• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mahtoi poliisia harmittaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eilen valtatie 6:lla kävi järkyttävä tuuri. Ajoin joutsenon kaksikaista suoraa Imatralta Lappeenrantaan ja tulin sellasta reipasta ylinopeutta.. Noh poliisihan se odotteli suoran päässä ja pysäytti. konstaapeli totesi että ajoit suoran liian nopeasti, olivat mitanneet ajan suoralla. toinen poliisi lähti mittaamaan suoran pituutta miltä aika oli otettu ja itse jäin toisen poliisin kanssa bussipysäkille. Poliisin oli tarkotus laskea keskinopeus sille matkalle, mut olivat unohtaneet tallettaa sen ajan koneelle, eivätkä näin pystyneet laskemaan keskinopeutta!! Kyllä poliisia suretti ja vielä lähtiessäni ilman sakkoja paikalta työnsi pillinki suuhun mut nollaahan se näytti.. Et kerranki tuuri itsellä.

Oisko
033102beer_1_prv.gif
paikka

Jos tavan työntekijä aiheuttaisi virheellään työnantajalleen ansionmenetystä, hän joutuisi siitä ainakin osan korvaamaan. Miten lie tässä tapauksessa?

Itsellä kävi äsken myös huvittava tapaus poliisin kanssa. Tulin 55-tieltä Pukkilan suuntaan tarkoituksena mennä Askolaan jne. Ajoin 60-alueella yhden harmaatukkaisen pariskunnan ohi ja jatkoin rajoitusten mukaan, kohta alkoikin 80-alue ja annoin mennä noin 90-92 mittarin mukaan. Kohta taakse tuli musta 9-5 Saab, joka tuli kohtalaista ylinopeutta ja tien auettua, meni ohi ihan ok. Katsoin, että miksi pirussa mies alkaa jarrutella mun edessä, kunnes puolen kilometrin päässä näkyi mies ja valkoinen paku, poliisihan siellä.

Molemmat pysäytetään ja perusinsinööri-Saabikuski menee takapenkille lappua ottamaan. Konsta tulee sitten mulle, että "tuli vähän ajettua ylinopeutta?". Kysyin kuinka paljon näytti ja poliisi siihen "103 keskinopeus ja 108 huiput". Koska mittari ei ollut mennyt yli 100, niin väitin sitten vastaan ja sanoin ystävällisesti kiistäväni koko homman. Siihen poliisi sitten myöntymään ja sanoi, että tutkat joskus ottavat kummallekin nopeuden, jota vain toinen ajaa, että ei halua ruveta väittelemään asiasta. En ollut uskoa korviani, poliisi uskoo motoristia! Nopean varmistuksen jälkeen pyörä käyntiin, pois ja ajolenkki jatkui samaan rauhalliseen tahtiin.

Saabikuskin ilme oli hitusen myrtynyt, poliisit olivat kyllä helvetin ovelassa paikassa.

Ajelin tossa toissa päivänä autoletkan ohi "hieman" ylinopeutta. Letkan ohitettua houmasin pimeässä vastaan tulevan poliisipakun kattovalo sammutettuna. Katselin peiliin ja huomasin,ettei lähteneet perään. Tais olla tutka sammuksissa tai eivät jaksaneet leikkiä pokee ja ropee???
Oma mittari näytti poliisin kohdalla 125 km/h 80 km/h alueella.
062802moto_prv.gif

Eräs motoristi ajoi yli tuplan sallitusta, kääntyi rampista pois motarilta. Poliisi tuli rampissa viereen ja käski vihaisesti tien sivuun...Pyörä sammuksiin ja kuuntelemaan tuomiota jota toinenkin poliisi tuli ihmettelemään...Sakothan siitä tuli, mutta mikä huvittavinta rikesakko minivilkuista ja rekisterikilven sijainnista
confused_orig.gif
?
Hyvää vai huonoa säkää?
sport05.gif

Sakothan siitä tuli, mutta mikä huvittavinta rikesakko minivilkuista ja rekisterikilven sijainnista
confused_orig.gif
?
Hyvää vai huonoa säkää?
sport05.gif
Eivät saaneet nopeutta mitattua, vaikka silmällä näki, niin piti pysäyttää. jos oli liikennettä olisivat voineet ehkä sakottaa jopa liikenteen vaarantamisesta. Vastaavaa kuulee usein. Pysäyttävät ylinopeuden takia mut kun ei oo mittarit päällä tarkistetaan kaikki, josko jotain olis.

Mulla kävi kesällä niin et tulin satasen alueella mäen yli oikealle kääntyvää mutkaa, 80 alueelle joka jatkui 60senä kohta. Tietty en pitänyt kovin kiirettä sen hidastelun kans vaan pudotin nopeutta moottorijarulla. Samantien pomppaa hätäisen näköinen poliisi maijasta, bussi pysäkiltä. Luulin et nyt kävi huono säkä, etten olut hidastanut tarpeeksi.
Ystävällisesti tämä poliisi pyysi rekisteriotteen ja ajokortin, katto kilvet ja kysyy "Triumppi vai? " johon vastaan ihmetellen et "joo" sit poliisi hihkasee parille "Eiks sen pitänyt olla Honda ?" Vahvistuksen tultua antaa paperit ja sit sinkoo taas ja niihän se samanvärinen honda sieltä samasta mäestä tulee ja kohta siviili auto perässä.. sit käy mulle toivottamassa hyvää matkaa.

Sakothan siitä tuli, mutta mikä huvittavinta rikesakko minivilkuista ja rekisterikilven sijainnista
confused_orig.gif
?
Hyvää vai huonoa säkää?
sport05.gif
Eivät saaneet nopeutta mitattua, vaikka silmällä näki, niin piti pysäyttää. jos oli liikennettä olisivat voineet ehkä sakottaa jopa liikenteen vaarantamisesta. Vastaavaa kuulee usein. Pysäyttävät ylinopeuden takia mut kun ei oo mittarit päällä tarkistetaan kaikki, josko jotain olis.

Mulla kävi kesällä niin et tulin satasen alueella mäen yli oikealle kääntyvää mutkaa, 80 alueelle joka jatkui 60senä kohta. Tietty en pitänyt kovin kiirettä sen hidastelun kans vaan pudotin nopeutta moottorijarulla. Samantien pomppaa hätäisen näköinen poliisi maijasta, bussi pysäkiltä. Luulin et nyt kävi huono säkä, etten olut hidastanut tarpeeksi.
Ystävällisesti tämä poliisi pyysi rekisteriotteen ja ajokortin, katto kilvet ja kysyy "Triumppi vai? " johon vastaan ihmetellen et "joo" sit poliisi hihkasee parille "Eiks sen pitänyt olla Honda ?" Vahvistuksen tultua antaa paperit ja sit sinkoo taas ja niihän se samanvärinen honda sieltä samasta mäestä tulee ja kohta siviili auto perässä.. sit käy mulle toivottamassa hyvää matkaa.
biggrin.gif
kerranki näi päi
tounge.gif

Hähähäh kyl varmaa kissalan poikia vitutti!
033102beer_1_prv.gif

Ite luukutin viime vuonna risteyksestä 40:n alueella noin 80-90 lasissa parkkeeratusta maijasta ohi... Tulivat perään ja pysäyttivät. Selittivät kuinka kovaa olin vedelly ja kuuntelin siinä mielenkiinnosta korvat höröllään. Sit se sano loppujen lopuksi että "tutkanopeutta ei sulle ehitty saada" ... sanoin vaa että minkäs helvetin takia me tässä sitte seistään, ois kiire töihin... Ei osannu sanoo siihe juuri mitää, joten eiku tien päälle vaa...

biggrin.gif
Eräs tapaus oli huvittava,kun ajeltiin kolmen pyörän letkassa iltalaivalle reipasta siirtymävauhtia muuta liikennettä ohitellen. Matkalla pysähdyttiin nesteelle juomaan oluet terassilla,jonne sitten pyörähtää posliinit kysellen ajamani pyörän omistajaa. Koska eivät kertoneet syytä ja olin pyörän ostanut vasta viime viikolla,enkä sitä näin ollen vielä ollut siirtänyt nimiini,vastasin totuudenmukaisesti ettei pyörän omistaja ole paikalla. Poliisit jäivät kahville ja ryhdyimme oluet juotuamme jatkamaan matkaa. Eikös tämä poliisi tullut siihen mesoomaan miksi ajelen pyörällä joka ei ole oma? Selitin tilanteen ja tämä rupeaa hetken raivottuaan tivaamaan ajeluitani. Olin kuulemma ylinopeutta ajellut hetki sitten ja tämä kaikki oli tallennettu videolle.
Tämähän ei tietenkään voinut pitää paikkaansa koska olimme kaikki kolme ajaneet tiiviinä letkana,joten kiistin tapauksen. Poliisi tietysti tivasi että asiasta ei ole epäilystäkään,koska hän oli minut itse tunnistanut!
Takapenkille jouduin sitä selvittelemään,jossa kävi ilmi ettei pyörä tai edes kuljettajan asu sopinut heidän etsimäänsä motoristiin. (tämä selvisi eräiden puheluiden seurauksena) Anteeksipyyntöä oli turha odottaakaan,sen sijaan pilliin puhalsin juuri juomani oluen jälkeen rajatuloksen. Onneksi toinen poliiseista puhallutti uudemman kerran ennen asemalle lähtöä jolloin alkoholia ei tietysti löytynytkään.
Pyörien erittäin tarkan syynäämisen jälkeen pääsimme kuitenkin jatkamaan matkaa sakoitta...
Jäikin kaivelemaan,kuinka yleistä tuo toisten pyörillä ajeleminen on. Oma veikkaukseni on,että jopa 15% ajelee puolison,yrityksen,kaverin,sukulaisen vuokra/laina pyörillä?
sport05.gif

Koska eivät kertoneet syytä ja olin pyörän ostanut vasta viime viikolla,enkä sitä näin ollen vielä ollut siirtänyt nimiini,vastasin totuudenmukaisesti ettei pyörän omistaja ole paikalla.
Miksi et voinut kertoa heti asian oikeaa laitaa, mikäli kertomasi pitää paikkansa? Olit kuitenkin pyörän omistaja, rekisteröinnistä huolimatta. Juttusi ei ole hauska, lapsellinen.

Back