• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lyhyt kuski, mutta mikä pyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nikita
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkä homman nimi on että olen 152cm pitkä daami joka tahtoisi oman pyörän. kysymys kuuluu että miten pyörän madaltaminen onnistuu sekä ylipäätänsä millä pyörällä kannattaisi aloittaa näin lyhyen?
Jos tuusulaan ei ole pitkä matka niin tuusmotorissa varmaan auttavat.Taisivat olla mp-maailma lehdessä kertomassa just pyörien madalluksista.
Kannattaa kysäistä tarjous Tuusmotorista pikku-Bandiitista valmiiksi madallettuna. Tekevät kuullemma niitä?

Eikös ainakin vanhemmat jammut ole matalia itellä fzr 1000 ja on matala... Voihan 600:n olla yhtä matala  
nixweiss.gif
sport05.gif

Elikkä homman nimi on että olen 152cm pitkä daami joka tahtoisi oman pyörän. kysymys kuuluu että miten pyörän madaltaminen onnistuu sekä ylipäätänsä millä pyörällä kannattaisi aloittaa näin lyhyen?
Minun ymmärryksen mukaan Suzukeja saa madallettua aika paljonkin koiranluilla. Tuusmotor taitaa olla hyvä paikka kysellä. Sitten bemarin 800 sarjaan saa madalluksen jo tehtaalta käsin, oli kyllä todella matala minusta. Sitten kun nuo on tehty, otetaan vielä penkistä pari senttiä ja laitetaan kenkiin sentti lisää pohjaan suutarilla. Eiköhän ala olla kohdillaan.

Mä taidan olla melkoinen hujoppi kun olen jopa 153 pitkä  
smile_org.gif

Minun Kawasaki Er-6n:ään on vaihdettu lyhyempi iskari ja madallettu penkki. Etupäätä on laskettu ja tangossa on raiserit. Saan molemmat päkiät maahan, mutta pysähtyessä on helpompi laskea vain toinen jalka maahan ja pitää toinen jalkatapilla. Siirtely sitten viereltä tai laiskottaessa mies siirtää.

Viikonloppuna kävin hiplaamassa Ducatin pikku-monsteria. Siitä saisi melko vähällä madaltamisella sopivan. Pitää laittaa lotto taas vetämään ...

Jos olet täältä päin maailmaa, niin saa tulla kokeilemaan  
biggrin.gif

Se jäi vielä sanomatta että se on jyrkkä ei kustomeille. Tekee vaan asiasta astetta haastavamman..
Brava!!!

Mua ottaa paahan kun meille lyhyille naisille ollaan aina tyrkyttamassa customeita, mita ma inhoan yli kaiken.

Olen itse noin 155cm ja ajellut 3v Ducati Monster 695lla.  Aivan ihana pyora ja saan jalat molemmilta puolelta aika hyvin maahan, mutta eihan niita yleensa edes tarvitse laittaa maahan.

Jos tarttee siirtaa soralla tms, hyppaan pois paalta ja pistan miehet asialle.  Aina on loytynyt joku joka vapaaehtoistuu, ei mulla siita ole kompleksia...

Monsterin hankkijoille suosittelisin sen ostamista ilman madallusta, siihen nimittain tottuu yllattavan hyvin. Madallettu on aina hankalampi myyda. Siihen jos ostaa viela geelisatulan, niin on todella mukava menopeli, se on hieman matalampi ja kapeampi kuin normaalisatula, ja pitaa hyvin myos paikallaan.

Eras kaverini on muuten vain noin 145cm matala ja on ajellut vuosikausia GXSR 1000lla ja 749lla, eli kylla Gixxeriakin pystyy lyhyt ajamaan.

Jos englanti sujuu, taalta loytyy erittain hyodyllisia neuvoja.

"muutaman" kerran tullu seisoskeltua pärrä kaupassa ja myyjä todennu ettei pysty madaltamaan mitenkään.
Juu vaihda liikettä vaan. Myyjällä ei ole kiinnostusta nähdä vaivaa asiakkaan kanssa, joten miksi sulla olisi kiinnostusta viedä sinne rahojasi...

Väittäsin että joka ikiseen pyörään löytyy madalluskonstit jos on tarpeeksi haluja.

Ja aina ei lyhytkään kuski tartte matalaa pyörää:
rahier.jpg

No, ehkä Paris-Dakarissa on vähempi noita liikennevaloja mihin pitää stopata =)

Meillä vaimokkeella mittaa 160cm ja alla suzukin pikkurosvo, hyvin ylettyy jalat maahan. Pyörän satulaa muokattu ja verhoiltu uudelleen. Vaimo ollut muutenkin tyytyväinen pyörään, sopivasti tehoa, helppo ajaa ja mukava käsitellä.

ps. pyörä myynnissä nettimoto id: 748446

Pitää ilmeisesti tuusmotoriin suunnistaa välittömästi ens viikolla ja pyörän etsintään  
tounge.gif

162 cm tynkä ja toista kautta aloittelen, madaltamaton zx 6R alla, (ei aina helppoa mutta ei mahdotontakaan...) lyhyemmät koiranluut on yhä varastossa koska näin pärjää niin ei kehtaa muuttaa suunnitelltua ajogeometriaa. Jos luut kiinnostaa niin laita yv:tä. Ja keskarilaisena Tuusmotorille ääni täältäkin, jos tosiaan tarvii alkaa madaltamaan.

Back