• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

M-P kuume melkoinen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
antakee anteeksi ku yksin juttelen täällä. Mutta jäi vähän mietityttämään tämä juttu ja omat mopot ja niiden vaihdot.

Jos yleispätevää neuvoa pitäis kehittää, niin katso ennemmin vuosimallia kuin kuutioita. Mopoissa kehitys harppaa jopa vuodessa paljon eteenpäin toisin kuin autoissa tms. Tonnisten hinta on ollut uutena paljon suurempi kuin kusiaisten ja se ei ole muuttunut mihinkään. Eli jos ostat esim. -00 tonnisen kyykyn, niin luultavasti sillä hinnalla saat useamman vuoden uudemman kusiaisen, joka takuulla osaavissa käsissä on paljon parempi laite kun se tonninen.

Joskus vaihdoin tonnisesta 4 vuotta uudempaan kusiaiseen ja heti tuli mieleen et tämä on paljon tehokkaampi. No eihän se tietty ollut, mutta lujempaa sillä pääsi
biggrin.gif

Luulen myös samaa, että esim: CBR 600 RR:llä pääsen niin radalla kuin kylilläkin yhtä kovaa, kun tonnisella uskaltaisin edes ajaa. Autolla ajelisin kuitenkin kesäisin myös, joten "pikkupärrä" olisi jotenkin luontevaa mielestäni.

Voisihan sillä ajaa töihin ---> kotiin hienoina päivinä, heittää muutama retki kamujen kanssa kesällä. Ei lainkaan "mun on pakko ajaa, kun on pyörä" tyyppiseksi ratkaisuksi. Radalla tuskin kävisin koskaan ajamassa. Eli tulisi pikemmin "otanpa ton välillä" kapineeksi.  
smile_org.gif

EDIT: Ja minä olen jo sen verran iso poika, että ei tarvii ostaa isoa mopoa sen takia, jotta pääsee sanomaan... "mulla on tonnikaksatanen". Sitä kun en ehkä oikeasti tarvi...

Luulen myös samaa, että esim: CBR 600 RR:llä pääsen niin radalla kuin kylilläkin yhtä kovaa, kun tonnisella uskaltaisin edes ajaa. Autolla ajelisin kuitenkin kesäisin myös, joten "pikkupärrä" olisi jotenkin luontevaa mielestäni.

Voisihan sillä ajaa töihin ---> kotiin hienoina päivinä, heittää muutama retki kamujen kanssa kesällä. Ei lainkaan "mun on pakko ajaa, kun on pyörä" tyyppiseksi ratkaisuksi. Radalla tuskin kävisin koskaan ajamassa. Eli tulisi pikemmin "otanpa ton välillä" kapineeksi.
smile_org.gif

EDIT: Ja minä olen jo sen verran iso poika, että ei tarvii ostaa isoa mopoa sen takia, jotta pääsee sanomaan... "mulla on tonnikaksatanen". Sitä kun en ehkä oikeasti tarvi...
Ei muuta kun tutkimaan eri vaihtoehtoja. Mut jos jonku uuden/uudehkon 600 rääräämopon laitat, niin käy siellä radalla
biggrin.gif
et tule pettymään
biggrin.gif

Onhan nuo hemmot siellä ajelemassa käyny, ehkä saavat houkuteltua mukaan. Nauraahan ne mulle ekat reissut, niiden omasta ajosta mitää tuu....
biggrin.gif

Sen verran lyödään kriteeriä, että hopea / musta sen olla pitää. On meinaan sävyissä Golfin kanssa. Perhepotretti olis komia...
tounge.gif

Kannattaa ottaa huomioon pyörän hinnan lisäksi myös ajovarusteet, ellei ole jo valmiina...
Niihin saa uppoamaan yllättävän paljon rahaa(1000e->).

Tuo samainen kirous, mopokuume, kun iski meikäläiseenkin keväällä ja pitkän harkinnan jälkeen tuli sitten eilen sellainen hankittua (-02 500s GPZ)
062802moto_prv.gif

Omista taustoista sen verran, että edellisen kerran moottorilla toimivaa 2-pyöräistä oli tullut ajettua viimeksi...hmmm -85? eli mopoiässä
biggrin.gif
"kylmätyyppejä" muutaman kerran liikkeessä otettuani kuume kasvoi niin kovaksi että oli pakko tehdä kaupat ja ottaa duunikaveri mukaan ajamaan pyörä kotiin. Enhän nyt toki itse uskaltanut moisen helvetinkoneen selkään hypätä
lookaround_orig.gif

No, muutaman kerran tuli pukkailtua pyörää pitkin pihaa eessuntaas ja sitten rohkaisin mieleni ja heitin ajovermeet niskaan... Kylmiltään 150 km lenkki taajama/matka-ajoa.. Matka tuli tosin taiteltua körötellen ja hiljaisia reittejä pitkin joten oli mahdollisuus kokeilla monia jo etukäteen opiskeltuja (siis luettuja) neuvoja/vinkkejä. Hidasajo on toki vaikeaa vielä, mutta pysähtyminen, vastaohjaus ja liikeellelähtö(myös mäessä) tuntuivat tulevan kuin itsestään kun vain uskalsi koittaa niin kuin "isot pojat" olivat kertoneet
cool.gif

Jännä juttu muuten että tuolla "reissulla" kun tuli pysähdeltyä muutamaan otteeseen, niin aina ennen ja jälkeen koko kroppa tärisi jännityksestä, mutta ajaessa ei ollenkaan vaan fiilis oli todella rauhallinen ja rento?

Että sellaasta.. ei oikeastaan liity aiheeseen millään tavalla. Halusinpahan vaan kertoa
smile_org.gif

Morjestellaan kun tavataan
thumbs-up.gif

Jos yhtenä kriteerinä on kyytiläisen vieminen noi ärrät suzuki, kawasaki, r6, rr hondahan ovat kaikki pelistä pois.
Jäljellä mun mielestä on cbr-f honda, zzr kawa(löytyy mustahopee 10v vanhoista ja uudesta), ehkä thundercatti.

+ kaikki perinteiset moottoripyörät, fazerit, hornetit jne

Mopokuume on aika paha homma. Varsinkin näin loppukesästä, kun se hankinta ei ole välttis mitenkään järkevää. Vaatii aika suurta itsehillintää olla hankkimatta. Itselläni itsehillintä riittänyt ja sigun mukainen pärrä on jo pari viikkoa odottanut kaupassa. Kortti vain puuttuu
bawling.gif

Tiistaina olis A- ja B-kortin inssit. Jos ryssin B:n niin ei tule A:takaan. Ja jos homma menee puihin niin uusintayritys menee todennäkösesti syyskuulle, jolloin ajot voi aika pitkälti unohtaa tältä kaudelta. Pienet paineet siis
biggrin.gif

Jos aikoo kyytiläistä kuskata niin 600 on aika tehoton... tuntuu välillä et toi 9r:kin on liian tehoton. Muutaman kerran kokeillu 6r ja kaveri ollu kyydissä niin kyllä silloin tulee säälittyä pyörää
confused_orig.gif

Ajo asennot vaihtelee aika tavalla pyörien välillä, kannattaa melkein käydä kokeilemassa useampia merkkejä ja malleja niin saa vähän tuntemusta erilaisiin ajoasentoihin. Esimerkiksi zx-6r ja zzr600 on aivan eri planeetoilta. Ja onhan niissä erilaiset hinnatkin (tuusmotos myi keväällä uusia zzr600:sia 10000€).

Meet vaan rohkeesti liikkeisiin kyselemään niin kyllä saat kokeilla mikä loppujen lopuksi on "se oikea"
tounge.gif

Jotenkin vaan toi 600 CBR on jäänyt takaraivoon kummittelemaan.  
nixweiss.gif
Oli todella hyvä ajoasento, helppo käsitellä ja mammakin kehui, että takana on hyvä ja rento istua. Tiijä sitten...

Toi uudenpi malli, PC-35 vaan jotenkin istuu meikäläisen mieleen. Ostaa sellaisen, missä on tehotorvi, suutinsarja ja K&N suodatin valmiina, kait nekin tuo vähän lisähappea laitteeseen? Onko joku mittaillut, mitä tuollaisella setillä tehoa löytyy?

Laitetaan edittinä vielä: Onko tuollainen CBR 600 RR aivan mahdoton kyytiläisen kannalta? Poikkeaako ajoasento kovin paljoa tosta F:stä. Sori, jos tulee kysymyksiä paljon, kokeilemallahan ne tietenkin selviää, mutta silti...

noh entäs zx 6r itsellä oli tämmönen eka kesän ja 2 päälläkin ajeltiin ja hyvin meni ja todella ketterän tuntoinen ja helppoa ajaa. Näyttäs olevan 1 sopivan värinenkin sulle
smile_org.gif

Ei se mikään herkkua oo istua kyykyn kyydissä kun vertaa tollaseen pystympään. Itsellä kokemusta jonku verran banditin kyytiläisenä olemisesta... on paljon mukavempi kun mikään kyykky, sen vasta huomaa kunnolla ku pääsee kokeilemaan..

Noi Banditit on vain jotenkin alkeellisen näköisiä. Tai sitten minulla on vain himmeä korvien väli, tai asennevamma.
confused_orig.gif

Tänään näin hopea / mustan 600 CBR:n parkissa. Oli se hiano...
062802jumpie_prv.gif

Tuu hakeen toi rr pois. Edullisesti lähtee ja tekniikka on _erittäin_ hyvässä kunnossa. Liikahtaa todella iloisesti.

Tänään näin hopea / mustan 600 CBR:n parkissa. Oli se hiano...
062802jumpie_prv.gif
Oikeesti jos haluut myös kyydittää osta se perus cbr. RR on kisa-aihio, kauhee istua kyytissä.
Ja täällä on mollattu kuussatasia, ettei ne jaksa 2 päällä.
Mun 600 zetori vie moottoritienopeuksissakin itseäni 75kg ja vaimoa 65kg ihan moitteetta. Mutta jos täytyy alkaa esittää vetomiestä 2-päällä, joka on kyytiläisestä erittäin epämiellyttävää ni sitten pitää olla isomi.

Kannattaa muistaa että pyörät on nyt reilusti halvempia kuin keväällä! Osta nyt niin ei pääse kuume helpottamaan talvella kun käyt välillä kurkkimassa kaunokaista ja ottamassa kylmätyyppejä
biggrin.gif

Back