Masan MAD

Sijainti
Vääksy
446fb5f3-aafb-4733-a93d-34b20e450165.jpg

Kiinnostaako tämmönen häksätin ketään vai saako sähkövatkaimella edelleen hankoa ja soihtua? :LOL: Sen verran on elämäntilanne muuttunut lähiaikoina että isolle moottoripyörälle ei tällä hetkellä ole sen enempää mielenkiintoa, aikaa kuin rahaakaan mut joku pöristin olis kiva olla, aikani harkitsin veteraanimopon hankkimista enkä ole sitä ideaa vieläkään kuopannut mutta nyt tähän. Tallia siivotessa aloin miettiä että täällä on aika paljon melko arvokkaita työkaluja ja -laitteita mihin en ole isomman rakenteluhuuman hiivuttua muutama vuosi sitten hipassutkaan joten joutavat mäkeen tilaa viemästä. Yllätyksekseni kaikki meni kaupaksi ihan parissa päivässä, liekö hinnat olleet sitten liiankin alhaiset mutta sama se kunhan meni sillä nyt olis useampi satanen löysää. Työmatka kun pitää nykyään taittaa omalla pelillä kun ei ole enää työautoa, ja se työmatka on huimat 700 metriä ei viittis autoa sen takia käynnistää, heräili ajatus hommata sähköpotkulauta ja nimenomaan etsinnässä oli Velocifero MAD 1000. No sellainen sitten löytyikin sekä läheltä että vielä halvalla Lahdesta. Hieman kuumotti mennä sitä katsomaan kun myyjä esiintyi pelkällä nimimerkillä, yhteydenpito suoritettu tekstarein ja kohtaamispaikkakin oli Saksalassa OmaTalli:lla joten otin vaimon mukaan varmuuden vuoksi jos siellä onkin joku kurdijengi vastassa mun rullaamassa. No ei ollut kun mitä herttaisin eläkeläispariskunta, ja vekottimen tarina menee osapuilleen niin että mies oli ostanut tuon uutena 2023 itselleen maitokauppakulkineeksi kunnes kohtuupian oston jälkeen totesi reumatismin olevan sen verta pahana ettei kykene k.o. vekotinta ohjastamaan joten laite jäi noin 100km ajettuna OmaTalliin pölyttymään kahdeksi vuodeksi. Nyt keväällä oli sitä käynyt katsomassa ja todennut että myydähän tuo pitää mutta akun kutaleet menneet säilytyksessä pilalle joten ennen myyntiä uusi vielä patterit.

Enter minä.

Ajeltiin tosiaan vaimon kanssa viime Perjantaina laitetta katsomaan ja aikalailla ensi silmäyksellä totesin että joo tää lähtee mukaan kun ei laitteessa ole naarmuakaan missään mutta kävin nyt muodon vuoksi lenkin hallin ympäri. Yllätys oli melkoinen kun vehjehän kulkee ainakin sen minkä mopo jossei enemmänkin! Tää täytyy saada jollain rajotettua taikka sakot on varmat... Illalla kävin vielä heittämässä pyöräteitä pitkin lenkin paikalliseen satamaan josta nousi pitkää mäkeä ylös vauhdin juuri hidastumatta. Just ennen nukkumaan menoa mieleen hiipi epäilys että mitäs jos... Aamulla ylös päästyä tutkimaan asiaa ja monta kysymystä sai vastauksen kun kurkkasin moottorin tyyppikilpeä. Tämä ei ole MAD 1000. Tämä on 1600 eli toisin sanoen tällaisenaan laiton sekä pyörä- että autoteille. Vittu. No selvittämään onko tätä edes mahdollista saada kilpiin ja vaikuttaisi siltä että on koska tässä on sekä valot että torvi, MUTTA rekisteröintikatsastus edellyttää muuan paperia nimeltä COC-vaatimuksenmukaisuustodistus ilman sitä ei kilpeä heru. Ensin soitto myyjälle joka oli aivan ymmällään että mitä ei edes tiennyt tuon olevan 1,6kw versio, ja ettei ollut moista paperia koskaan saanut, mahtavaa. Tällä hetkellä tilanne on se että sähköpostit on lähetetty niin Velocifero EU:lle Puolaan kuin Motor Power Finlandille josko jompikumpi voisi edm. pahvin minulle toimittaa.

En tiedä vielä yhtään mikä tämän laitteen kohtalo tulee olemaan, kokeeko minkä verran vai minkään vertaa modifikaatiota vai myynkö pois jos ei tätä saa pelteihin mutta ajattelin jos tällaiselle on kiinnostusta niin voin yhtä kaikki dokumentoida prosessin.

Mua kiinnostaa jokseenkin kaikki liikkuvat moottoroidut härvelit. Tuokin omalla tavallaan vaikkei se prätkä olekaan.

Ja kiva lukea sun juttuja pitkästä aikaa, mietinkin että mihin Masa katosi.

Joskus kokeilin tuommoista, jossa oli 1,6kW / rengas, eli kaksivetoinen.
Kulki kuulemma satasta, mutta itse totesin reilun 70 vauhdissa, että en halua vielä loukkaantua vakavasti.

Vaarallisimpia vehkeitä millä olen ajanut.

Kaverilla on kaksipyörävetoinen potkulauta 2x 1,6kW. Minun alla meni yli 60km/h ylämäkeen. Laiton kuin mikä. Potkulaudassa ei ilmeisesti saa olla edes penkkiä.

Ei kait tuolla Masan vehkeellä kun ajelee pyöräteitä hissukseen eikä törttöile, niin mitään suurta vaaraa ole. 25kmh max kun pysyy poliisin näkyvillä, niin ei luulisi poliisia kiinnostavan.

Back