Minä en vieläkään pysty lupaamaan omaa osallistumistani Peurungan tapaamiseen - tulen jos suinkin pääsen.
Mutta jotain ajatuksia tässä olen työreissulla auton ratissa ajatellut (ei, en satuttanut itseäni!) ja laitetaan niitä tähän, niin voitte miettiä ja kommentoida halutessanne.
Minä lähtisin siitä, että järjestäydytään mutta ei perusteta mitään virallista "yhdistystä" tms. Niiden mukana kun tulee kaikenlaista virallisbyrokraattista ja byrokraattisvirallista riesaa, joka voi käydä työlääksi. Hyvä esimerkki epävirallisesta, mutta toimivasta harrastusyhteisöstä on
Kylähullut Kulkurit.
Jos virallista muotoa ei oteta, ei tule pakollisia kuluja eikä sitä kautta jäsenmaksuja eikä myöskään tarvita sponsoreita tahi muita tukijoita. Voidaan vain olla ja ajella
Nimen tämä yhteisömme kai tarvitsee. Tässä keskustelussa puhutaan maksiskoottereista, mutta vähän vierastan sitä rajauksena. Pannaanko raja 400, 300, 200 vai 100 kuutioon vai johonkin siltä väliltä tai välin ulkopuolelta? Tärkeintähän, kuten miehet tietävät, ei ole vehkeiden koko vaan se, miten niitä käytetään.
Itse koen olevani jonkinlainen sekoitus tai väliinputoaja skootteristien ja motoristien välillä. Vähän molempia mutta ei kunnolla kumpaakaan. Voisimmeko siten olla Skootterimotoristeja?
Jos haluamme jotain yhteenkuuluvuutemme osoittavia ulkoisia tuntomerkkejä (ison skootterin lisäksi) hankkia, kuten vaikkapa tarroja sun muita, niin niiden tekemisessä voin firmani (Kilpikonna Ky) kautta avustaa - en taloudellisesti, vaan toteutuksen muodossa likimain omakustannushintaan.
Jos haluamme oman keskustelufoorumin, niin näitä ilmaisia alustojahan löytyy. Itselläni on kokemusta phpBB-alustaisten pystyttämisestä ja ylläpidosta. Ilmainen paikka saattaa tosin joskus lakata olemasta, mutta mitä sitten? Perustetaan uusi. Onhan näitä. Hintansa arvoisia ne varmasti ovat.