• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Maxienduroa hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiinnostuneena odotan, mitä kommenttia tulee Varresta. :-)

Aikalailla samat argumentit pätevät kuin tonniseen V-stromiin
tuolla yllä, paitsi että Varren vakiojakkara on mukavampi.
Pyörät ovat kyllä hy-vin lä-hel-lä toisiaan noin yleisesti ottaen?
Molemmissa on myös erinomaiset ajovalot.

Paitsi että tonnista V-Stromia ei enää saa (uutena),
mites on suitsan ja ABS-jarrujen kanssa? (ei, en tosiaan tiedä)
Varrea saa ABS-jarruin kaupasta.

Ja joo, itse ajelen Varrella ja tykkään ihan hulluna siitä.
Se on ihan parhaita pyöriä Pitkälle ja Kookkalle kuskille.
Tottakai GS on myös. Ja keppivedon huolettomuus on plus,
vaikka hintaakin on aika lailla.

Joku täällä kehui Tigeria. Itse koeajoin sen viime kesänä
(1050-malli, toki) ja sen fyysinen koko oli mieletön pettymys.
Tuntui, kuin olisi laittanut alle 30% pesussa kutistuneen
Varren, johon oli kasvanut kolmas sylinteri jostain.
Oli ihan omituinen kokemus. En tykännyt yhtään,
ja määräävä tekijä oli nimenomaan vehkeen alimittainen koko.
Ei ole mikään 190-senttisen pyörä. Ihme sintti. :-)
Nå, häätyy lähtä kokkeileen nuo toiset
062802moto_prv.gif
, kun ei mitenkään Tiger 1050, pienelle tunnu. Ei tehoistaan
biggrin.gif
eikä koko, korkeuttakin on aivan riittävästi (itse 176 cm) Mitään näissä mainittua pyörää en ole kuullut enämpi moititun missään testeissä, "Allt om MC, vertaili Tiger, Varadero ja Multistrada, oli kuulemma vaikia päättää voittaja kun olivat kaikki hyviä, nå Tigeri sen testin "voitti", eikä kylläkään moitittu pieneksi,
wink.gif

062802moto_prv.gif
biggrin.gif
eikä koko, korkeuttakin on aivan riittävästi (itse 176 cm)  Mitään näissä mainittua pyörää en ole kuullut enämpi moititun missään testeissä, "Allt om MC, vertaili Tiger, Varadero ja Multistrada, oli kuulemma vaikia päättää voittaja kun olivat kaikki hyviä, nå Tigeri sen testin "voitti", eikä kylläkään moitittu pieneksi,
wink.gif
Sanottiinko missään koeajokuskien kokoa?
biggrin.gif

Ihan oikeasti, siinä on iso ero, jos kuski on n. 175cm (sinä),
185cm (minä) tai vaikka 195cm (joku muu).

Ihan sama mitä testit sanovat, minä havaitsin ihan itse,
että Tiger on selvästi alimitoitettu minun kokoiselleni.
En tarkoita, etteikö olisi mahtunut ajelemaan, mutta silti
Varren kokoiset pelit tuntuvat selvästi enemmän "omalta".

Tuskin voit kiistää, että Tiger on selvästi mitoiltaan pienempi
kuin Varre, GS, tonninen V-Strom tai Kotarin mallit.

Jos Tigerin koko kelpaa, sehän on mainio pyörä muuten.

Itselläni DL1000 V-Strom ja voin taata, että sopii isolle kaverille. Itse 191 cm ja samoissa lukemissa painot.
Stromissa on tunnetusti enemmän ongelmia pleksien kanssa. Mulle aiheutti sekä vakiopleksi että MRA-pleksi liikaa turbulenssia kypärän seutuville. Varaderossa MRA-pleksi on riittävän hyvä, vaikka sekään ei ole täydellinen enää kaksimetriselle. Alle 195-senttisille se kuulemma on vielä erittäin hyvä.

Varaderon istuin on parempi sekä kuskin osalta että apukuskin mielestä. Sama pätee jalkatiloihin ja polvikulmiin, vaikka suurta eroa ei olekaan. Stromin ajoasento on karvan verran urheilullisempi ja pyörä on vähän etupainoisempi. Varadero on tunnetusti luotettava peli, eikä V-Stromkaan ole vioistaan tunnettu. GS sitä vastoin ei varsinaisesti ole tunnettu luotettavuudestaan, vaikka ei susi olekaan.

Varaderon ja Stromin suhteen kyse on pitkälti henk koht mieltymyksistä ja siitä, että minkä kokoinen kuski on. Halusin lähinnä sanoa, että ei kannata liikaa kysellä muilta mikä on paras vaihtoehto, vaan pitää kokeilla itse ja päättää sen mukaan.

062802moto_prv.gif
biggrin.gif
eikä koko, korkeuttakin on aivan riittävästi (itse 176 cm)  Mitään näissä mainittua pyörää en ole kuullut enämpi moititun missään testeissä, "Allt om MC, vertaili Tiger, Varadero ja Multistrada, oli kuulemma vaikia päättää voittaja kun olivat kaikki hyviä, nå Tigeri sen testin "voitti", eikä kylläkään moitittu pieneksi,
wink.gif
Sanottiinko missään koeajokuskien kokoa?  
biggrin.gif

Ihan oikeasti, siinä on iso ero, jos kuski on n. 175cm (sinä),
185cm (minä) tai vaikka 195cm (joku muu).

Ihan sama mitä testit sanovat, minä havaitsin ihan itse,
että Tiger on selvästi alimitoitettu minun kokoiselleni.
En tarkoita, etteikö olisi mahtunut ajelemaan, mutta silti
Varren kokoiset pelit tuntuvat selvästi enemmän "omalta".

Tuskin voit kiistää, että Tiger on selvästi mitoiltaan pienempi
kuin Varre, GS, tonninen V-Strom tai Kotarin mallit.

Jos Tigerin koko kelpaa, sehän on mainio pyörä muuten.
Enpä minä mittään kiistäkkään,  Olin jopa itsekkin ajatellut tuolla ajurin koolla olevan merkitystä siksi sen kirjoitinkin, kun arvelin vielä löytyvän meikäläisen mittaisiakin :;):ajattelin vain ihan itse käydä koeistumassa muitakin
062802moto_prv.gif

JK Kyytiläisellä ko testin mukaan EI ole parhaimmat olot Tigerin kyydissä. Kyllähän Benelli on kiinnostava pyörä taijanpa ottaa selvää voiko sitä kaydä Tukholmassa kokeilemassa, niin ja Guzzi
EDIT: Moottori, Benellissä näyttää oikian sorttiselta, sopiva määrä cylintereitä
biggrin.gif

Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Itse kävin tänään Ahvenistolla. Paska ajettava on GS, ihan paska.

Edit: Bridgestonen renkailla.

Hitlerin GS

tounge.gif

joo GS on helppo ja notkea ajaa, niin on CBR1000F:kin kunhan vauhtiin pääsee. kardaani on huoleton, mutta ei pysy nipussa ketjujen vertaa. Maastokelpoisuutta on kehuttu, mutta ajan minkä tahansa 600:Sen kyykyn pahemmasta paikasta kuin GS:n, jos on vähänkin karkeammat kuviot renkaissa. Se on tehty saksalaisille moottoriteille ja nahkapöksyäijät voivat ajaa satunnaisesti sillä nurmikolla, kun etsivät leirintäalueella paikkaa teltalle. Se on ainoa offroadi mihin se käy.

Hitlerin GS

tounge.gif

joo GS on helppo ja notkea ajaa, niin on CBR1000F:kin kunhan vauhtiin pääsee. kardaani on huoleton, mutta ei pysy nipussa ketjujen vertaa. Maastokelpoisuutta on kehuttu, mutta ajan minkä tahansa 600:Sen kyykyn pahemmasta paikasta kuin GS:n, jos on vähänkin karkeammat kuviot renkaissa. Se on tehty saksalaisille moottoriteille ja nahkapöksyäijät voivat ajaa satunnaisesti sillä nurmikolla, kun etsivät leirintäalueella paikkaa teltalle. Se on ainoa offroadi mihin se käy.
Tuliko sulle joku pipi?
pftroest.gif

edit: sun jalkoihisi en tänään jäänyt, liekö harjoittelit peukalojarrutusta kotona?

Aika pahaa kuittia tulee.....
biggrin.gif

Tuossa on mielestäni silti totuuden jyvänen, koska iso GS ei todellakaan ole mikään maastopyörä, yhtään enempää kuin mikään muukaan painava katupyörä. Jos olet tosi hyvä kuljettaja, voit varmaan käydä sillä vähän ajamassa offroadia, muuten ei kannata kokeilla.

Sen ajettavuutta asfaltilla ei varmaan ole kukaan yrittänytkään kiistää.

Vaikka se voi hyvinkin olla asfaltilla tämän ryhmän paras monessakin mielessä, hinta-laatusuhteessa siitä menee useampikin ehdokas ohi.

Eikä se GS:n ajettavuus kuitenkaan mitään niin ihmeellistä ole. Laittaisin tuolla hintaerolla esim. Vstromiin jo huomattavasti GS:ää paremman alustan ja jarrut, ja vielä jäisi hiukan taskun pohjallekin.

Mutta toki ymmärrän senkin, että jos jollain on rahaa enempi kuin aikaa, ja haluaa sen suoraan kaupasta, niin mikäpä siinä.

Jotain tollasta joo.

edit: (nääsaakuran editit ja hidas järjenjuoksu) tottakai bemariinkin pitää vaihtaa Öhlinsin alusta, jos siitä oikein hyvän haluaa.

... koska iso GS ei todellakaan ole mikään maastopyörä, yhtään enempää kuin mikään muukaan painava katupyörä. Jos olet tosi hyvä kuljettaja, voit varmaan käydä sillä vähän ajamassa offroadia, muuten ei kannata kokeilla.

Vaikka se voi hyvinkin olla asfaltilla tämän ryhmän paras monessakin mielessä, hinta-laatusuhteessa siitä menee useampikin ehdokas ohi.
Ei mikään offroad-pyörä vaan enemmänkin allroad-sellainen, ehkä nyt sentään vähän maastokelpoisempi kuin em. japanilaiset.

Tuo hinta-laatusuhde on mielenkiintoinen juttu. Periaatteessa pitäisi olla pechan kanssa samaa mieltä, mutta mikä siinä sitten on etteivät nämä isot Varret ja DL:t myy?? Ovatko ostajat niin tyhmiä että (enenevässä määrin Suomessakin) ostavat scheissea Saksasta kovaan hintaan ja jos ovat niin miksi? Vai onko tuo hinta-laatusuhde sittenkään niin itsestään selvä. Ja se adventure-imagolla selittäminen ei riitä vastaukseksi...

Tuo hinta-laatusuhde on mielenkiintoinen juttu. Periaatteessa pitäisi olla pechan kanssa samaa mieltä, mutta mikä siinä sitten on etteivät nämä isot Varret ja DL:t myy?? Ovatko ostajat niin tyhmiä että (enenevässä määrin Suomessakin) ostavat scheissea Saksasta kovaan hintaan ja jos ovat niin miksi? Vai onko tuo hinta-laatusuhde sittenkään niin itsestään selvä. Ja se adventure-imagolla selittäminen ei riitä vastaukseksi...
Eipä tuohon taida liittyä enempää mystiikkaa kuin autojenkaan tapauksessa. Bemaria ei osteta hinta-laatu-suhteen perusteella. Jotkut ovat valmiita maksamaan bemarin ominaisuuksista ja jotkut vain haluavat bemarin. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Allroad-pyörien markkinat eivät Suomessa ole kovin isot ja ostajakunta on yleensä varttuneempaa sorttia, joten ei ole yllätys että bemari myy hyvin tässä kategoriassa. Varttuneemmilla ihmisillä on yleensä pistää enemmän rahaa pyörään, eikä hinta-laatu-suhteet tule ekana mieleen.

Isäukko on vedellyt yli 45tkm. TDM 900:nsa, eikä tuosta kai valitettavaa löydy. Ajoasento on aika marsalkka Mannerheimmainen hyvässä ja huonossa. Kate sentään suojaa isompaakin kaveria(yli 190senttinen). Sorateille tuo on aivan kauhea molo vietäväksi. Tosin niin taitaa olla GS:tkin, mutta silti jotkut niitä sinne haluavat viedä. Hauskuutta tuosta touhusta en kyllä löydä.

Sebringin titaanislipareilla laiska twini soi ehkä paremmin, kuin mikään kuulemani pyörä(tästä vähän esimakua). Käy nyt ainakin kokeilemassa, ennen kuin ostat jotain soraihmettä, joka näkeekin vain pikiteitä. Kys. pyörä ei ehkä herätä GS:n tai Ducatin tavoin tunteita keski-iän runtelemissa vetäytyvissä hiusrajoissa toimiston parkkipaikalla, mutta ajaa asiansa virheettä ja laadukkaasti.

Mä laitoin itselleni Leo Vincen sliparit omaan DL1000:iin ja äänet oli ihan samanlaiset. Murinaa ja jytinää, ilman Killereitä. Ihmiset käänsi päätään, että mikä helvetikone siellä oikein kulkee. Torstaiajeluilla kaverit kävivät kurkkimaan mun pakorännien päitä ja pyöritteli päätään. Ihan hirvee meteli ja jytinä, tarttee korvatulpat...

Loppujen lopuksi, kun murina alkaa mennä itselläni ytimiin ja kaverit sanoo, ettei sun pyöräsi ole enää mikään 40-vuotiaan pyörä, niin pannussa alkoi itämään että Killerit takasin kiinni!

033102beer_1_prv.gif

Sebringin titaanislipareilla laiska twini soi ehkä paremmin, kuin mikään kuulemani pyörä(tästä vähän esimakua). Käy nyt ainakin kokeilemassa, ennen kuin ostat jotain soraihmettä, joka näkeekin vain pikiteitä. Kys. pyörä ei ehkä herätä GS:n tai Ducatin tavoin tunteita keski-iän runtelemissa vetäytyvissä hiusrajoissa toimiston parkkipaikalla, mutta ajaa asiansa virheettä ja laadukkaasti.
Kun näitä näytteitä tänne lisätään, niin pannaan tämä tähän taaskerran:

http://www.youtube.com/watch?v=z3Cu8BZJ_hw

tosin ketjun avaajahan on jo pyöränsä valinnut ja ostanut, joten ei enempiä neuvoja enää kaipaa. Hän ostaa sen GS:nsä sitten myöhemmin.

Kun näitä näytteitä tänne lisätään, niin pannaan tämä tähän taaskerran:

http://www.youtube.com/watch?v=z3Cu8BZJ_hw

tosin ketjun avaajahan on jo pyöränsä valinnut ja ostanut, joten ei enempiä neuvoja enää kaipaa. Hän ostaa sen GS:nsä sitten myöhemmin.
ai saatana. sehän veti gessulla lujaa. näytti, että tunsi reitinkin melko hyvin. äänet eivät kyllä boxerissa oikein meikäläistä säväytä, mutta makuasiahan se lienee toiset tykkää humpasta ja toiset rokkenroolista, jokku molemmista.

tuo pikkucebarilla edelle mennyt hemmo ei ollut oikein tankomiehiä, ajoi väärin. sitten laski vielä bemarin ohitseen. saattoi mahdollisesti myöhäis-keski-ikäisellä, mutta ajotaitoisella gessukuskilla alkaa otsasuonet pullistua heti kun pikkuseepra ohitti, vauhtia ainakin lisäsi. kyllä sillä isollakin enskalla ajaa osaava lujaa mutkatiellä. ellei ihan täysillä jopa. hehiö.

Back