• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Magneettokopan välistä vuotaa öljyä,apuva???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Magneettokopan välistä vuotaa öljyä,apuva???

Kilonen k7 gikseri vuotaa öljyä magneettokopan välistä,missä vika ja miten paha remontti tiedossa?

Joko pultit löysällä tai tiiviste bueno, jos vuotaa saumasta. Jos muualta niin halki/puhki.

Ottamatta kantaa kyseisen pyörän erikoisuuksiin, olettaisin sen olevan samanlainen hökötys kun kaikissa muissakin, eli:

Öljyt pois.

Jos sen hässäkän edessä on mitään (tyhjäkäynninsäätöruuvia ym) ne pois tieltä, kopan pultit auki, varovasti koputtelemalla sieltä sun täältä koppa auki, varo mälväämästä tiivistepintoja rikki.

Siirrä sisuskalut uuteen koppaan jos vaihdat uuden, muuten voit antaa olla paikallaan. Mallia avaa pultti, siirrä osa uuteen koppaan, pulttaa kiinni.

Putsaa tiivistepinnat hyvin, jos oikein haluaa hifistellä niin voi vaikka plaanata niitä lasilevy+hiekkapaperiyhdistelmällä.

Asenna uusi tiiviste ja kiristä koppa takasin paikalleen. Suosittelen ruuvilukitetta tuommoisiin osiin, ei tee hyvää jos sieltä pääsee joku löystymään.

Siis siellä magneettokopassa kuuluu olla öljyä???Kun joku väitti että ei siellä öljyä pidä olla,löysin kyllä täältä ketjun jossa tiedettiin magneeton uivan öljyssä suzukissa,jammussa,hondassa ja jopa kawassa malleista en osaa sanoa.
Voiko siis olla niin että remontista selviää 10e kopan tiivisteellä??
Kuuluuko 1000 gsx-r k7 magneetto kopassa olla öljyä vai ei,pyörällä ajettu 17000km,ei nyt luulis mistään koneremontista olevan kyse???

Öljy tulee selvästi kopan saumasta öbaut klo. 7-9 paikkeilta.

Viimeksi muokattu:
Monessa pyörässä ei oo siinä kopan välissä erillistä tiivistettä lainkaan.. Muutaman uudehkon pyörän nähny missä vain tiivisteliima. Kokeile varovasti kiriä pultteja, jos ei ala pitää, ni sit irti ja koppa syyniin. Saattaa olla vaikka hius murtuma tai sitte tiivistys korkannu. Iisi jopi. Hondissa ainaki ui öljyssä.

Velmu84 sanoi:
Monessa pyörässä ei oo siinä kopan välissä erillistä tiivistettä lainkaan.. Muutaman uudehkon pyörän nähny missä vain tiivisteliima. Kokeile varovasti kiriä pultteja, jos ei ala pitää, ni sit irti ja koppa syyniin. Saattaa olla vaikka hius murtuma tai sitte tiivistys korkannu. Iisi jopi. Hondissa ainaki ui öljyssä.

Näyttäs siellä tiiviste olevan välissä,kirkasta öljyä puskee klo 7-9 paikkeilta,alhaalta eikä oikealta puolelta tihku mitään,pultit on kiinni.

busai sanoi:
Näyttäs siellä tiiviste olevan välissä,kirkasta öljyä puskee klo 7-9 paikkeilta,alhaalta eikä oikealta puolelta tihku mitään,pultit on kiinni.

Ei muuta ku öljyt mäkeen ja koppa irti. Tarkistat kopan ja lohkon hyvän valon kanssa, jos ne on kunnossa, ni uus tiiviste ja ristiin kiristys. Sitte uudet öölit kiukaaseen ja baanalle ;)

Velmu84 sanoi:
Ei muuta ku öljyt mäkeen ja koppa irti. Tarkistat kopan ja lohkon hyvän valon kanssa, jos ne on kunnossa, ni uus tiiviste ja ristiin kiristys. Sitte uudet öölit kiukaaseen ja baanalle ;)

Onko siinä kopassa itsessään kiinni mitään hilppeitä vai onko pelkkä koppa,tietää naputella vähän varovaisemmin irti jos jumittaa?

busai sanoi:
Onko siinä kopassa itsessään kiinni mitään hilppeitä vai onko pelkkä koppa,tietää naputella vähän varovaisemmin irti jos jumittaa?

Staattori käämit muutamalla ruuvilla.

Juuri suzukista en ole koppaa irrotellut mutta voisin kuvitella että senkin kun laitat kalleen (väärälle puolelle) ei tartte öljyjäkään turhaan valutella. esim. liinalla rungosta roikkumaan olen itse laittanut. Mitä vuotamiseen tulee niin kiristäsin varovasti pultteja lisää ja jos ei lopeta vuotamista niin ei muuta kuin uusi tiiviste väliin ja tasaisesti lukitteen kanssa kiristellä paikoilleen pultit.

jeesu sanoi:
Juuri suzukista en ole koppaa irrotellut mutta voisin kuvitella että senkin kun laitat kalleen (väärälle puolelle) ei tartte öljyjäkään turhaan valutella. esim. liinalla rungosta roikkumaan olen itse laittanut. Mitä vuotamiseen tulee niin kiristäsin varovasti pultteja lisää ja jos ei lopeta vuotamista niin ei muuta kuin uusi tiiviste väliin ja tasaisesti lukitteen kanssa kiristellä paikoilleen pultit.

Pultteja avaimella kokeilin ja kyllä ne kireellä on.

Mitäs ootte mieltä kaannattaisko magneettokopan tiivisteen molemmille puolille sivellä hiukan kuumankestosilikoonia moottoriosille vielä varmuuden vuoksi,servicemanuaali ainakin neuvoo sipaisemaan lohkojen saumoihin,niin samalla sitä laittais koko matkalle?

Mä availin viime kesänä ton magneeton kopan mun K7 tonnisesta gikseristä. Laita takapukille niin ei tartte öljyjäkään ottaa pois. Sit voit helposti tsekata tiivisteen kunnon, jos siinä semmonen on. Mulla tossa on pelkästään tiivisteliimaa ja hyvin pitää kun uuden kopan pyörääni vaihdoin. En oo varma et kannattaako mitään muuta liimaa käyttää jos on tiiviste. Tai näin mä oon käsittänyt et joko tiiviste tai liima, ei molempia.

E: niin siis mulla oli tossa lopullisessa versiossa tiiviste, enkä käyttänyt mitään silikooneja siinä. Mulla oli kaadon jälkeen paikallaan koppa, sellanen paikattu, joka oli kiinni tiivisteliimalla. Tiivisteliima piti, mutta kopan paikkaukset ei niin piti ostaa uusi koppa.

Viimeksi muokattu:
Robespierre sanoi:
Mä availin viime kesänä ton magneeton kopan mun K7 tonnisesta gikseristä. Laita takapukille niin ei tartte öljyjäkään ottaa pois. Sit voit helposti tsekata tiivisteen kunnon, jos siinä semmonen on. Mulla tossa on pelkästään tiivisteliimaa ja hyvin pitää kun uuden kopan pyörääni vaihdoin. En oo varma et kannattaako mitään muuta liimaa käyttää jos on tiiviste. Tai näin mä oon käsittänyt et joko tiiviste tai liima, ei molempia.

E: niin siis mulla oli tossa lopullisessa versiossa tiiviste, enkä käyttänyt mitään silikooneja siinä. Mulla oli kaadon jälkeen paikallaan koppa, sellanen paikattu, joka oli kiinni tiivisteliimalla. Tiivisteliima piti, mutta kopan paikkaukset ei niin piti ostaa uusi koppa.

Kiitos tästä,piti vissiin irroitella jotain piuhoja jotta sai kopan käteen?

Back