• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mammalle mopo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt mamma kyselee esim, sellanen EN 500 vanhempi remmivetoinen,onkos sellasessa mitään huonoa tai tyyppivikoja,kuis iso tankki ym....
tounge.gif

kokemusta onko ajeltu pitempiäkin reissuja ...

ps..jos laittasin kyykyn,herra aikoi sitte ajella perästä ku kuulemma ois sexymmän näkönen(ku naisten ajaessa kyykyllä,takaosa kuulemma jotensaki sexysti,ei osannu selittää tarkemmin ku tivasin)

osaako muut selittää,onko sen näköstä mammojen ajelu kyykyllä...

Siis mamma täälä nyt puikoissa ompi.
biggrin.gif
tounge.gif
Tyyppivioista ei ole tietoa, mutta ainakaan minulla ei ole ollut ongelmia noiden kanssa tekniikan suhteen. (LTD 450, Virago 535, EN 500) Mulla oli EN 500 vuosimallia -03 ketjuvetoisena.
Pohjanmaalla käväsin kerran ja paras päiväveto oli rapiat 700km sateessa ja välistä hiekkatiellä. Illalla uni maitto  
biggrin.gif

Muistaakseni tankkasin sen suurinpiirtein 240-250km välein, kun meni varatankille.

Meillä isäntä ajelee edellä nopeuden rajottajana. Paitsi sillon kun ollaan isommalla kalustolla liikenteessä... Tulee transiitilla perästä  
biggrin.gif

Meidän mamma meinaa aloitella pyöräilyn keväällä. Tallissa on jo 535 Virago. 2000mallia, 8000km mittarissa ja alkuperäiset kumit vielä alla.

Karmeiden kippurasarvien ja julmettujen tietyömaavilkkujen alta on kuoriutumassa näppärä pikkukustomi. American Chopperia on katottu ja nyt kuulemma pitää tehdä apparin penkin paikalle tarakka seittiteemalla
062802moto_prv.gif
Kannatta vaihtaa renkaat heti ensi töiksi. Ensinnäkin niissä on ilma/valo kovettanut kumin ja kulutuspintakin kyseen alainen.

Jokin aikaa sitten oli myynnissä kaiken näköisellä pikku herkulla varusteltu pikku customi. Oli muuten hyvän näköinen
smile_org.gif

Rattosia customointi hetkiä
thumbs-up.gif

Tästä ei saa kertoa mammalle......

mutta mites sellanen vs600-800(ois herran mielestä hieno)

oisko kellään sitä vastaan tai puolesta...

ihan vaan keskustelun virittelemisex...
tounge.gif

Tästä ei saa kertoa mammalle......

mutta mites sellanen vs600-800(ois herran mielestä hieno)

oisko kellään sitä vastaan tai puolesta...

ihan vaan keskustelun virittelemisex...
tounge.gif
Olen taipuvainen olemaan samaa mieltä, nui vs intrut on hyvännäkösiä. Itsellä on alkanu tuo 600 Shadow jäämään pieneksi ja mm. 1400vs on ollu kuolauksen kohteena, tosin kyl moni muukin isomukinen kustom ettei sen puoleen
tounge.gif
Keppiä tai remmiä ettei tarvi koko ajan kuolastaa noita ketjuja, alkaa jo nyppiä vallankin kun ei ole keskitukea.

Meidän mökistä on just lähdössä myyntiin mammalle sopiva mopo.
2003 Buell XB12S, pienelle naisihmiselle sopiva, meidän mamma on jotain 160cm ja 45kg ja sille se käy kuin hanska käteen.
Samasta syystä en itse tuosta pahemmin perusta (Siis böllistä, en mammasta)

Plussaa: keveys, kääntyy kuin ajatus, remmiveto, räyhäkät äänet racekitillä, musta
Miinusta: Ei sovi isoille ihmisille muuhun kuin kaupunkikruisailuun. Takapaksille mahtuu vain hamsteri.

Mopo on mulla täällä Uudessa Seelannissa. Pistä privaa jos oikeasti kiinnostaa.

Hyvä Mamma!
Tämä 3xmamma innostui edellisenä kesänä omasta pyörästä. Pituutta hurjat 162 eikä kokemusta 2pyöräisistä. Ensinmäinen ehdoton tähtiajatus oli että custom ja pienitehoinen jotta jalat yltää maahan. No eka koeajo oli Marauder 800 ja kokemus oli kauhea. Sitten päätin koettaa "kyykkyä".Sana on muuten lyhyen ihmisen mielestä vitsi-parempaa ajoasentoa ei ole! Opettelin ZX9R Kawalla viimejuhannuksen ja katohan mopo ei karannut käsistä. Oman ZX6R Kawan sain kesäkuun lopussa. Ihana peli! Kevyt-tehokas-pääsee alta pois. Jalat ylsi hienosti maahan. Siis turvallinen. Hieno kesä! No sattuman kautta syyskuussa satuin kokoontumisajossa päätymään 1400 ZZR omistajaksi. Eka koeajon jälkeen olin aivan myyty. Mitkä tehot-tekniikka ja ajoasento. Ainoa ongelma ko pyörässä on korkeus-hiekka alustalla pakittaminen on mahdotonta-mutta toivottavati pian saapuvat koiranluut auttavat asiaa. Siis viestini oli että ole rohkea kokeiluissasi. Ennakkoluulot eivät koske meitä-varsinkaan Mammoja!

Mamma täsä siis herran koneelta näppäileepi,niin siinä varmaan että kun vain rohkeasti kokeilee niin onnaa isollaki ajo,mutta mun päätös on oli (voi kyllä ajokokemuksen myötä muuttuu) että ajelen vielä tän kesän 125viragolla,itseluottamus jossain hukassa kun jälkikasvu ehkä päällimmäisenä mielessä jos mammalle tapahtuis jotain,mieli tekis kyllä jo isompaa prätkää,mutta oon muissaki asioissa varovainen.ehkä jo loppukesästä menis vaihto isompaan samoilla vauhdeilla.....ehkä...kiitos kumminki kannustuksesta,se helpottaa ku joku on onnistunut/todistanut että siihen pystyis...
talktohand.gif

No dii höh, 125 virago myytiin kaverin vaimolle harjoittelupyöräx.
Mammalla nyt kaikista ennakkopäätöksistä huolimatta täys täpinä päällä ja pihalla 800vs intruder-94,taxfreenä ei vielä kilvissä,mutta takapihalla mennään,kuudenmetrin kääntösäteellä kahdeksikkoa trenataan ja etupihalla asfaltilla opetellaan lähtöjä/pysähdyksiä sekä peräsuoli pitkällä"ään peruuttamista.
Yllätys,yllätys,mamma tykkäs että helpompi käsitellä kun piikki,ja jalatkin ylettää maahan jopa paremmin,painavampihan vs on mutta painopiste alhaalla ja vääntöä löytyypi.
Mamma on kyllä nyt tosi täpinöissään kun huomasi että isommallakin voipi,kunhan vaan tohtii alkaa,vaatimuksenmukaisuustodistusta, tullausta/katsastusta/rekisteröintiä odotellessa mamma kehittyy hurjaa vauhtia "harjoituksissaan".
Kirjoitteli "herra" Mamman #liikenneope#...mamman omia mietteitä ehkäs tuonnempana....
biggrin.gif
tounge.gif
062802moto_prv.gif

itseluottamus jossain hukassa kun jälkikasvu ehkä päällimmäisenä mielessä jos mammalle tapahtuis jotain,mieli tekis kyllä jo isompaa prätkää,mutta oon muissaki asioissa varovainen.ehkä jo loppukesästä menis vaihto isompaan samoilla vauhdeilla.....ehkä...kiitos kumminki kannustuksesta,se helpottaa ku joku on onnistunut/todistanut että siihen pystyis...
talktohand.gif
Onnea pyörälle ja harjoitteluun
062802jumpie_prv.gif

Ukolle terveisiä, et muistaa kannustaa kovasti ja antaa ohjeet rakentavasti niin kyllä se itseluottamuskin sieltä tulee. Itte oon paininut samojen mietteiden alla, varsinkin kun noita kynttilöitä saa sytytellä kokoajan. Mutta täältä lähdetään kun aika tulee täyteen, eikä siihen tarvita välttämättä pyörää, autoa tms.
Itte tykkään et pyörästä löytyy tarvittaessa tehoja ( vaikka ajelenkin varoen kyykylläni), saa ohitettua nopeasti ja jo se tieto et en jää hinkuttelee siihen rinnalle...
Ja kokeilla kannattaa. Ja kun se "oikea" sitten osuu kohdalle niin ajaminen tuntuu ihanalle, turvalliselle ja varmalle. Ajoasento tekee siinä paljon. Ja se on niin henk.koht juttu mikä se hyvä sitten kellekkin on. Kolmas pyörä jo menossa ja nyt vasta on hyvä! Nyt on jo tunne etten haluis liikkua autolla enää ollenkaan. Ja kallis kapistushan se oliskin ostaa vain talliin seisomaan.
Turvallista
062802moto_prv.gif
ja muista
sport05.gif
nauttien.

Back