• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Matkaenska?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tororock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
http://www.youtube.com/watch?v=iITomfFclpM ..tuo oli jotain hiljentävää..  
crazy.gif
ei vaan kaikki kunnioitus, tuommonen ei onnistune ihan joka sälliltä?  
bowdown.gif
LINKKINÄ
Hienosti ukko veti!! Ei olis läheskään kaikki matkaenskalla tulleet perässä.

Mulla itselläni V-Strom 1000 ja tämä kirjoitelmani ei ole mikään puolestapuhe sille
wink.gif
.

Olen itse ostanut pyöräni uutena seuraavien ymmärtämäni parametrien takia: Matka-Enduro = matka ja enduro. Ehkäpä sellainen sekasikiö ominaisuuksia, joissa kummassakaan se ei ole molempien sanojen osiensa parhaat ominaisuudet. Joskin tavallisen Matkapyörän ja Enduron ominaisuudet menevät toistensa toiminta-alueiden päälle ja Matka-Enduro ei edusta matkapyörän parhaimmistoa, eikä liioin ole mikään hyvä Enduro-pyörä.

Suzuki DL1000 on enemän matkapyörä, kuin enduro (lue minun mielestäni), koska sen ulkoinen habitus ei ole tehty metsässä möyrimiseen. Se on selkeästi pitkillä säädetytävillä joustoilla varustettu, isoksi pyöräksi keveähkö pyörä, jolla on ominaisuudet epätasaisille pinnoille. Se pitäisi ostettuaan varustella kaiken maailman kilvilla, jotta sen muovisen ulkoasun kanssa viitsisi lähteä ns. kinttupoluille.

DL1000 ja DL650 ovat mun mielestäni pyörät, jotka soveltuu pitkille ihmiselle kiireettömään ajoon ja painavan taakan raahaamiseen pitkiä matkoja. Niiden ominaisuudet on kuin ajatus kaupunkiruuhkasta, hiekkateille. Näppärä käsitellä ja RUNSAASTI potkua liikuttamaan hepoa asflattibaanalla melkoisenkin urheilullisesti.

Vaan uskoakseni myös muut vastaavat kapistukset, Honda Varadero, Tikru, Aprilia Pegaso, BMW GS + muut mallit, Yamaha TDM, ovat yhtälailla sopivaisia täsmälleen samanlaiseen ajeluun, kuin mitä DL 1000 ja 650. Jos lähdetään kelloa vastaan taistelemaan, niillä saavutetut ajat on radalla ja endurokokeilla varmaan hyvin samaa luokkaa. Joten jäljelle jää ainoastaan se, kuin ajaja kokee pyöränsä ja muut henkilökohtaiset mieltymykset. Kuten se, miksi itse valitsin Suzukin.

Itse valitsin Suzukin sen hyvän maineensa takia. Siinä ei ole ollut paljoa lastentauteja mallikohtaisesti, eikä liioin omasssanikaan. Bensaa tankiin ja paxi huuleen -> Baanalle....

-> BRAAAAM
062802moto_prv.gif

Lähinnä etsin huoletonta ja monipuolista matkapyörää.

Nyt ajettu läpi kaikki paitsi "Tikru" (ei missään esittelypyörää?).
Gesu on kyllä pyörä Isolla P:llä, mutta Varadero oli kyllä positiivinen yllätys.

Varadero kiinnostaisi hinnaltaan...Löysin yhden 25tkm ajetun ABS:llä. Onko kokemuksia alkaako Varadero pehmenemään millä kilometreillä (ketjut, rattaat jne.)?
Kyllä tuolla ajomäärällä jo alkaa ketju/rataspaketin vaihto olemaan aika lähellä, jos ei ole jo vaihdettu.
Omissa pyörissä on <30k km paras saavutus samalla ketjulla ja rattailla.
Mikään suuri kustannushan? ei tuo ole
biggrin.gif

Jaa-a jäi sitten "enska" ostamati. Kävin koeajamassa Yamaha FJR1300A:n ja tuli kaupat lähes samantien. Kyllä se matkapyörä kunnon koneella näytti vievän vielä pitemmän korren, mutta ehkä ensi kesänä...

Jaa-a jäi sitten "enska" ostamati. Kävin koeajamassa Yamaha FJR1300A:n ja tuli kaupat lähes samantien. Kyllä se matkapyörä kunnon koneella näytti vievän vielä pitemmän korren, mutta ehkä ensi kesänä...
biggrin.gif
Nythän voisi sitten aloittaa väittelyn olisiko kannattanut ostaa BMW tai jopa Triumph Sprint
>>matkapyörä kunnon koneella,<< joka varsinkin Sprint on
062802moto_prv.gif

No kysele tuolta
http://www.matkaendurot.net/forum/index.php

Tai laita vaikka haku R1200GS. Tarinaa löytyy pilvin pimein.

Itse olen ollut erinomaisen tyytyväinen R1100GS pyörääni.
Mainio matkailuvehje ( BMW Meeting Saksa 2006, muita ulkomaan matkailureissuja useita ), mahtava hiekkatiepyörä ( monia kurapyörämeetinkejä, mm. BMW GS Meeting 2008 6.-8.6.2008, jonka järjestän ensi viikonloppuna http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=8426 )

Se on mainio, monipuolinen pyörä. mutta ei tietysti mikään Päijänne-kiertäjä.
Radallakin aika uskomaton menijä.

Varadero on ihan asfalttipyörä. Siinähän menee katteet ihan muusiksi, kun ekan kerran kaatuu. Ja kaatumisia on minullekin tullut useita kymmeniä tuolla maastoissa kaahaillessa..

Ehdottomasti hauskin pyörä, mitä minulla on ikinä ollut.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. Ai hitsi myöhästyin, kun jo ostit pyörän. No vaihda se pikaisesti johonkin kunnon matkaenskaan, vaikka Bemariin.

Back