• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MäRekisterikilpivalot kytkentä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä oon niitä kavereita jotka ei sähköstä ymmärrä mitään, niin miten kytketään rekisterikilpivalo. Siis ne kaksi johtoa. Ajattelin laittaa sellaisen kun sitä ei ole ollenkaan. Jeparit eivät varmaankaan tykkää kun koko valoteline puuttuu? Lieneekö edellinen omistaja keulinut paskaksi. Ostin tänään motonetistä ja vielä kun osais kytkeä
idea3.gif
Tämmöisiä pikujuttuja olisi vielä niin sit ois huolettomat kilsat

Etukäteen kiittäen
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Anteeksi ei sais nauraa, mutkumutku
wink.gif

"Ryöstä" virrat/ohjaus takavalolta eli mittarilla selvität mikä on plussa ja mikä maa ei sen vaikeampaa ole. Yleismittari on tietysti hyvä olla ja se tasajännitealueelle 20V. Lampunkannan kytket plussaan ja lampunrungon maajohtoon. Voila se on siinä.
062802jumpie_prv.gif

eikös sieltä johtohässäkästä löydy rekkarivalolle omia piuhoja? luulis nyt valmiit piuhat löytyvän sieltä jostain takavalon lähettyviltä joihin voi uudet piuhat liittää kiinni. vai onko kawoissa jonkinlainen erilaisempi systeemi rekkarivalolle?

Joo mä kanssa tuumasin että mun ohmi kertaa käämi filosofialla tunkee piuhat samoihin johtoihin kuin taka-ajovalon.
Haynesin kaaviota kun katsoin niin äitiä tuli ikävä, siitä en ymmärrä mitään. Näyttää samalta kuin Lontoon metrokartta
sad_orig.gif

Joo mä kanssa tuumasin että mun ohmi kertaa käämi filosofialla tunkee piuhat samoihin johtoihin kuin taka-ajovalon.
Haynesin kaaviota kun katsoin niin äitiä tuli ikävä, siitä en ymmärrä mitään. Näyttää samalta kuin Lontoon metrokartta  
sad_orig.gif
Tutki nyt ensin, löytyykö sieltä pyrstöstä kaksi ylimääräistä johtoa, jotka todennäköisesti olisivat sitten rekkarikilven valolle. Jos piuhat löytyy, mittaa yleismittarilla että niihin tulee jännite kun virrat/valot on päällä.
Jos noita piuhoja ei ole, hanki rosvoliittimiä kaksi kappaletta (esim. Biltemasta) ja niillä varastat takavalon piuhoista sähköt kilpivalolle.
Helppoa kuin heinänteko. Henkilökohtaisesti en tosin perusta paskaakaan kilpivalosta. Takavalo sen verran valasee, että sen näkee kahden metrin päähän, ja pidemmälle ei tarvi nähdäkään.
033102bebe_1_prv.gif

juu sama juttu itselläni. takavalo valaisee sen mitä tarvii mutta varmuuden vuoksi rakensin tossa loppu talvesta nopean ledirekkarivalon. se saa riittää setä-sinisille
smile_org.gif

sad_orig.gif
Tutki nyt ensin, löytyykö sieltä pyrstöstä kaksi ylimääräistä johtoa, jotka todennäköisesti olisivat sitten rekkarikilven valolle. Jos piuhat löytyy, mittaa yleismittarilla että niihin tulee jännite kun virrat/valot on päällä.
Jos noita piuhoja ei ole, hanki rosvoliittimiä kaksi kappaletta (esim. Biltemasta) ja niillä varastat takavalon piuhoista sähköt kilpivalolle.
Helppoa kuin heinänteko. Henkilökohtaisesti en tosin perusta paskaakaan kilpivalosta. Takavalo sen verran valasee, että sen näkee kahden metrin päähän, ja pidemmälle ei tarvi nähdäkään.
033102bebe_1_prv.gif
"Rosvoliittimien" käyttö ei ole kovinkaan hyvä ajatus. Tahtoo johdot kadota eristeen sisältä.
sad_orig.gif

Sähkö on vähän niinkun.. ööh vesi.. ero oikeastaan on: vesi kulkee putken sisässä, sähkö pintaa pitkin.

sad_orig.gif
033102bebe_1_prv.gif
"Rosvoliittimien" käyttö ei ole kovinkaan hyvä ajatus. Tahtoo johdot kadota eristeen sisältä.  
sad_orig.gif

Sähkö on vähän niinkun.. ööh vesi.. ero oikeastaan on: vesi kulkee putken sisässä, sähkö pintaa pitkin.
Älä, mä luulin että sähkö on sinistä ja että sen näkis jos se valuu pois sieltä muovin alta...
biggrin.gif

Rosvoliittimet ei todellakaan ole maailman nätein tapa tehdä noita kytkentöjä, tai mitään muitakaan sen puoleen. Sellaiselle henkilölle, jolla ei ole minkäänlaista elektroniikka/sähköalan a) osaamista, b) välineitä, ne on kuitenkin melkein ainoa käyttökelpoinen menetelmä, tycker jag. Hyvää Wappua!
033102beer_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
Löytyihän ne ylimääräiset johdot ja ontoi virtaa valot päällä, joten suorakytkin rekisterivalon johdot niihin johtoihin, nyt pelittää.

Kiitos kauheasti porukalle neuvoista ja oikein hauskaa vappua
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Monesti rekisterikilven valo on toteutettu myös niin, että takavalon "lasi" on alapuolelta kirkas jolloin itse takavalo valaisee myös rekisterikilven (olisko ollut mm. GS500:ssa), mutta hyvä jos löytyi oiken erilliset piuhat.

Back