• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Maxxis SuperMaxx-renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään minkään näkösiä kokemuksia Maxxiksen SuperMaxx-renkasita? ( Maxxis ) Onko millane kuiva -ja märkäpito? Entä miten nopeesti kuluu? Hinta noissa ei oo ollenkaan paha!

Itselläni oli moinen takanakkina Rykkösessä. Pakko myöntää, että perä oli herkässä kun rajoille mentiin, mutta olinkin tottunut Rennsportteihin.....jollainen mulla oli samaan aikaan edessä joten tuo sekarengastus ei kyllä oikeen antanut ehkä oikeaa kuvaa. Pehmeä ratanakki edessä ja kova SuperMaxx takana......heh. ....idea oli huono.
blush.gif

Sinäänsä olin kyllä tyytyväinen renkaaseen vaikka pluikas se olikin etenkin sateella. Antoi kyllä ihan hyvää feedbackia että siinä mielessä ei mitään yllätyksiä sen kanssa tullut.

Rengas tuntui kestävän hyvin ja jos et suuremmin radalla halua kierrosennätyksiä jahdata suosittelen lämpimästi.

Kyllä se peruskuskille on ihan riittävän pitävä.

Tuolta esim. löytyy mielipiteita puoleen jos toiseen...
Omakohtaisia kokemuksia ei oo, mut sen mitä oon kuullut ja nähnyt, niin en itse ostaisi.
Tosin kulutuskestavyyttä ilmeisesti riittää...
Ja hinnoista sen verran et esim. Org Shopista saa muita merkkejä halvemmalla!

2700km ajelua takana maaliskuun puolesta välistä alkaen ja keskeltä sakkopinnalla.. mikä kulutuskestävyys???

kylmällä aika liukas.. lämpösemmillä kohtuullinen kyläpyäritykses jne.. radalle en taida tuolla lopulla uskaltaa..

Seuraava kumi ei ole "halppis" maxxis vaan rennsporttii tai pirellin dragon evo corsaa.. jota saa Suomestakin halvemmalla
smile_org.gif

Onko kellään minkään näkösiä kokemuksia Maxxiksen SuperMaxx-renkasita? ( Maxxis ) Onko millane kuiva -ja märkäpito? Entä miten nopeesti kuluu? Hinta noissa ei oo ollenkaan paha!
Mulla on ollu Maxxikset alla viimekesästä n. 7000 km takana, vielä menee muutama tuhat. Pito on hyvä kuivalla, märällä en oo ollut radalla muilla renkailla, joten en osaa kommentoida (Oli meinaan liukkaamman puoleista  
crazy.gif
)
Bt:n renkaissa ilmennyttä kulmikkuutta ei ole ilmennyt renkaiden kuluessa. Muuten oletteko havainneet, että mopossa keväällä renkaat tuntuvat kuluvan nopeammin asflatin "terävyydestä" johtuen enemmän kuin kesällä ja syksyllä.

Hyvin nuo on mulla pelanneet. Edessä 3000 kilsaa takana tänä kesänä reilun puoli milliä kulunu. Takana 500 kilsaa ajettu ei havaittavaa kulumista. En kyllä hankaa polvia maassa, enkä kaahaile sateella. Ostin halvimmat mitkä läheeltä sai heti alle. En ole kaivannut parempaa, ei tosin ole kokemusta muista. Kylmänä aika kovan tuntuinen pinta mut pehmenee ihmeen paljon muutaman kilsan ajon jälkeen. Varmasti ei ole huippurengas ja jos jostain saa laatumerkkejä samaan hintaan tai halvemmalla, niin tietysti sellaiseen kannattaa sijoittaa. Mut ei nuo myöskään mitään paskalaatua ole.

Mulla on ollu Maxxikset alla viimekesästä n. 7000 km takana, vielä menee muutama tuhat. Pito on hyvä kuivalla, märällä en oo ollut radalla muilla renkailla, joten en osaa kommentoida (Oli meinaan liukkaamman puoleista  
crazy.gif
)
Bt:n renkaissa ilmennyttä kulmikkuutta ei ole ilmennyt renkaiden kuluessa. Muuten oletteko havainneet, että mopossa keväällä renkaat tuntuvat kuluvan nopeammin asflatin "terävyydestä" johtuen enemmän kuin kesällä ja syksyllä.
Huomattu myös on tuo renkaiden nopea kuluminen näin keväällä nimimerkillä alla takanakkina sakko Bridgestone bt020 Zetorissa ja kilometrejä alle 3000!!! enkä oo sulatellu tai lukkojarrutellu lainkaan
sad_orig.gif
hohhoijaa mistähän sais halv alla Mezlerin z4 tai z6 kumeja? Aiheeseen vielä sen verran että ei oo kokemusta mulla sportmax nakeista mutta olin lähellä ostaa mutta valitsin tuon Bridgestonen joka oli saman hintainen, olis varmaa pitäny valita toisin
mad.gif

renkaan kulumiseen: takana Pirelli Diablo, noin 3000 km kohtuu kovaa ajoa kevään karkeilla asvalteilla, kuluminen juuri ja juuri havaittavissa. Tuo rengas kestänee yli 10 000 km jos ei ihmeitä tapahdu.
Edessä onkin sitte 16 500 km ajettu Pilot Sport, alkavalla viikolla menee vaihtoon. Kyllä sillä vielä ehkä tonnin ajaisi, mutta vaihdanpa varmuuden vuoksi ennen ratapäivää. Ja onhan se aika aalloille kulunut.

renkaan kulumiseen: takana Pirelli Diablo, noin 3000 km kohtuu kovaa ajoa kevään karkeilla asvalteilla, kuluminen juuri ja juuri havaittavissa. Tuo rengas kestänee yli 10 000 km jos ei ihmeitä tapahdu.
Edessä onkin sitte 16 500 km ajettu Pilot Sport, alkavalla viikolla menee vaihtoon. Kyllä sillä vielä ehkä tonnin ajaisi, mutta vaihdanpa varmuuden vuoksi ennen ratapäivää. Ja onhan se aika aalloille kulunut.
5000km ajettu BT 012 renkaalla, alkaa olemaan takanakki valmis. En oo vielä ajanu niillä muuta kuin aika iisiä katuajoa, koska sain pyörän vasta myöhään syksyllä ja nyt keväällä ei ole kerinny/viittiny vielä nautiskelemaan kunnolla mutkatielle enkä radallakaan ole käynyt.. No, ens la menen kuitenkin vielä sillä renkaalla Ahvenistolle, vaihtoon menee varmaan sen keikan jälkeen..

Jos BT 020 on zetorissa kulunut 3000km ajossa loppuun, niin kuulostaa että olis ollu painetta aika vähän.. Sen pitäs Zetorissa kestää kovaakin katuajoa vähintään joku 7000km, useimmilla n. 10000km tai jopa yli. 2.8-3.0 paineet kadulla menee takanakissa ihan hyvin..

Mulla on tällä hetkellä 020 takana jolla ajettu yli 10000 ja siitäkin ajosta vielä polteltu melkosen paljon. Paineet kannattaa pitää katukäytössä siellä 3 nurkilla kuten tuossa olikin mainittu. Viime kesänä Jurvassa kattelin Maxxis renkaan pitaa RATA kierroksien jälkeen ja se näytti muovisen kiiltävältä (lue liukkaalta) joten ei tule mulle alle missään vaiheessa.

Itellä ollut nyt kans 010/020 kombinaatio kawassa. Kilometrejä nyt takana 16000 elikkäs aikasta hyvin. En voi valittaa noista, radalla on tullut käytyä muutaman kerran ja ihan hyvin toimi sieläkin, taka lipsahti jonkun kerran mutta ei pahasti. Etu kulunut hieman aalloille mutta ei täristä. Nyt ovat kyllä tiensä päässä ja uudet Diablot odottavat asennusta (keskiviikkona?).

Maxxiksesta sen verran, että ajelin Legolapasen perässä Ahvenistolla silloin kun hänellä oli vielä R1. Rata oli tällöin märkä ja kyllä oli Legolla tekemistä sen takapään luiston kanssa kuten hän jo itsekin mainitsi. En osta itse.

062802moto_prv.gif
itselläni busassa takana ko.gummi...enkä taida seuraavaksi kyseistä rengasta laittaa,ainakin kun noi tienpinnat olleet vielä kylmät ja pölyiset niin pito on ollut aika huononlainen,arkiajossa varmaankin ihan ok kunhan ei innostu liikaa ja muistaa "rajallisen"pidon.  
nixweiss.gif

5000km ajettu BT 012 renkaalla, alkaa olemaan takanakki valmis. En oo vielä ajanu niillä muuta kuin aika iisiä katuajoa, koska sain pyörän vasta myöhään syksyllä ja nyt keväällä ei ole kerinny/viittiny vielä nautiskelemaan kunnolla mutkatielle enkä radallakaan ole käynyt.. No, ens la menen kuitenkin vielä sillä renkaalla Ahvenistolle, vaihtoon menee varmaan sen keikan jälkeen..

Jos BT 020 on zetorissa kulunut 3000km ajossa loppuun, niin kuulostaa että olis ollu painetta aika vähän.. Sen pitäs Zetorissa kestää kovaakin katuajoa vähintään joku 7000km, useimmilla n. 10000km tai jopa yli. 2.8-3.0 paineet kadulla menee takanakissa ihan hyvin..
Painetta renkaassa olen pitänyt Haynesin mukaan 41psi/2.9bar ja todellakin renkaalla ei tulla ajamaan edes 4000 kilsaa ennen kuin se jo on ihan puhki
sad_orig.gif

Kovasti on vastauksia taas Maxxisista, todella kiva, että kuskit ovat näin innostuneita asiasta  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kyllähän nyt ollaan jo nähty kun toinen vuosi on menossa, että Maxxis on saanut vankan suosion prätkäilijöitten keskuudessa, kiitos Orggilaisten ryntäyksen Moto Velhoille ostoksille ja muihin jälleenmyyjäpisteisiin. Aina on niitä,joita rengas ei syystä tai toisesta miellytä ja sehän on ihan ok. On myös monta muuta merkkiä,  joita ei syystä tai toisesta laiteta alle. Tämäkin on maahantuojien vain hyväksyttävä. Tuskin kellekään ollaan väkisin tyrkyttämässä mitään, se jää jokaisen omaan harkintaa, millaisen tuotteen hankkii. Kaikkien renkaiden käyttäjien kesken yhteinen tekijä on se, että ainoat laadulliset erot rengasmerkkien välillä ovat hyvin usein uskomuksia, luuloja, jonkun kertomuksia tai jotakin tältä väliltä. Omat kokemukset jäävät asiasta kokematta koska ulkopuolinen vaikuttava tekijä muovaa käsityksiä ja uskomuksia. Tämäkin on tietysti hyväksyttävä, eihän sille mitään voi. Kannattaisi kuitenkin perustaa aina mielipiteet omakohtaiseen kokemukseen eikä mihinkään muuhun, silloin kuva totuudesta on todellisempi. En vähättele kenenkään tietämystä rengaskysymyksissä mutta näin asia usein kulkee.

Ammattikuljettajat testasivat  Maxxisin Supermaxx-katurenkaat USA:ssa ja Euroopassa ylistävin lopputuloksin. Viime vuodelta Maxxisilla on Suomessa nuorten Motocrossin suomenmestari Sami Kääpä ja tältä vuodelta sama kuljettaja Konika-cupin ylivoimainen voittaja talvicrossista. Mönkijäpuolella Maxxis voitti ensimmäisen eurooppalaisen mönkijärengastestin täysillä pisteillä. Tulokset puhuvat kyllä puolestaan, nämä tässä vain muutamana mallina. Katurenkaan suosio kasvaa kovaa vauhtia ja massat ovat hyväksyneet renkaan loistavana vaihtoehtona prätkäilyyn. Mutta jokainen ajaa sillä, joka tuntuu parhaalta. Maahantuojat eivät tyrkytä, tarjolla on vaihtoehtoja jokaiseen haluun.

Turvallista ja mukavaa prätkäilykesää kaikille  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

crazy.gif
)
Huomattu myös on tuo renkaiden nopea kuluminen näin keväällä nimimerkillä alla takanakkina sakko Bridgestone bt020 Zetorissa ja kilometrejä alle 3000!!! enkä oo sulatellu tai lukkojarrutellu lainkaan
sad_orig.gif
hohhoijaa mistähän sais halv alla Mezlerin z4 tai z6 kumeja? Aiheeseen vielä sen verran että ei oo kokemusta mulla sportmax nakeista mutta olin lähellä ostaa mutta valitsin tuon Bridgestonen joka oli saman hintainen, olis varmaa pitäny valita toisin
mad.gif
klikkaa sivun ylälaidassa "Shoppi". Sieltä.
wink.gif

t. Shoppilaiset

Back