• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Me Z6 Roadtec lopahtaminen - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vzv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuollai tuo voisi mennäkin matka-ajossa. Mulla on nimittäin nyt Z6:t ja pari kertaa tullut ongelmia nimenomaan etupään pidon kanssa jarrutuksissa. Yleensä nuo ovat hätäjarrutuksia, joten pitoakin saisi olla. Takapääkin nuljuu välillä ikävästi reilummin kantatessa. Noilla on ajettu about 4000km ja vielä on pintaa jäljellä, joten hyvin ne epäilemättä kestää matka-ajoa. On ollut Z6:t joskus aikaisemminkin, enkä silloinkaan pitänyt, joten kolmatta kertaa en enää KS:ssään laita. On ollut KS:ssä tähän mennessä mm. M1, Z4, Z6, Diablo ja PP. Lisäksi ollut sekarengastusta välillä ja mitä milloinkin saanut. Itse olen eniten tykännyt Pilot Powereista. Kääntyykin paljon herkemmin kuin Z6:t ja ovat mukavammat ajaa.
Kiitos vaan vinkeistä ek@.

Toisaalta, meikäläisellä tuskin tulee ajokilometrejä tuohon pyörään yli 5 tuhatta vuodessa, kun noita moottoripyöriä on talossa muitakin.

Onko tuo Pilot poweri parempi pidoltaan/kestävyydeltään verrattuna Mezlerin M1-renkaisiin?

Eka M-ykkänen ei takana kestänyt kun jotain 5 tuhatta ja nyt 6 ja puolen tuhannen paikolla näyttää siltä, että eturengas on parin tonnin jälkeen myös entistä kamaa.

Yllättävän hauska peli muuten tuo Bemari ajaa radallakin. Jos olisi 50 kiloa kevyempi, niin silloinhan se olisi jo ihan sporttipyörä.

Pito ei noilla M-ykkösillä ole ollut mikään ongelma, mutta onhan se mukava tietää jos kerran parempiakin kompromissi-renkaita on olemassa.

Itse käytän jatkossa Pilot Powereita tai testaan M3:sia. On niin monta kymmentä tuhatta välissä, ettei muista miten nuo M1:t oli verrattuna Pilot Powereihin, mutta ei ainakaan huonoja muistoja ole. M3:t pitäisi vähän paremmin kestää kuin M1:t.

Itse käytän jatkossa Pilot Powereita tai testaan M3:sia. On niin monta kymmentä tuhatta välissä, ettei muista miten nuo M1:t oli verrattuna Pilot Powereihin, mutta ei ainakaan huonoja muistoja ole. M3:t pitäisi vähän paremmin kestää kuin M1:t.
Itselläni oli Pläkkärissä Pilot Powerit sekä edessä, että takana. Pito oli mielestäni hyvä niin kadulla kuin radalla. Pyörä kääntyi hyvin mutkiin ja kulki tasaisesti. Ainakin paremman "tuntuman" sai pitoon ja mutkiin kuin esim. Pilot Roadeilla. Tällä hetkellä Trumpassa alla Bridgestonen BT020:t edessä ja takana. En ole tykänny niin paljon kuin Misukoista (toki pyöräkin on eri
wink.gif
).

Edessä Z4 B-malli ja taka Z6 ja on helvetin hyvä yhdistelmä ainakin noin raskaassa pyörässä. Takanakilla on ajettu noin 13tkm joka varmaan alkaa olla lopuillaan mutta samanlainen tulee kun vaihto on ajankohtainen. Mopona on CBR 1000F!

TAAS meni Z6 "salaa" kankaille..... Elikkä TODELLA vaikea arvioida, milloin alkaa olla finaalissa. Lähtiesä ajelemaan, oli ajokuntoisen näköinen. 400km, ja 20cm matkalta kankailla!!!!!!!

tounge.gif
tounge.gif

Ite laitoin viikon loppuna, pilot powerit alle ja kyllä tuli mukava ajaa mutkiin kulkee ku juna. Mopona k4 kiloilo. Ennen oli pirelli diaplot.

Ite laitoin viikon loppuna, pilot powerit alle ja kyllä tuli mukava ajaa mutkiin kulkee ku juna. Mopona k4 kiloilo. Ennen oli pirelli diaplot.
1050 triplessä pilot power oli todella herkän tuntuinen ajettava. Diabloilla paljon vakaampi etenkin mutkissa. Molempi parempi omalla tavallaan. Uudella kumilla aina parempi ajaa kuin loppuun kalutulla.

TAAS meni Z6 "salaa" kankaille..... Elikkä TODELLA vaikea arvioida, milloin alkaa olla finaalissa. Lähtiesä ajelemaan, oli ajokuntoisen näköinen. 400km, ja 20cm matkalta kankailla!!!!!!!

tounge.gif
tounge.gif
Näkeehän sen jo renkaan muodosta milloin se on loppu. Ei takuulla näytä ajokuntoiselta, jos 400 km ajelun jälkeen tulee kudokset näkyviin. Ja kai sitä hieman voi muistellakin, minkä verran kumeilla on ajanut.. ? Johan sen huomaa ajettavuudessakin.. Siis sen, että renkaat alkaa olla vaihtokunnossa. Ainakin tuosta mun moposta tulee todella "kulmikas" ajettava loppuun kuluneilla renkailla.

Mulla on jo kolmannet kutoset alla, eikä nuo vielä koskaan ole menneet "salaa kankaille"
smile_org.gif

tounge.gif
tounge.gif
Näkeehän sen jo renkaan muodosta milloin se on loppu. Ei takuulla näytä ajokuntoiselta, jos 400 km ajelun jälkeen tulee kudokset näkyviin. Ja kai sitä hieman voi muistellakin, minkä verran kumeilla on ajanut.. ? Johan sen huomaa ajettavuudessakin.. Siis sen, että renkaat alkaa olla vaihtokunnossa. Ainakin tuosta mun moposta tulee todella "kulmikas" ajettava loppuun kuluneilla renkailla.

Mulla on jo kolmannet kutoset alla, eikä nuo vielä koskaan ole menneet "salaa kankaille"  
smile_org.gif
Tuo Z6:sen profiili on sen verran jyrkkä, ettei se kovin pahalta näytä vaikka olisi ajanut keskeltä puhki. Tuossa on pirellin diablo corsa kuva
joka näytti profiililtaan uutta touring rengasta esim. ME Z4.

Liksäksi kilometrien muistelu ei tänä keväänä näytä auttavan
linkki , vai mieltäisitkö 2tkm ajetun takakumin loppuun ajetuksi normaalissa liikenteessä?

Alkoi takaraivossa kummittelemaan etäjäiset tästä ketjusta.

Viikonloppuna olisi tarkoitus paiskoa menemään hieman reilumpi lenkki, ehkäpä noin 1200km plusmiinus rapioita. Alla on tällä hetkellä lievästi kulmille kulunut diablo. Eli iso osa ajosta ollut perusreissaamista raskaahkolla (cb1300) pyörällä, joten keskeltähän on siivua lähtenyt. Noin 6tkm ajetut. Profiilistakin näkee, että kummi on kulunut, mutta persketti kun ne urat ovat vielä loppuun asti aivan ehjät. Nyt sitten arvon tässä, että vieläköhän noilla pääsee vai alanko metsästämään renkaanvaihtoa. Ei kenelläkään sattuisi olemaan kuvia "yllättäen" kuluneesta diablosta?

Alkoi takaraivossa kummittelemaan etäjäiset tästä ketjusta.

Viikonloppuna olisi tarkoitus paiskoa menemään hieman reilumpi lenkki, ehkäpä noin 1200km plusmiinus rapioita. Alla on tällä hetkellä lievästi kulmille kulunut diablo. Eli iso osa ajosta ollut perusreissaamista raskaahkolla (cb1300) pyörällä, joten keskeltähän on siivua lähtenyt. Noin 6tkm ajetut. Profiilistakin näkee, että kummi on kulunut, mutta persketti kun ne urat ovat vielä loppuun asti aivan ehjät. Nyt sitten arvon tässä, että vieläköhän noilla pääsee vai alanko metsästämään renkaanvaihtoa. Ei kenelläkään sattuisi olemaan kuvia "yllättäen" kuluneesta diablosta?
Tuossa minun edellisessä viestissä on linkki kuvaan, jossa diablo corsa, eli kuvio on sama, mutta onkos se hiukan pienempi/kapeampi kuin perus diablossa..
nixweiss.gif

Joka tapauksessa kaikki urat oli tallella muutama sata kilsaa ennen loppumista, mutta heti kun keskustaa lähimpänä olevat väkäset on alkoivat lähestyä n. 1mm tasoa oli rengas viittä vaille kankailla. Se loppukumi hävisi tosiaan viimeisellä muutaman kymmenen kilometrin matkalla. Kiihdytyksissä perä tuntui ikään kuin luistavan...
omg.gif

EDIT: Eli kun ensimmäisenä häviävistä kuvioista (ne ohuimmat väkäset) on se 1mm jäljellä voisi renkaan olettaa olevan "valmis", ellei halua ajaa kankaille asti..

Mun kuvassa on huonoin kohta renkaasta näkyvillä. Siinä ne pikku-urat on hävinnyt keskeltä, mutta muualla oli n. 1mm enemmänkin pintaa eli täysin ehjän näköinen. Eihän ne ihan tasaisesti yleensä kulu..

Juu, noissa keskeltä kuviottomissa pitää vaan uskoa et kun lähimpänä keskustaa olevat urat alkaa mennä sakkorajan seutuville, on syytä alkaa hommata uutta kumia alle.

On ikävä nilkuttaa sunutai iltana sateessa kotia kohti kun puolirengasta näyttää kangasta. nimin. kokemusta.

Ihan summa summarum:

diablo on ihan rajoilla kun uran päät lähestyy 1 mm uransyvyyttä.
Mites tuo MZ6, olik tuolla missään sanottu et paljonko keskimmäisissä urissa on ollu syvyyttä kun kankaat tulee vastaan? silä voisi sit arvioida renkaan kuntoa.

Noissa vois olla hyvä pikkuinen merkkikolo keskellä tai kuten auton kumeissa näkyy joissain olevan numerot. Niihin on upotettu millimäärän osoittava numero aina ko syvyyteen, eli kun näkyy enää 1-2-3 niin tietää et on jäljellä 3.jotain milliä ja kun 3numero on kulunut pois näkyvistä on enää 2.joitan milliä. Pelkät erisyvyyksiin yltävät pisteetkin auttas: 3 pistettä näkyvissä-3.jotain milliä kumia.

Tuossa minun edellisessä viestissä on linkki kuvaan, jossa diablo corsa, eli kuvio on sama, mutta onkos se hiukan pienempi/kapeampi kuin perus diablossa..
nixweiss.gif

Joka tapauksessa kaikki urat oli tallella muutama sata kilsaa ennen loppumista, mutta heti kun keskustaa lähimpänä olevat väkäset on alkoivat lähestyä n. 1mm tasoa oli rengas viittä vaille kankailla. Se loppukumi hävisi tosiaan viimeisellä muutaman kymmenen kilometrin matkalla. Kiihdytyksissä perä tuntui ikään kuin luistavan...
omg.gif

EDIT: Eli kun ensimmäisenä häviävistä kuvioista (ne ohuimmat väkäset) on se 1mm jäljellä voisi renkaan olettaa olevan "valmis", ellei halua ajaa kankaille asti..

Mun kuvassa on huonoin kohta renkaasta näkyvillä. Siinä ne pikku-urat on hävinnyt keskeltä, mutta muualla oli n. 1mm enemmänkin pintaa eli täysin ehjän näköinen. Eihän ne ihan tasaisesti yleensä kulu..
Jep, tsekkasin linkkiä corsaan ja kyllähän se sinne päin samalta näyttää. Diabloni urat eivät aivan noin kuluneet ole, mutta enpä taida ottaa sitä riskiä, että reissu jää sen vuoksi puolitiehen.

Z6:t kuitenkin odottelevat jo varastossa alle pääsyä ja etunenkin on jo aalloilla, joten pääseepä tuoreella parilla reissuun. Seuraavat renkaat ostan sitten sellaiset, että ei ole pakko tätäkään arpoa.

z6 kesti n.6700km takana,sen jälkeen oli ihan lopussa.
Ihan sama juttu kuin joillakin muilla,ei paljon varotellut loppumistaan.
Michelin pilot road kesti suunnilleen saman verran ennen z6:sta.

Mulla on alla jo kolmannet Z6:t. Nykyisillä olen tullut 11500 ja alkaa olla vaihdon aika. Ensimmäisillä rullasin 15500, eli kunnes kudokset näkyivät. Olen hyvin tyytyväinen renkaan suorituskykyyn kaikilla alustoilla ja olosuhteissa. Tilasin juuri uudet .orgshopista.

Niin, tosiaan, viime lauantaina takarengas puhkesi, mutta vaadolla siitä selvittiin, tällä kertaa. Taitaa olla aika ohut keskeltä jo...

Kävinpä sitten tänään laitattamassa uutta nahkaa alle. Asentajan kanssa tuli puhetta tästä keskeltä kulumisen ongelmasta ilman uria tai muitakaan merkkejä, niin kaiffari näytti pitkittäin halkaistua nykyrinkulaa, joka löytyi rengaskasasta. Taisi olla joku misukan rengas (pilotti?). En olisi koskaan uskonut kuinka pirun ohkaisella tavaralla sitä tuolla mennään, pari eri kerrosta ja abauttia 3mm.

Noh, taas mennään ja kylläpä uusi setti renkaita tuntuu aina yhtä hyvältä ajaa! Hetken aikaa...

Vaihdetaan ne nakit alle ajoissa.. sitten voidaan kehua jotta 5Tkm meni ja rengas oli vielä kuin uusi.. mutta vaihdoin ajoissa...
thumbs-up.gif

Jos 6-7Tkm ajaa noinkin pitävällä(pehmosella/hyvin lämpeevällä) niin se on ihan normi kestävyys... itellä 2Tkm nyt Z6 alla ja muuta en taida tarvita.

Back