• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Marushin kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
www.eurobiker.fi

tuolta hain omani.

Se jota mainostetaan kultaisena fotokromaattisena ei ole, se on vaan keltanen, eli sinuna tilaisin suoraan savu fotokromaattinen joka on tumma.

Juu täältäkin löytyy MARUSHIN 999NX potta mut en ole oikein tyytyväinen.Motarinopeuksissa silmät vuotaa,sihisee,suhisee,ei ole kovin tiivis ainakaan vaihtovisiirillä eli jostain sieltä ilma pääsee välistä......kaikkee mahollista.Hinta kertoo näköjään kaiken.Kakkospotaksi jää.Eli uutta ostamaan ja se on sitten agv,arai tai shoei.

Juu täältäkin löytyy MARUSHIN 999NX potta mut en ole oikein tyytyväinen.Motarinopeuksissa silmät vuotaa,sihisee,suhisee,ei ole kovin tiivis ainakaan vaihtovisiirillä eli jostain sieltä ilma pääsee välistä......kaikkee mahollista.Hinta kertoo näköjään kaiken.Kakkospotaksi jää.Eli uutta ostamaan ja se on sitten agv,arai tai shoei.
Shimmaa sitä visiiriä, iso ristipää ruuvvari, visiiri irti, löysää sivukiinnikkeet, vedä 'kaikki taakse' mitä pystyy ja siitä alat säätää takasinpäin, itellä on ainakin yläreunan huuli ihan tiivis nyt koko visiirin yläreunalta..

Iteltä meni 10min kun vähän askartelin
smile_org.gif

Shimmaa sitä visiiriä, iso ristipää ruuvvari, visiiri irti, löysää sivukiinnikkeet, vedä 'kaikki taakse' mitä pystyy ja siitä alat säätää takasinpäin, itellä on ainakin yläreunan huuli ihan tiivis nyt koko visiirin yläreunalta..

Iteltä meni 10min kun vähän askartelin
smile_org.gif
No hemmetti,täytyykin kokeilla säätää tota josko auttas.Tulos on tosin shoein xr1000 potta.

Onko kellään kokemusta Marushinin kypärästä..olis kevyt kypärä..Pitääkö kovaa ääntä?

Mulla on parikin noita Marushineja...Schuberthin kaverina.

Molemmat sopii/istuu mun päähän, toisin kuin esim. Arait ja Shoeit...

Marushinin hiljaisuus ei vakuuta, etenkään kun Schuberthiin vertaa, mutta siinä vertailussahan mikään ei vakuuta...

Sharpin testeissähän Marushin on turvallisin merkki...eikä oo ees hinnalla pilattuja...komeitakin ovat...

Mulla on ollut Marushinin lasikuitukypärä. Pelkkää hyvää sanottavana. Ääntä pitää pyörän katteet. Nakupyörässä melu ei ole/ei ollut Marushinissa ongelma. Kypärä on hyvä.

Mitenkäs huurtuminen, ja sitten silmille tuleva veto?

Mulle on ainakin nää kaks aika oleellisia ominaisuuksia.

Silmille ei saisi oikeastaan ollenkaan tulla vetoa, koska nuo on sen verran herkät olleet kaitta aikojen, että pienikin veto saa ne vuotamaan seulana, ja sittenhän ei mitään näje.

Hengityskin on sen verran raskasta jo kosteeta ilmeisesti, että tuolla vanhalla ruukulla menee aivan liian helposti visiiri huuruun.

Jos hiljaisuutta haluaa, niin senhän voi aina hoitaa korvatulpilla. Eli se ei ole kovinkaan oleellista.

Silmille ei saisi oikeastaan ollenkaan tulla vetoa, koska nuo on sen verran herkät olleet kaitta aikojen, että pienikin veto saa ne vuotamaan seulana, ja sittenhän ei mitään näje.
Kärsin samasta ongelmasta, Marushin ja Busan orkkispleksi oli huono kombinaatio, Puigin tuplakupla poisti ongelman...

Mitenkäs huurtuminen, ja sitten silmille tuleva veto?

Mulle on ainakin nää kaks aika oleellisia ominaisuuksia.
Mulla on toinen Marushin menossa, eka meni lunariin...
Ja kolmannen ostan varmaan erikoismaalausaihioksi, koska halvalla saa suht laadukkaan kypärän.

Huurtuminen aika normaalia tasoa. Visirin tiiviys ongelma uudemmasta kypärästä vaikuttaisi poistuneen säätämällä se uudestaan.
Ja tuo veto... kun kysyt niin muistan että hiukan minullakin veto kiertää silmille. Mutta pyörän kate tosiaan vaikuttanee asiaan.

Itellä on yksi marushin katukäytössä ja pojalla yksi crossikäytössä. Minulla ei ole pahaa sanottavaa.

Se toki oli alkuun yllätys kuinka hyvin tuossa kypärässä ilmastointi toimii. Meinaa viileällä kelillä tulla kylmä. Huurtumisen kanssa ei ole ongelmia ollut.

Kaupunkikruisailussa käytän enemmän tuota Marushinia ja pidemmillä reissulla C2:sta.

Painakaapa Intian miehen kypäräesittelystä Suomen lipun kuvaa, ei
jää ominaisuuksista miettimistä.

Kärsin samasta ongelmasta, Marushin ja Busan orkkispleksi oli huono kombinaatio, Puigin tuplakupla poisti ongelman...
Tuota pleksin vaihtoa on muutenkin tullut mietittyä, niin se on menossa uusiksi. Täytyykin varmaan sitten tuota Puigia harkita.
Marushinin RS1, taikka tämä uusi malli on varmaan tulossa ensi kesäksi.

Marushin tuli korvattua Schuberthilla ja... syksyllä huomasin käyttäväni jatkuvasti sitä vanhaa Marua...

Mielestäni hinta/laatu ollut kohdallaan. Silmälasit huurtuu valoissa, ei visiiri.

Luulin itseasiassa ostaneeni jonkun halpiksen ja tajusin vasta myöhemmin, että tuohan onkin mainio tuote. Suosittelen.

Juu meissuilla tuli kaverin kanssa kateltua tollasta Marushi RS-MX carbonia. Potassa ihmetytti a) hinta, siis yllättävän edullinen b) viimeistely, joka ei nyt ihan vakuuttanut, eli karsi mielenkiintoa reilusti. Mutta oli kyllä kevyt, siittä ropsit kyllä!

Omituinen malli tuossa Marushinin X Moton sisuksissa; styroksin reuna puristi takaraivosta aika vahvasti. Tuo kypärä oli pari vuotta must_have-listan kärjessä, mutta kokeilu messuilla murskasi unelman. Puserrus oli vieläpä niin kova ja korkealla takaraivolla, etten ainakaan olisi uskaltanut moista hankkia muokattavaksi ja vuoltavaksi.

Ri....kiittää tähän astisista kommenteista..ei kun siis kauppaan ja kokeilemaan..on tuo M ainaki huomattavasti halvempi kuin Schubert ja se ei istunu mun päähän.

Ite joskus viime kevääl samasta aiheesta kyselin.
Mulle vaan toi Marushin ei istunu päähän ollenkaa. Hirvee paine otsalohkolla minuutin päässä pitämisen jälkeen.

Joten ite päädyin Schuberthiin vaikka se onki avaruuskypärän kokoinen  
tounge.gif

Ulkonäkö ois kyllä ollu eniten mieleeni heti hinta-laatusuhteen jälkeen.

Back