Vähän on samaa fiilistä tuosta pikalukosta. Ei tahdo asettua niin ettei se tuntuisi ikävältä, useampaa olen kokeillut ja tuo varsin sprartalaine DD-tuntuu edelleen mukavimmalta vaihtoehdolta.
Nykyisessä kypärässä on sellainen eikä mulla onnistu tuo you tube kikka, joudun aina avaamaan sen jotta saan kypärän päähän ja pois päästä. Tuohon kun on tutunut niin ei tunnu vaivalloiselta. Vaimon kypärää sovitin pikalukituksella ja vaimon piti se pistää kiinni kun en ite saanut. Tosin siitä on ylimääräiset hävitetty piiloon (shuberthin ruukku) ja muulle olis pitänyt olla vähän pidempi remmi.
Mutta hienoa jos noihin oikeasti saa myös vaihtoehtoisesti perinteisen DD-lukituksen pikalukon tilalle (ainakin osaan) kun vaan osaa pyytää ja maksaa vähän extraa. Sinällään kuitenkin luulisi että se on se halvin tapa toteuttaa lukitus kuitenkin.
Uusi kypärä on siis hakusessa ensi kaudelle ja nyt on jo testailtu muutamaa. Shuberth kiinnostaisi kun sais sen puhelimen ilman ylimääräistä nyrkin kokoista möykkyä kypärän ulkopuolella. Ei vaan ole oikein hyvin istuneet päähän kun olen kokeillut. Tosin kaikkia malleja en ole sovittanut edes vielä, ehkä joku sopii. Tähän mennessä paras on sovitetuista on ehkä ollut Shoei.
Hakusessa on hyvin istuva ja kevyt kuitukypärä. Hiljaisuus on plussaa, mutta tulpat on kuitenkin korvissa joten se ei ratkaise loppupeleissä kovinkaan paljona.