PoS, seku ja BadToTheBone, hienosti olette jaksaneet yrittää selittää asiaa kohtuullisen kansantajuisesti
ja toisinaan jopa erittäin selkokielellä jotta nekin ymmärtäisivät, joille ei ole kauhalla annettu.
Aina ei vaan voi voittaa.
Aina riittää niitä joille lakiin kirjoitettu on ehdoton totuus.
Vaikka lähihistoriasta varmaankin löytyy sellaisiakin lakeja jotka on todettu toimimattomiksi ja sittemmin poistettu.
Myös sellaisia lakeja löytyy joiden valvominen on niin hankalaa että sitä ei kukaan tee,
tai sellaisia jotka ovat niin kaukana todellisuudesta ettei niitä juuri kukaan noudata... kukkahattulakimies poislukien...
Oletko muuten vienyt Jerrykannulla bensaa kaverillesi joka on jäänyt tienpäälle bensamittarin hajoamisen vuoksi??
Jos olet niin hyi sinua RIKOLLINEN..
Prätkien ja mopojen aiheuttama melu on saastetta ihan samoin kun lentokoneiden, känniääliöiden, junien, tuuningautojen tai iskuporien melu.
Se miten melu tulkitaan häiritseväksi on tulkitsijasta kiinni.
Samassa rapussa missä BadToTheBone nukkuu yönsä hyvin voi asua joku viherpiiperö tai muuten vaan herkkä henkilö
jonka on ihan pakko valittaa kun yläkerran emäntä leipoessaan aamupullaa osuu kaulimellaan puupöytään.
"EIHÄN SITÄ SAA**NA KESTÄ SITÄ KOLINAA!!!"
Niin, toiset kestää ja toiset ei.
Pakkoko sitä on muuttaa kaupunkiin valittamaan kaupungin äänistä tai jonnekin lentokentän viereen tms valittamaan ympäristön melusta?
Muuta muualle.
Btw. onko tullut mieleen, miksi niitä kilpiä viedään?
Tuohon taitaa olla montakin vastausta.
Itse luulisin että kyseessä on viranomaisen antama pelote jotta tarvikeputkilla ajelijat "saataisiin ruotuun",
toiset sanoo "mökäputket" / "suorat putket" / meluputket.. tai jotain muuta.
Pari tuollaista ääniratsiaa joissa muutaman db:n takia saa tuntuvan sekä ajallisesti että rahallisesti vaikuttavan rangaistuksen,
tuottaa varmaan tarvittavan vaikutuksen kun sana leviää keskustelupalstojen välityksellä.
Sillähän ei ole mitään väliä että rangaistus ei ole juurikaan suhteessa "rikoksen" vakavuuteen. Ainakaan "kunnon ihmisten" mielestä.
Itse ajelen tarvikeputkella kun olen tällainen köyhä joka halus ostaa bensaa sillä tonnilla jonka verran alkuperäinen oli kalliimpi.
En hommannut sitä "metelin ja sen perässä saavutetun uskottavuuden" vuoksi vaan siksi että hinta oli halvempi.
Olisiko minulla kuitenkin itsetutkiskelun paikka?? Mitäs mieltä olet oliver hardy?
Jottei tämä mene ihan pelkäksi "laittomuuksien lietsonnaksi" niin täytyy tämä vielä sanoa...
On paljon porukkaa jotka asuu ns. mukavien prätkäreittien varrella.
Olisi ihan kohtuullista ja suotavaa että näiden ihmisten kunnioitus olisi sillä tasolla
ettei ko. reittejä ajeltaisi kierrokset punarajan tuntumassa ainakaan öiseen aikaan (oli sitten mökäputket tai ei).
Ihan maalaisjärjellä ajatellen, ja ajellen.
Lisäksi soisin että sellainen todella reipas kanttailu voisi hoitua moottoriradalla
ja huippujen kokeilu vaikka lpr:n tai hallin kentällä...
Näin ainakin itse olen saanut vauhdinnälän tyydytettyä.
Varttimailiakin on kiva kokeilla, sekin on yllättävän hauskaa...
Paitsi tietysti "suoraa ajoa, senhän osaa kuka vaan..." - henkilö. Älä sinä kokeile.
Kausi jatkuu ja noisekilleri otti hatkat toissapäivänä...
Onneksi kävi taajamassa, pysty hakemaan pienellä vaivalla kanttarin vierestä takas.
Eikä edes jäänyt auton alle...
Kiinnitysruuvia en löytänyt ja mieleen tulikin tuossa että mitäs poliisi sanoo jos nyt tulee desipelimittarin kanssa??
Kertokaas viisaat onko se takavalon/jarruvalon polttimon hajoaminen paljonkin yleisempää kun noisekillerin tippuminen.
Mulla on 1/1 tilanne tän 74500 kilsan jälkeen tuolla pyörällä.
Ottaako poliisi kilvet haltuun myös siinä tilanteessa kun takavalo on pimeä.
Ainakin se vaikuttaa enemmän liikenneturvallisuuteen kun 5desibeliä...