• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

matka ja crossipyörä hakusessa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tauski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moi kaverit. sanokaahan nyt mikä olisi sopiva pyörä ympäri vuotiseen ajoon? ajatuksena olisi kuitenkin päristellä ympäri vuoden ja saisi olla matka/ sekä vaikeampaankin kohteeseen sopiva pyörä. italialaiselta löytyy mutta mites bmw?

Itävaltalainen?
niin ja mikä? tarkennas vähä?
biggrin.gif

KTM,BMW X moto,jaappanilaisilla on kaikilla enskaversioita eri lähtöihin,Moto-guzzin Stelvio,Cagiva Grand Canyon tai Elefantti,Aprilian Caponord,BMW GS,Trumpan T

iikerit,minkähänlaista sais olla?

Edit. haetkin kahta erilaista:crossi-ja matka.. vähän täytyy sun rajata tarkemmin..
biggrin.gif

KTM?

Uusia matkailumallejahan ei tällä hetkellä ole kuin nuo V2 adventuret?
Niillä vielä pääsee kohtuu omituisiin paikkoihin....

Jos ei tarvitse olla uusi, niin 640 adventure?
Rajoittaa tosin matkailua, kahdestaan tuolla tuskin kukaan haluaa matkailla, soolona ei ole vielä tullut ongelmia.
Tosin sama "vika" taitaa olla kaikissa yksisylinterisissä?

Itsellä on 640a toiminut hyvin ympärivuotisessa käytössä.
Niin matkailu, työmatka kuin räppäily käytössäkin.

Toisaalta jos ei tarvitse olla uusi, eurooppalainen tai jonkin tietyn merkkinen niin vaikeaksi menee.
Valinnan varaa on.

Matkaenduro foorumin selailu auttanee?

ps. sigun linkistä löytyy kuvia paikallisten möhköendurokuskien reissuista...

No ei toi BMW GS ole mikään crossipyörä.
Ei semmoista olekaan, joka olisi crossi/matkapyörä. Osta kaksi.

On siinä kuitenkin joitakin hyviä puolia
- monipuolinen pyörä moneen menoon, ei hyvä kyllä crossissa eikä suolla. Enemmän on kuskista kiinni mihin sen uskaltaa viedä.
- erinomainen matkan tekoon vaikka kaksi päällä Eurooppaan tai Mongoliaan.
- Tosi hauska peli Suomen hiekkateillä ja pienillä metsäautoteillä. Takapyörä aina sladissa kurvista ulos.  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

- vähän katteita ja muuta rikkimenevää maastoon ( ei koske ihan R1200 ). No sain siitä kyllä kerran sylinterin hajalle kiveen, kun ei ollut kaatumarautoja vielä hankittuna.
http://picasaweb.google.fi/Pekka.V....1163122
Tuossa käytössä pyörä kaatuu kuitenkin useamman kerran vuodessa.
- Tehoa ja vääntöä riittävästi
- Luotettava, ainakin mun R1100GS, 110.000 km ajettu. Ei ole hajonnut omiaan muuta kuin mitä olen sitä itse rikkonut liian kovissa paikoissa.
- helppo huoltaa itse
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857&start=0
- pitkät huoltovälit

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. Olin tänään viimeksi ajelemassa  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

No ei toi BMW GS ole mikään crossipyörä.
Ei semmoista olekaan, joka olisi crossi/matkapyörä. Osta kaksi.

On siinä kuitenkin joitakin hyviä puolia
- monipuolinen pyörä moneen menoon, ei hyvä kyllä crossissa eikä suolla. Enemmän on kuskista kiinni mihin sen uskaltaa viedä.
- erinomainen matkan tekoon vaikka kaksi päällä Eurooppaan tai Mongoliaan.
- Tosi hauska peli Suomen hiekkateillä ja pienillä metsäautoteillä. Takapyörä aina sladissa kurvista ulos.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

- vähän katteita ja muuta rikkimenevää maastoon ( ei koske ihan R1200 ). No sain siitä kyllä kerran sylinterin hajalle kiveen, kun ei ollut kaatumarautoja vielä hankittuna. Tuossa käytössä pyörä kaatuu kuitenkin useamman kerran vuodessa.
- Tehoa ja vääntöä riittävästi
- Luotettava, ainakin mun R1100GS, 110.000 km ajettu. Ei ole hajonnut omiaan muuta kuin mitä olen sitä itse rikkonut liian kovissa paikoissa.
- helppo huoltaa itse
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857&start=0
- pitkät huoltovälit

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. Olin tänään viimeksi ajelemassa
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
no en taida ostaa kahta
biggrin.gif
korjailen aina välillä noita rikkimenneitä pyöriä lähinnä katteet sun muut asiakkaille. niinhän tuo on että on kuskista kiinni. ajattelin vaan että kun tuossa tuota maastoa on niin olisi kiva räppäillä jollakin vehkeellä missä olisi vääntöä ja voimaa mennä. olisihan tuolla montullakin sitten varmasti mukava käydä kokeilemassa. no nyt alkaa kolmen viikon lomat niin on aikaa käydä katselemassa.

BMW HP2 Endurolla hemmot vetelee kunnon seikkailuja ja kyllä sillä krossiakin ajetaan.

KTM Super Enduro  
buttrock.gif
katselin noita ktm sivuja juurikin. siinä voisi olla pyörä
tounge.gif
ellei peräti munaa.
On siinä !! Kakskyt tuhatta helvatin hauskaa kilsaa on sillä takana mettäpolusta rataan.
SE olisi se. Jos sellaista yleishyvää pyörää haluaa. Ehkä laajin käyttökelpoinen käyttöalue kaikista moottoripyöristä. Rakentelulla voi varustaa aavikolta radalle.

Back