• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Luotettava pukki takapäähän (takapäännostin)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hurtta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...kun tullee meleko monesti yksin puuhasteltua takapäätä irti maasta, niin muutaman "OHO!!!" -tilanthen jälkhen hommasin tämmösen kliks, olis pitäny uskoa käyttäjiä ja hommata se jo heti, vaikka oliki hinnalthan vähän arvokkaampi ku nuo "perinteiset".

Mutta nyt nousee yksinkin turvallisesti, eikä tartte pelätä joka kerta että kippaako kyljelhen  
thumbs-up.gif
Tollasta voisi harkita
smile_org.gif
Mut missäs hinnoissa liikutaan?
wink.gif
Nyt ollut käytössä piilteman etu ja takapäännostin. Takapäännostin ajaa asiansa ja toimii mielestäni hyvin kawaan ja suzukiin, mut noilla etupään nostimilla ei ihmeempiä huoltoja tee....

Olikos näihin halpispukkeihin satavana lankarulliin käyviä sovitteita (Motonet)?
Eipä taida motonetista löytyä, biltemasta en tiedä. Tosin mulla ainakin molempiin pukkeihin (bikelift ja motonet) käy samat V-tuet eli NÄMÄ.
Melkein ostaisin samaan hintaan pukin sovitteineen...
ebay
Äkkivilkaisulla niin 1:1 oman Motonet-pukkini kanssa kuin olla ja osaa. Hinta on suht sopiva
biggrin.gif

Näyttäis pitkälti samat jutut olevan jokaisessa takapukkitopicissa, joten toistettakoon sitten sekin, että kun totesin paikallisen tarjonnan vähän höttöseksi eikä kiinnostanut niistää sitä viimeistä kymppiä hinnasta että saisi käteensä mahdollisimman puhdasta scheissea, niin tilasin täkäläisen jälleenmyyjän puutteessa Motraxin perinteisen mallin kaukaa kehitysmaasta: Kliks.

Tuolla pukilla kottarainen nousee sivujalalta takapukille parilla sormella jos muut sattuu olemaan vaikkapa edellisen ketjunrasvauksen jäljiltä paketissa. Rakenne vaikuttaa sen sorttiselle, että pukki tulee kulkemaan suvussa kohtuu pitkään.

Edellä mainittu on erittäin toimiva jälleenmyyjä.

Tuolla pukilla kottarainen nousee sivujalalta takapukille parilla sormella jos muut sattuu olemaan vaikkapa edellisen ketjunrasvauksen jäljiltä paketissa. Rakenne vaikuttaa sen sorttiselle, että pukki tulee kulkemaan suvussa kohtuu pitkään.
Mietin hetken oman kirjoitukseni jälkeen sitäkin että tuommoinen kottarainenhan kyllä nousee keveästi melkein millä vaan pukintapaisella kun laite ei ylimääräisiä paina :-)

Mietin hetken oman kirjoitukseni jälkeen sitäkin että tuommoinen kottarainenhan kyllä nousee keveästi melkein millä vaan pukintapaisella kun laite ei ylimääräisiä paina :-)
Sehän nyt sit taas on lähinnä kiinni siitä kuinka korkealle pukki sitä perää nostaa, eikä niinkään siitä painosta.
Mun jopo painaa baut saman verran ja biltsukan takapukilla L-paloilla takahaarukan alta se nousi tosi köykäsesti koska perä ei noussu ku pari senttii.
Sitten taasen kun vaihtoi V-tukiin ja lankarulliin, niin pukki nostaakin perää 10 senttiä tjsp, ja on aika "raskas" käyttää.

Mikä pointti tossa on??? Onko tossa mitään eroa, onko etupää maassa vai ei. Helpotaa varmaan kummasti renkaan irrotusta.???
withstupid.gif
soon se moottoripyöräteline.
Niinpäs onkin. Luotettava pukki etupäähän.
idea3.gif
no ajattelin vaan kun ripuliranteet ei saa pyöräänsä vedettyä takapukille niin tuo hieman helpottaa (muutenkin yksin toimiessa) kun pyörä on valmiiksi pystysuorassa...
033102bebe_1_prv.gif

hyvä apuväline myös pyörää pestessä yms. huoltohommissa

Mulla ittelläni on Motonetin härveli ja en viitti sitä alkaa moittimaan koska tekee just sen minkä lupaa = nostaa.

Muoks... joo nyt vasta luin tarpeeksi tarkkaan ja motonettia ja bilikkaahan tässä ei kysytykkään joten sorry.

Mua on alkanut kummasti kiehtoa tuommoisen setin tilaaminen:
http://www.abbastands.co.uk/

Ei varmastikaan halvin, mutta jotenkin vakuuttavan oloinen.
Mulla on ollut käytössä pari vuotta abba Superbike Stand. Helppo käyttää yksin. Ei tiellä ketjujen rasvailussa ja takapyörän irrotuksessa. Ei tarvitse pelätä pyörän kaatumista.

Tuon kuvissa vilahtavan pyörän alta nostavan etupääpukin (abba Front Lift) myyn pois. En tee sillä mitään. Käytetty n. 2 kertaa.

abba SUPERBIKE STAND

Youtube

Olen käyttänyt pari vuotta Busan nosteluun ABBA:n standia. Taka swingin irroituskin onnistui, kun ohjeiden mukaan siirsi nostokohdan jalkatapin kiinnitys pultin kohdalle.  Front Lift on myös toimiva. Laitteessa kyllä näkyy ja tuntuu perinteinen englantilainen laatu.  Hitsaussaumat ovat varsin rosoisia. Keskinostimen kahvan kumin alta paistaa maalattu rauta osittain. Etupään nostimen nosto laatassa on onnetoman pieni kumilaatta, jonka poistin ja liimasin tilalle kunnollisen. Etunostimen nostolaatan nivelen pultti (n. 5mm) oli alamittainen Busalle. Se katkesi. Mutta poralla isompi reikä ja 6mm pultti tilalle.  

Joskus Busanistit palstalla kyseltiin mittoja, jotta olisi voinut itse tehdä vastaavan. Tein alkeelliset miittakuvat. Lähetän kuvat sä.postilla kiinnostuneille.

Helppo käyttää yksin. Pyörä pysyy tukevasti pystyssä.

Back