• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Luottamus motoristeihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karrih
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kohta sama linja siellä kuin tietyillä syrjäasemilla täällä, maksu ensin, ja sitten tankkaat.
smile_org.gif
Koskee myös autoja. Eikä tuo minua häiritse, "ainahan on maksettava, eikös juu?" Vai guin se joku aikoinaan lauleskeli.
wink.gif
Mites tankkaat sitten tankin täyteen, jos et tiedä tarkalleen paljonko sinne menee?

Turhaan jätit kaffet nauttimatta, ei se kassa sua pahuuttaan kytännyt, vaan siperian opettamana. Siivelläeläjien aikaansaannosta.
Agentti puhuu asiaa. Itse tulee vilkaistua mittareille kun joku on tankkaamassa, mut harvemmin kyttäämään jään.

Ja käsittääkseni juoksubensan hakija on useammin autoilija kuin motoristi.
Tuli joskus oltua nuoruusvuosina (joku ne muka meni,mitä vielä..) huoltsikalla töissä ja kaikki kiinni jäänneet maksamatta jättäneet oli autoilijoita. Veikkaan tämän perusteella, että todella harvassa on ne motoristit, jotka jättää menoveden maksamatta, ainakaan tarkoituksella.

Sillon otettiin kiireisimpään aikaan tankkaajilta rekkarit paperille varmuuden vuoksi. Tämä siis videovalvonnan lisäksi. Kyllä noita koijareita riitti.

Mitä ihmeellistä tuossa etumaksussa muka on? Maksat vaikka 50 euroa ja tuut hakeen sen vaihtorahan takas tankkauksen jälkeen?

Sama kuin laitat vaikka 50 ruton setelin automaattiin ja tankkaat 20 litraa, meet kassalle ja kuittia vastaan saat vaihtorahat.

Yksinkertaista, vai kuinka? Onneksi täälläpäin Suomea tuota ei harrasteta.

Kohta sama linja siellä kuin tietyillä syrjäasemilla täällä, maksu ensin, ja sitten tankkaat.
smile_org.gif
Koskee myös autoja. Eikä tuo minua häiritse, "ainahan on maksettava, eikös juu?" Vai guin se joku aikoinaan lauleskeli.
wink.gif
Mites tankkaat sitten tankin täyteen, jos et tiedä tarkalleen paljonko sinne menee?
Vastattu jo useamman kerran. Jos vaivautuu lukemaan.
smile_org.gif

Ja aika erikoista tämä meidän käytäntö, että eka voi tankata, ja sitten vasta maksaa.

Jenkkilän etelä?
Mä olin pari viikkoa sitten Kaliforniassa, Arizonassa (jossa muuten sai ajaa ilman kypärää) ja Nevadassa. Kaikissa etumaksu tankatessa.
Samoin miesystävä oli Australiassa pari kk sitten, ajeli vuokrakärryllä Sydneysta Melbourneen, ja etumaksu sielläkin..

Niin juu, ja syksyllä oltiin Italiassa ja Irlannissa, molemmissa maksettiin eka, tankattiin sitten.

Kyllähän se sitten vaan tavan hankalaks menee, jos tarvii jokaisen tulla ensin kassalle korttien/rahojen kanssa, ennenkun saapi menovettä
sad_orig.gif

Ja tarviiko tätä "peräpohjolaa" ny verrata jenkkilään tai muihin maihin, mis on vähän eri määrä populaatiookin?
Kyllä rehti suamainen varmasti menovetensä maksaa, on vaan tullu/ollu tää yks "assosiaalinen" ryhmä (en mainitse ketkä), joille ei vaan tunnu olevan tuo "rehellisyys" valttia
mad.gif

Tulee vaan menee tuokin juttu täysin kohta sille "itsepalvelu"-linjalle. Ettet saa bensaa enää muusta kun automaatista. Jossei kortti/seteli käy, ni ilman menovettä olet!
Minuu ainakin jo nyt henk.koht. ärsyttää nää sirukortit.
Kassa istuu siin liukuhinhal vetämäs ne mun romut "lukijan" läpi ja sitte itte teen lopun "työn"!
Eks ne "kassat" vois siit hyllyttää ja mä vetelen ite siit lukijan ohi (mitä vetelen tai jätän vetelemättä) ja maksan sit siihen kortinlukijaan mitä maksan.
Näin sitä voidaan lopettaa kaikki työpaikat ja palvelut!
veryangry.gif

Johan tosta kahvikupposten viemisestä "pesuun" käydään tuol toisaalla juttua, ni eihän täs tarvita huoltoasemiakaan, kun jokainen voi sen "koneen" kans jutella ja maksaa etukäteen, ennekun tulee tippaakaan gasoo!
Kysyppä siltä koneelta sit, jotta "oisko öljyä, pissapojan nestettä tai tulppaa".

T: Essolla töissä sillon tällön....

Jenkkilän etelä?
Mä olin pari viikkoa sitten Kaliforniassa, Arizonassa (jossa muuten sai ajaa ilman kypärää) ja Nevadassa. Kaikissa etumaksu tankatessa.
Samoin miesystävä oli Australiassa pari kk sitten, ajeli vuokrakärryllä Sydneysta Melbourneen, ja etumaksu sielläkin..
Ai. Reilu kymmenen vuotta sitten Texasin, Oklahoman, Uuden Meksikon ja Arizonan takamailla sai kyllä muistaakseni tankata ensin (tai sitten joku apupoika tuli ja tankkasi). Samoin oli Queenslandissa viime kesänä. Nelisen vuotta sitten tuli ajettua myös tuo Sydney-Melbourne -reitti, eikä sielläkään kukaan tullut mitään sanomaan vaikka hurautin Holdenilla pumpun viereen ja aloin tankata.

Tai ehkä ne vaan näkivät päältä, että tuon täytyy olla turisti...

Kyllä rehti suamainen varmasti menovetensä maksaa, on vaan tullu/ollu tää yks "assosiaalinen" ryhmä (en mainitse ketkä), joille ei vaan tunnu olevan tuo "rehellisyys" valttia
mad.gif
Maksaako?
Itehän ne monet hyvät jutut pilataan. Jostain syystä kaikki tiukkenee kaikkialla, kokoajan. Hommat hankaloituu jne, ja tuntuu että perusoletus on, että kehenkään ei pidä luottaa.
Ja mistä se johtuu? No ehkäpä siitä, että tarpeeksi monesti on porukka ryssinyt.

Prätkä on paljon halvempi tankata joten sekin varmasti ehkäisee juoksubensojen kanssa läträäviä ts. kuka viittii muutaman kympin takia munata itteään (tahallaan)

tossa jokin aika sitten oli vanhempi mies henkilö ihmettelemässä automaatilla ,minä siihen ystävällisesti auttamaan miestä mäessä. saatiin sedän kortti toimimaan siirryin tankkaushommiin laitoin 10e automaattiin tankatessa ihmettelin et jopas saa kympillä paljon, oli vissiin menny sedän kortille pikkuisen harmitti kun ei ollu autolla liikkeeellä sai vaan 18l liruteltuu ja ukko oli poistunu maisemista
033102beer_1_prv.gif

saksassa monessa huoltsikalla ovet ei aukene jos esimerkiksi yrität painella sisälle kypärä päässä...eräänlaista luottamusta sekin...

etukäteenmaksu tai paremminkin kortti ekax tiskille on varsin yleinen tapa keski tai paremminkin eteläeuroopan maissa.

ja jos on puhtaat jauhot pississa (heh..tätä lukihäiriötä...pussi piti kirjoittaman)niin miksi vetää hernettä nenään ja tulkita kyttäykseksi?

esim. tuo henkilöllisyyden toteaminen perustuu vieläkin turhan usein liikaakin luottamukseen...pari kertaa sattunut samaan jonoon henkilön kanssa joka on vetässyt pultit kun myyjä on pyytänyt henkilöllisyyspapereita....siinä vaiheessa kun oma kortti katoaa niin useimmat kyllä toivovat, että jospa se eka myyjä kysyisi papruja, kun korttia yritetään käyttää..

minkähän takia enää ei ole kuvallisia pankkikortteja?...muistaakseni ne eket olivat...selventäsi paljon asiaa.

taas tää meni vähän kauax aiheesta...

Vastaava tapaus täällä. Oltiin menossa porukkakyydillä kassulle takasin velvin vietosta. Ajoin Jalasjärvellä tankille jossa tyttönen aloitti juuri tankkaamistaan, otti vissiin hermoille autollinen rankkoja army jäpikkäitä kun yllättäen/samantien lykkäs pistoolin minun käteen, hyppäsi autoonsa ja häipyi  
omg.gif

Eikä me edes (ehditty) kysellä kuulumisia ...
No muutaman sekunnin ihmettelyn jälkeen tankki piripintaan ja loppuporukka juoksi ympäri asemaa ehtimässä tyhjiä tynnöreitä  
tounge.gif
, ilta-aika kun oli.
Ei onneksi löytynyt eikä siihen Mitsu Coltin pikkuromuun olisi tainnut edes mahtua.

edit: tarkoitin Tumpelon juttua

minkähän takia enää ei ole kuvallisia pankkikortteja?...muistaakseni ne eket olivat...selventäsi paljon asiaa.
Minulla oli ekassa pankkikortissa kyllä kuva. Painojälki oli sen verran laadukasta, että siitä pystyi silmiään siristäen aika varmaksi hahmottamaan, että kortinhaltijalla on rillit ja se ei ole neekeri.
Sulkeekin jo melkoisen osan mahdollisista väärinkäytöksistä poies
smile_org.gif

Back