• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Meluratsia Tuusulantiellä 26.8.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
Paljonkos tuommoisen db-killerin poisotto nostaa huippuja & kiihtyvyyttä?  
smile_org.gif
0,01 sekuntia, tuo 1 hevosvoiman lisää ja varmaan Bandiitti menee 300 ilman killeriä. Kelpaako vastaus?

En laiskuuttaan jaksanut ratapäivän jälkeen änkeä tööttiä takas putkeen ja sitten se jäi laittamatta. Plus että normiajossa tuo kyseinen pärräin pitää pienempää meteliä kuin useimmat autot.

Mutta hittojakos tässä selittelen, kun yleinen käsitys on se että mp:llä ajetaan jokatapauksessa aina kierrokset tapissa.
Bandiitin ominaisuuksia tuntemattomalle kerrottakoon että ko. pyörällä voi ajaa kuin dieselillä - kierrokset alle 4000 kierroksen kaikkialla muualla paitsi moottoritiellä.

olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
smile_org.gif
Toivottavasti ei yhtään.

Pointti mun kohdalla niiden poistoon ei liity millään tavoin tehoon tai suorituskykyyn. Pointti on ensinnäkin siinä että pyörän kuuluu mun mielestä kuulostaa Pyörältä.

Tohon sisävessaan kun laittaa vakio termokset killereineen niin se kuulostaa samalta kuin muijan yleiskone pullataikinaa pyörittäessä.

Toisekseen se on monesti ääni jonka se autoilija huomaa, ei itse pyörä. Meinasin jäädä taksin alle samalla reissulla kun ajoin fillari kotiin lahdesta. Kundi vaihtoi kaistaa suoraan syliin ja päälle olisi tullut jos en olisi onnistunut pientareelle vaihtamaan.

Kolmanneksi. Jos liikenteessä vituttaa ääni niin pitää jäädä kotiin. Noi teinikorsat+ 1000W subbari saa enemmän ääntä aikaan kuin mikään pyörä, puhumattakaan kuorma-auton vinkuvista jarruista, eikä noista mitään lappuja kirjoitella saatika kilpiä irrotella.

Vittu että on myssy kireällä monella nykypäivänä  
mad.gif

Toisekseen se on monesti ääni jonka se autoilija huomaa, ei itse pyörä. Meinasin jäädä taksin alle samalla reissulla kun ajoin fillari kotiin lahdesta. Kundi vaihtoi kaistaa suoraan syliin ja päälle olisi tullut jos en olisi onnistunut pientareelle vaihtamaan.

Mulla on Hondassa vasemman peukalon alla sellainen äänimerkki, jota painaessa kuuluu koneen äänen ylittävä TÖÖT  
tounge.gif

Missäs kohtaa Tuuskii toi oli?
Tais olla hyvä et valitsin tänään Lahden motarin kun duunista tulin.

Stagal on varmaan jo sähköauto tai tilaukses sellanen, jännä et nihinkin kehitellään jotain systeemejä, et ne pitää ääntä, koska turvallisempia sillätavoin..
pftroest.gif

Oikeesti, mä en voi ymmärtää. Haittaako teitä niin kovin, jos jollain on ei-OEM -putket?

Ja stagalle sen verran, että omaani en vakiona penkittänyt saati säädättänyt, mutta jos putkenvaihdon jälkeen tehoa on 93rwhp kun vakiona kytkimellä ilmoitetaan 98 hp, niin kait siitä jotain iloa oli... Ihan jo säätämättäkin moottorin käytös muuttui paljon paremmaksi.

Ja hui hui, putkessa lukee "NOT FOR HIGHWAY USE"

TLL, 7 luku:

96§
Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle, poliisimies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava. Poliisimies voi samalla määrätä ajoneuvon katsastettavaksi
Pitäisköhän opetella ulkoa nuo pykälät??
Voisi sitten lyyä "lakikirjalla" päähän liian innokkaita sinipukuisia meisselin heiluttajia
smile_org.gif

smile_org.gif
tiedät itekkin että tuo kilpien repiminen on pelkkää vittuilua  
wink.gif

seuraavaksi varmaan ratsataan xenoneita  
cool.gif
Jos on katsastamaton putkisto ja laittomat xenonit mopossa,pitäiskö lähettää ite kilpi laitokselle,ei kuluisi virkamiesten kallista aikaa turhanpäiväisyyksiin ?  
033102bebe_1_prv.gif

varmaan jokainen joka jotain ei tyyppihyväksyttyä osaa pyöräänsä ruuvvaa, hyväksyy silloin tietyt sanktiot. edellä mainittuihin ei mun mielestä kuulu ajokielto pakoputken takia.

monestako autosta on kilvet viety vastaavasta syystä?

btw, mulla on myös slipareiden lisäksi kawan "oem" kilpiteline jossa ei ole heijastinta! naughty me!
biggrin.gif

TLL, 7 luku:

96§
Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle, poliisimies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava. Poliisimies voi samalla määrätä ajoneuvon katsastettavaksi
Voisi sitten lyyä "lakikirjalla" päähän liian innokkaita sinipukuisia meisselin heiluttajia  
smile_org.gif
Tuossahan on ongelmana se, että laissa lukee "poliisimies voi" eikä "poliisimiehen tulee"

Joopa joo, mmaffin sivuilla joskus oli aiheeseen liittyvää juttua, muistaakseni näistä äänistä oli poliisinjohdon kanssa juteltu ja kommentti että tarkennetaan voimille, ei ole tarvetta viedä kilpiä ? Toki voin muistaa väärin mutta Tuskin, lähtökohtaisesti suomalainen poliisi on mulk... eiku mussukka.

TLL, 7 luku:

96§
smile_org.gif
Tuossahan on ongelmana se, että laissa lukee "poliisimies voi" eikä "poliisimiehen tulee"
Katohan
omg.gif

biggrin.gif

Mutta kyllä tuostakin väännön saa aikaiseksi
tounge.gif

olisi mukavaa, jos joku kyseenalaistaisi noi irtiruuvaamiset ja vaatis/pyytäis jostain "ylempää" selvitystä asiaan, että millä oikeudella näin ollaan tehty..

Back