• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Maksaisitko sinä renkaan tasapainotuksesta 30 € ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No eikös sitä gummia ole tasapainoitettu asennusvaiheessa? Jos ei niin saattaisin maksaakin

No kun on ne liiketilojen käyttö-, palkka-, yms... muut kulut, niin ihan lyhyellä matematiilla se 30 euroa ei taida kovin paha veloitus kumminkaan olla?

1/2 tunnin homma kaikkinensa?

Jos niitä vaadittais tekeen 5 eurolla , niin vuoden päästä sais ihan joka jannu vääntää ne kumit ja tasapainot ihan omin pikku kätösin paikalleen.

Aamen :sad:

mchuurre sanoi:
Mulla olis hyvä tuttu lakituomari tiedossa -tarvikko vai onko jo vanha tapaus ?:grin:

Joo kyllähän tää korkeimpaan istuimeen pitää viedä, haha :D ja oli ihan tältä keväältä, vieläkin oksettaa :D
Edit: vakipaikassa 25 jos ostan renkaan puljusta, 40 jos vien oman munkin. Vaadin oikeutta.

Viimeksi muokattu:
Jos te sen vaivan näkee että pyörän irroittaa niin samoilla kätösien tahrimisella sen tasapainotuksen tekee itse ja seuraava tuleekin sitten jo omaan pussiin kun hommaa vaikka tuommoisen.

Taitaa olla irtorenkaan tasapainotus enemmänkin max. 5 minuutin homma kuin 30:n...

Tänää kävin renkaan vaihdattamassa, tasapainotus ammattilaisen tekemänä koneella, teippipainon paikka rasvanpoisto aineella käsitellen ja oikean kokoinen paino laittaen vajaa 45 sekuntia meni koko toimenpiteeseen. Maksaisinko siitä erikseen 30€?

No en todellakaan:thumbup: Varsinkin jos oman renkaan laitto irtovanteelle maksoi vajaa 20€, tasapainotuksineen.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin et paljonko on liikaa niille joiden mielestä on ok maksaa irtorenkaan tasapainotuksesta 30€? Tällä logiikalla omarengas irtovanteelle laittaen pajassa maksaa about 90€+30€ tasapainotus... (Renkaan vaihto tasapainotuksella n. 20€. Tasapainotuksen hinta jkl 5€, eli 3/4 hintaa vaihdolle)

No persaukisesta kaikki tuntuu kalliilta.

Pavel Pude sanoi:
Tuotatuota, onha tuo aika suolainen hinta pelkästä painotuksesta, mutta kyllähän siinä menee aikaa jos rengas alta otetaan veke ja tasapainotetaan.
Sanotaanko näin että jos siinä koko toimenpiteessä menee aikaa 30min, ni ei sillä vitosella paljon palkkoja ja muita kuluja peitetä.

Näin juuri :thumbup:

mchuurre sanoi:
Huomenta ! Olis aika jo herätä...vai kurapyörälläkö pelkistään jutailet ja metsässä:D

no mulla on h-d ja buell ehkä se selittää vähän,mut ikinä en ole tasapainottanu ja minkäänlaista ongelmaa ei ole ollu...silläsaralla:orgmp2:

Diesel sanoi:
Tänää kävin renkaan vaihdattamassa, tasapainotus ammattilaisen tekemänä koneella, teippipainon paikka rasvanpoisto aineella käsitellen ja oikean kokoinen paino laittaen vajaa 45 sekuntia meni koko toimenpiteeseen. Maksaisinko siitä erikseen 30€?

Tossa täytyy olla kyllä jo jotain teleporttauslaitteistoja käytössä jos 45 sekuntiin siirrytään konelle ja pois ja vielä painotetaan. Painot maksaa, puhdistusaineet maksaa, sähköt maksaa ja persaukiset tinkaa siinä kassallakin vähintään sen viisi minuuttia ja kippaa odotellessaan pari kupillista kahvia siitä automaatista ja sekin maksaa.
On se kumma että kaikenmaailman tingentangeleistä ja hapsuista tangon päähän maksetaan silmää räpäyttämättä mitä vaan mutta kun joku todella tekee fyysisesti jotain työtä niin se pitäisi saada ilmaiseksi.

Keno sanoi:
Tossa täytyy olla kyllä jo jotain teleporttauslaitteistoja käytössä jos 45 sekuntiin siirrytään konelle ja pois ja vielä painotetaan. Painot maksaa, puhdistusaineet maksaa, sähköt maksaa ja persaukiset tinkaa siinä kassallakin vähintään sen viisi minuuttia ja kippaa odotellessaan pari kupillista kahvia siitä automaatista ja sekin maksaa.
On se kumma että kaikenmaailman tingentangeleistä ja hapsuista tangon päähän maksetaan silmää räpäyttämättä mitä vaan mutta kun joku todella tekee fyysisesti jotain työtä niin se pitäisi saada ilmaiseksi.

Menin liikkeeseen ja kysyin onnistuuko renkaan vaihto. En tinkiny tai edes kysyny hintaa. Esimerkissä tältä päivältä kerroin vain kauan ammamieheltä meni aikaa tasapainotukseen. Ilman paskanjauhamista, ympäri hallia ravaamatta, tinkaamatta, lyijyn hinnan räjähdysmäisestä kasvusta jeesustelematta tai kalliista rasvanpoisto aineesta naristen. Rengas koneeseen, tasapainotus ja irti koneesta. Itse kumin vaihtokaan ei tähän tarinaan ajallisesti kuulunut, vaikka munia raapimatta sekään ei montaa minuuttia kestäny. Terve jalkaisena ja kätisenä kannoin tuomiseni laitteiden viereen ja siitä takaisin autoon maksun suoritettuani.

En juonu kaffe kannua tyhjäksi tai pöllinyt viimeisiä kantosen suklaa pisara keksejä.

Tuosta paveluista ja niiden hinnoista, olen kyllä valmis maksamaan palvelusta,
muttamutta oha tuo 3o€ ihan jäätävä hinta pelkästä irtopyörän puntituksesta, katoin just että motonetissa maksaa puntitusakselitelinehärdelli sen 35€ eikä se varmaan kerrasta hajoa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-1501
Henk.koht pidän näitä toimenpiteitä osana tätä mp-harrastusta, tykkään myös tehdä itse ja samalla ehkä oppia jotain uutta.:) joskus se vaan menee sen kantapään kautta mutta niistähän me opimme ehkä jotain.
On myös olemassa tosiaan ihmisiä ketkä haluavat asioiden menevän sitä helpointa reittiä, missä ei tarvitse muuta kuin avata sitä lompakkoa ja antaa tukku €uroja että homma hoituu.
Hyvä niin koska itse olen se persaukinen, kenelle se 30jörkkiä on iso raha.:)

Ugh olen puhunut ja siirryn nuggumaan.

En maksa puntituksesta 30€. Ostin Biltemasta tasapainoituslaitteen joka maksaa vajaa 30€, sillä puntittamisessa ei kauaa mene ja hyvä tulee.

Pelkän vanteen tasapainoitus on hyvä juttu ja omat vanteet on puntitettu, siitä huolimatta rengas vaatii enenmmän tai vähemmän punttia, vaikka olisi miten oikein asennettu.

Savonlinnassa maksaa oman renkaan vaihto +tasapainotus 20€.
Tietty irtovanteelta.
Tämä siitä toisesta varsinaisesta rengasliikkeestä.Tieto viime viikolta.

Pitääkö aina olla persaukinen tai köyhä jos ei halua maksaa turhasta tai
arvostelee kohtuuttomia kustannuksia .
Eihän net pöljiä ole ketkä pyytää .

Kyllä mä maksaisin jos olis tarvetta. Mulla ei ole paikkaa missä tasapainottaa, en omista konetta enkä osaa. Mulla menis asennuskaljaa kolmenkympin edestä, pukkiin mitä nyt maksaakaan, painot ja rasvanpoistaja päälle. Ja lopuksi sit kiikuttaisin renkaan ammattilaiselle. Hintaa tälle operaatiolla on tullut jo vaikka kuinka.

Ja olisiko hinta ollut sama alta-alle, eli oliko puolen tunnin velotus joka tapauksessa. Aina renki ei voi määrätä minimiveloitusta...

Kyllähän tämän tapauksen hinta on ns. kiukutteluhinnoittelua. Palvelun tarjoaja vetää herneen nenään, kun rengas on ostettu muualta ja vielä itse asennettu vanteelle.

Back