• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Matkamopo aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juppee12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..kyllä minä sillä ajelisin, mutta entä kohtuu kokematon emäntä, jolla elopainoa 20-25 kg vähemmän kun minulla (minä 80 kg) viekö kuski pyörää vai tuleeko kuskista matkustaja... ..ja entä äkkitilanteissa..

onko kokemusta naispuoleisista CBR1000 F:n päällä?
Minusta tuo on liian painava lehmä aloittelevalle naiselle. Itsepähän ostat, mutta kun se kaatuu pienen virheen seurauksena niin sitten kyrpii. Vaikka hiekkaa kengän alla ja muijas ei saa pidettyä pystyssä. Kyse ei ole siitä etteikö tuolla pyörällä voisi ajaa, mutta aloitukseen se on painava, vanha, tehokas lehmä jolla voimaton ajaja kaatuu helposti paikaltaan tai lähes paikaltaan.
Kiitos asiallisista kommenteista ja hyvistä neuvoista ja ei kiitos epäasiallisesta tekstistä. ..nimittäin kysyn siksi etten huonoa osta eli en siis "itseppähän ostat" ja toisekseen muijani on vaimo. (joku vetää herneen nenään kun olen niin "herkkähipiäinen", mut pakko puolustaa naisii ja varsinkin motoristinaisii aina välil ku välil niin rivoo puhetta)
lookaround_orig.gif

mut keväällä
sport05.gif

Itsepähän ostat tarkoitti että ostat sellaisen joka sopii teille, eikä meille mielipiteen antajille. Oma muija taas on mielummin muija kuin ei ole vaimo, eikä avokki, eikä emäntä, eikä tyttis, eikä jne jne... Etten minä millään pahalla, päiinvastoin... ei siis mitää puolusteltavaa sinulla tai minulla
wink.gif

Itse kyllä ostaisin noista vaihtoehdoista jomman kumman suzukeista ja tulostaisin tuon myynti esitteen sekä vaatisin kirjallisena tuon "uudet" renkaat ja ketjupakka. Jos ei siihen suostu niin eihän se sitten itsekään ole varma onko niissä uutta tai lähes uutta. Minusta kuitenkin jotenkin kuulostaa että palvelualttius on jotenkin hieman hukassa kun pyörissä on halpa hinta ja ne eivät ole kovinpaljon ajettuja ja silti päädyt muualle. No tämäkin kauppias voi oppia uusia tapoja tai kaatua omaan hölmöyteensä. On vaan niin monesti sellaista ylimielistä käytöstä saanut kauppiaiden puolelta että olen itse päättänyt pysytellä yhden piirissä.

Niin noissa suzukeissahan mainostetaan kuin uusia, joten kun olet tulostanut tuon myyntisivun olet hyvinkin vahvoilla neuvootteluissa uusistä renkaista sun muista jotka eivät miellytä silmää kun ovat kuluneita ja kauppiaan on aina vastattava kauppaamastaan tuotteesta, se kun ei ole yksityisten välistä kauppaa.

Itsepähän ostat tarkoitti että ostat sellaisen joka sopii teille, eikä meille mielipiteen antajille. Oma muija taas on mielummin muija kuin ei ole vaimo, eikä avokki, eikä emäntä, eikä tyttis, eikä jne jne... Etten minä millään pahalla, päiinvastoin... ei siis mitää puolusteltavaa sinulla tai minulla
wink.gif
joo, en mäkään pahalla, meillä kauniimpi osapuoli on välillä akka ja ihan hyvillään siitä nimestä, mut vain silloin kun se tulee pilke silmäkulmassa.
smile_org.gif

meitä on moneks ja mopojakin on monia
cool.gif

Muista kuitenki laskea että yleensä pyörässä on vielä pientä remonttia eli yritän sanoa että -93 vfr pitää saada alle 3500eur. ohjauslaakeri loppuu siinä 60tkm jälkeen ja pyörän laakereita ym pientä osaa yleensä tarvii vaihtaa.

Ota hallitus kädestä kiinni, ja menkää mopokauppaan. Kylmätyypitä erilaisia pyöriä. Pistä vaimo pyörän selkään, ja kokeile vähän nojata pyörää, nosta tukijalalta, laita tukijalalle, ,hakekaa ajoasentoa eri pyöristä, kokeilkaa pelkääjän paikkaa, jne... Mutta kuitenkin joku varmistamassa ettei mene yli voimavarojen tuo kallistus.
Kyllä tuohon hintahaarukkaan voi jo mahtua jokunen 600 sebari, joka voisi olla parempi vaihtoehto kuin vifferi tai gsxäffä (jotka ovat aika painavia).

Joku voi tähän väliin sanoa että ne painaa yhtä paljon kuin vanhempi sebari, mutta painopiste on matalempana, joka edesauttaa käsittelyä jonkun verran.

Back