paperia olisi koskaan tuotukaan.

Kummasti kuitenkin yllättäen muistui virkailijalle paperien paikka mieleen siinä vaiheessa kun tuttu poliisi uhkasi yhtiön konttoriin tehtävällä kotietsinnällä. Valitettavasti läheskään aina ei löydy noin avuliasta poliisia.

Aina voi tulla yllätyksiä. Minäkin olin kerran autolla bensa-aseman pihassa. Paikallani odottamassa vuoroa. Roskakuski ajoi oikeaan kylkeen, katseli varmaan autoni yli sieltä korkeammalta. Poliisi kävi puhalluttamassa molemmat ja otti pari kuvaa ja sanoi, että sopikaa tai tulee molemmille sakot liikenteen vaarantamisesta. Ja myöhemmin kirjoittivat minulle sakot, kun kuulemma piha-alueellakin oikealta tulevalla on etuajo-oikeus. Kiistin syyllisyyteni, koska olin paikallani silloin. Oli kuulustelua ja sitten meni syyttäjälle. Syyttäjä käänsi asian toisinpäin : roskakuski syyllinen. Sitten oltiin rosiksessakin, roskakuskille sakot ja joutui korvaamaan kulut minulle (auton korjaus + pieni korvaus menetetystä työajasta + todistajani palkkio). Mutta aika paljon piti tehdä ennen kuin oikeus voitti.

Pari viikkoa sitten meinasi käydä minunkin K 16 GT:lle huonosti. Kuninkaanmäen (Vantaa) liikenneympyrässä mersumies halusi ajaa väkisin päälle. Arvatkaa oliko hänellä kännykkä korvalla, kele..

Virkavallan paikalle kutsumisesta sen verran, että jos on tullut vähänkin henkilövahinkoa, niin aina polliisi paikalle. Ja muutenkin, jos syyllistä ei saada 100% selvyyttä ja asiaa sovittua.

Tulee mieleen yksi juttu vuosikkymmenten takaa. Kaveri ajoi autolla jalankulkijan päälle, tai paremminkin auto vain hipaisi jalankulkijaa joka kaatui. Jalankulkija ravisteli pölyt vaatteistaan ja totesi ettei tässä onneksi kuinkaan käynyt. Viikatemies oli kuitenkin eri mieltä ja henki lähti vielä samana päivänä.

Jos joku tulee kolmion takaa kylkeen, niin pääsee paljon helpommalla kun soittaa vaan kytät paikalle. Ei tarvi alkaa leikkimään kameroiden, allekirjoitusten pyytämisen, ajokortin tarkastamisen sun muun kanssa. Varsinkin jos se syyllinen osapuoli vielä käyttäytyy noin.

Back