• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

M-P kuume melkoinen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Morjens noviisilta kaikille!
smile_org.gif

Kaverin pyörää olen jonkinverran lainannut (CBR 600), ja kuume omaan pyörään on jo mitattu, lämpöä tuntuu hivenen olevan. Jos ei täksi ajokaudeksi ehdi hankkia, niin ensi keväänä oma pyörä pihalta kuitenkin löytyy.

Sen verran noita pyöriä olen katsonut, että Kawasaki ZX-6, tai 7R miellyttää eniten, vuosimallista 1997 ylospäin. Isoa pyörää tuskin tulee hommattua, koska autoa täytyy kuitenkin saman aikaa täyskaskossa pitää. Vakuutusmaksut noissa isommissa +750 kuution kohdalla ilmeisesti kuitenkin pompsahtaa isommaksi?

Olisko tuollainen Kawa huono ostos? Vikoja tietenkin taitaa olla jokaisessa liikkuvassa härvelissä, mutta onko riesaksi asti, kokemuksia?

Mitä tuollaisessa ZX 7R:ssä on vakuutus, jos pitää 5kk ajossa?

Eipä nuo vakuutukset enään niin hirveästi kuutioiden mukaan nouse... vaan homma toimii teho/painosuhteen perusteella.
Riippuen vakuutusyhtiöstä, mutta esim. pohjolassa ei ole seisonta-aikoja ollenkaan, eli vakuutus maksaa saman ajoit sitten 5kk tai 12kk
smile_org.gif

Riippuen vakuutusyhtiöstä, mutta esim. pohjolassa ei ole seisonta-aikoja ollenkaan, eli vakuutus maksaa saman ajoit sitten 5kk tai 12kk
smile_org.gif
Huh?
No ainakin kustannukset jakautuu vuotta kohti erilailla jos on pyörä seisonnassa...
Itellä Pohjolasta vakuutus ja kyllä mä maksoin seisonta-ajalta pienempää vakuutusmaksua kuin ajokaudella...
Yhteissumma voi olla silti samansuuruinen, mutta maksut jakautuu kyl ainaki itellä eri kausille.

Olen vakuuttunut, että täältä löytyy asiantuntemusta paljon, joten esitän kysymyksen, jos sallitaan. Mikä 600cc pyörä kannattaisi ostaa ja miksi?

* Yamaha YZF 600 R Thundercat
* Kawasaki ZX 6 R
* Honda CBR 600 F
* Joku muu näistä...

Hinta, jonka pyörään ajattelin laittaa on rajallinen (n.7000 euroa), mutta johtuu siitä, että pärrä saa toimia "fiilistely" ajokkina aina silloin tällöin.  
sport05.gif

Olen vakuuttunut, että täältä löytyy asiantuntemusta paljon, joten esitän kysymyksen jos sallitaan. Mikä 600cc pyörä kannattaisi ostaa ja miksi?

* Yamaha YZF 600 R Thundercat
* Kawasaki ZX 6 R
* Honda CBR 600 F
* Joku muu näistä...

Hinta, jonka pyörään ajattelin laittaa on rajallinen (n.7000 euroa), mutta johtuu siitä, että pärrä saa toimia "fiilistely" ajokkina aina silloin tällöin.  
sport05.gif
Heh no ilmeisesti tätä vastausta et hakenu, mutta jos pitäs 600cc valita, ni minä itse ostaisin

Suzuki GSX-R600
gsxr600.jpg

Ihan vain omasta mieltymyksestä siis. Jokasella on omat viehätyksensä pyöriin. Mua viehättää Suzukin ulkonäkö ja tehot yhteensä sen verran paljon etten kyl mitää muutta 600cc huolis...

PrivateeR: Kaikki suositukset otetaan mielellään vastaan, mitään pyörää ei ole rankattu pihalle, kunhan on sporttinen.
smile_org.gif
Suzuki sitä todella on!

Tilanne on sellainen, että mamman pitäisi aina silloin tällöin myös saada kyytiin, joten mikä olisi kyytiläisen kannalta hyvä vaihtoehto ajoasentoa unohtamatta.

jos olet ajatellut et ton 7000e pyörään laittaa, niin minun neuvo on et hommaa eka joku 4000-5000e helposti myytävä pyörä. Ajele sillä alkukesä ja KUN se vaihtokuume iskee ja tiedät tarkemmin minkälaisen pyörän haluat oikeasti, niin vaihda se sellaiseen
biggrin.gif
Ikinä en ole kuullu et joku ois ekaa pyörää pitäny kesää kauempaa
smile_org.gif

no tossa on pohjolan esimerkki hondasta ,,, cbr1000f 91 liikennevakuutus 423.77 ja isokasko 223.21 ja uusi vakuutus .. liikenne vakuutuksesta tuli 20 boonusta ja kaskosta 60
sport05.gif
elikä koko vuoden

Tilanne on sellainen, että mamman pitäisi aina silloin tällöin myös saada kyytiin, joten mikä olisi kyytiläisen kannalta hyvä vaihtoehto ajoasentoa unohtamatta.
Onko sen pakko olla 600 kuutioinen ? Tolla 7000€:llä saattaisii saada jo 98-99 vuosimallisen 9R:n. Siinä olis voimaa ja varsinkin vääntöä vähän reippaammin sekä toimii erittäin hyvin myös kyytiläisen kanssa ajettaessa. Eikä vakuutusmaksuilla ole juurikaan eroa kuussataseen verrattuna.

Voi käydä pian niin että ekan kesän ajat 600 kuutioisella ja ens kesäks sitten halajat jo isompaa...

Slowrider: Ok, toi olis tietty viisasta tsekata ensin "halvalla" pyörällä todellinen tarve, ja siirtyä poltteen noustessa isompaan ja keskitetympään pyörään.

ebola: Sinällään aika hullua toi "talvivakuutus", mitä sillä liikennevakuutuksella tai kaskon törmäysvakuutuksella tekee kun hanki on maassa.
withstupid.gif

no tossa on pohjolan esimerkki hondasta ,,, cbr1000f 91 liikennevakuutus 423.77 ja isokasko 223.21 ja uusi vakuutus .. liikenne vakuutuksesta tuli 20 boonusta ja kaskosta 60
sport05.gif
elikä koko vuoden

smile_org.gif
Huh?
No ainakin kustannukset jakautuu vuotta kohti erilailla jos on pyörä seisonnassa...
Itellä Pohjolasta vakuutus ja kyllä mä maksoin seisonta-ajalta pienempää vakuutusmaksua kuin ajokaudella...
Yhteissumma voi olla silti samansuuruinen, mutta maksut jakautuu kyl ainaki itellä eri kausille.
Laskutettava summa jakautuu edelleen, siis uuden vakuutussysteemin kanssa ja Pohjolan tapauksessa siten, että kesäkauden aikana maksetaan enemmän kuin talvella, jos laskutuskertoja on enemmän kuin kaksi. Itselläni ympärivuotinen vakuutus maksaa saman kuin viime vuonna olisi maksanut 4-4.5kk ajoa + loput seisontaa, kiitos laiskan ja läskin mopon. Valinnanvaikeus oli melko pieni.

Ja näiden tonnisten ja kuussatkujen väliin sinulle sopisi mainiosti 750 GSX-R. Minulta sattuisit saamaan edukkaasti
biggrin.gif

666F: Taitaa olla kuitenkin tätä ajokautta sen verran niukasti jäljellä, joten pyörän osto jäänee ensi keväälle. Taidan tyytyä "opiskelemaan" ja kartoitan pyöräntarpeet mahdollisimman tarkkaan, ettei tule turhaan välipyöriä hommattua. Keväällä ollaan iskussa oston kannalta. Tuo CBR 900 Fireblade on kyllä houkuttelva laitos...

No ehkä vähän kärjistettyä, mutta idea oli se, että ekaa mopoa ostaessa se mielikuva mitä koko hommasta kuvittelee merkkaa aika paljon. Sen eka mopon kans näkee vähän mikä kiinnostaa. Jos kokee matkustamisen, radalla ajamisen, vain keskustassa ajamisen, kikkailun, soralla ajamisen jne jne omaksi jutukseen, niin todennäköisesti se ensimmäinen mopo ei ole siihen tarkoitukseen se paras mahdollinen valinta.

Ja toinen asia on se, ettei ensimmäistä pyörää ostaessa ehkä vaan tiedä pyöristä tarpeeksi. Myydäänhän esim. 90-luvun "sportteja" vielä "sporttipyörinä" vaikka ne ei nykymaailmassa ole sellaista nähneetkään
biggrin.gif
Itsekkin aikoinaan kun ostin suitsan 600F mopon, niin se myytiin sporttisena pyöränä. Nyt olen aika lailla eri mieltä siitä
biggrin.gif

Mut ihan sama minkä ostat. Siitä se alamäki alkaa
062802jumpie_prv.gif

Back