• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

LP:n suusta tullutta!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xj650t
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa keväällä kun LP korjasi gixeristäni kilvet mukaansa niin minua samalla informoitiin hieman putkien syynäämisen syistä. Vaikka putkeni oli tosiaan vaihdettu niin äänistä ei konstaapeli sanonut mitään vaan kertoi minulle sakkolappua raapustaessaan tehoputken tuomista lisävoimista jotka tekevät pyöräni jarrut riittämättömiksi. Kyseessä oli siis gsxr600k4. Vaihdoin putken oitis takaisin alkuperäiseen koska ajatus jarrujen riittämättömyydestä säikäytti minut pahapäiväisesti.  
tounge.gif
Noh... Mä oikeasti toivon, että tuo oli vitsi.
Tai sitten sä olet kohdannut täydellisen tietämättömän sinipukuisen apinan.
Mä tekstistä kyllä oletin, että sulla oli muutkin kilkkeet hiukan "harmaalla" alueella.

Mutta jos yksi syy oli tuo jarrujen riittämättömyys...?
Mitenhän se seriffi oikein ajatteli perustella tuon "tehonlisäyksen" tuomat vaatimukset.. paremmat jarrut?
Just joo, lähes samat jarrut 750 ja 1000 malleissa.

Hitto, kun se maalaisjärki jää noilla valtion virkamiehillä jonnekkin... En kyllä keksinyt minne.

Tuossa keväällä kun LP korjasi gixeristäni kilvet mukaansa niin minua samalla informoitiin hieman putkien syynäämisen syistä. Vaikka putkeni oli tosiaan vaihdettu niin äänistä ei konstaapeli sanonut mitään vaan kertoi minulle sakkolappua raapustaessaan tehoputken tuomista lisävoimista jotka tekevät pyöräni jarrut riittämättömiksi. Kyseessä oli siis gsxr600k4. Vaihdoin putken oitis takaisin alkuperäiseen koska ajatus jarrujen riittämättömyydestä säikäytti minut pahapäiväisesti.  
tounge.gif
Et sitten vaatinut konstalta käppyrää siitä tehonlisäyksestä... Eihän pelkkä sliparin vaihto välttämättä lisätehoa tuo. Onhan noita tapauksia nähty, joissa käynyt pikemminkin päinvastoin.

tounge.gif
Noh... Mä oikeasti toivon, että tuo oli vitsi.
Tai sitten sä olet kohdannut täydellisen tietämättömän sinipukuisen apinan.
Mä tekstistä kyllä oletin, että sulla oli muutkin kilkkeet hiukan "harmaalla" alueella.

Mutta jos yksi syy oli tuo jarrujen riittämättömyys...?
Mitenhän se seriffi oikein ajatteli perustella tuon "tehonlisäyksen" tuomat vaatimukset.. paremmat jarrut?
Just joo, lähes samat jarrut 750 ja 1000 malleissa.

Hitto, kun se maalaisjärki jää noilla valtion virkamiehillä jonnekkin... En kyllä keksinyt minne.
Ei tuo ole mikään vitsi. Olihan se vehje toki muutenkin tieliikennekelvoton kun takaheijastinkin puuttui. Kilpikulmastakin tuli sanomista kun sitä high-end muovikolmiolla ja luomilaserilla syynättiin. Onneksi kysyttäessä putkeni ei tietenkään ollut mallia "teho"...
lookaround_orig.gif
...katsastamaton ei-alkuperäinen se oli kuitenkin.

En siis saanut sakkoja jarrujen riittämättömyydestä. Minua vain informoitiin, että jos minulla olisi sattunut ehkä olemaan se ei-alkuperäinen putki malliltaan sellainen "teho"
lookaround_orig.gif
niin silloin jarrut eivät enää olisi riittänyt tehonlisäyksen vuoksi.

Täytyy vaan todeta että lait sokeuttavat ihmisiä monesti. Sitten maahantuojan avulla voidaan niitä silmiä avata... Todellakin monessa 750 ja 1000 laitteessa on samat jarrukomponentit...

Tehoputki estää tietysti nopeus rajoituksen noudattamisen? Eli 120km/h etenevä moottoripyörä jossa on tehoputki tarvitsee paremmat jarrut kuin samaa vauhtia etenevä orkkis pyörä...

Taitaa ajo "tyyli" olla suurin syy tarkastuksiin tien päällä.

Itellä alla -03 Kawa 9r, mikä tietääkseni on katilla varustettu alunperin. Rekisteriotteessa ei kuitenkaan ole mainintaa vähäpäästöisyydestä. Kellä sitten otteessa lukee vähäpäästöinen?

edellisessä pyörässä (600fazer) oli devilin hi-pipe mallia "ärjyy niin p*rkeleesti" ja nykyisessä tonnisessa akran pönttö ja kumpaakaan en ole/ollut muutoskatsastanu.ehkä sit käyn jos ja kun polliisit niin vaativat.tähän mennessä ei ole ollu mitn ongelmia
smile_org.gif

Niinpä, pyörähän muuttuu heti EU-tyyppihyväksymättömäksi jos orggis palikoita vaihdetaan muihin. Varusteiden sun muiden pitäisi olla hyväksyttyjä kyseiseen laitteeseen EU:n alueella jotta niitä kiinni saisi ruuvata. Itselle mainittiin siitä asiasta myöskin kun takaheijastin puuttui omasta pyörästä.

Vaan kuka ne päästöt mittaa??
nixweiss.gif
Toisaalta... Jos vaihtaa pelkän sliparin, niin katti jää.
Koko putkiston vaihto.. njaa voipi rajat paukkua.
Ja vanhemmissa joissa ei kattia ole, niin uskoisin, että pelkällä putkiston vaihdolla ei päästöt juuri kasva yli rajojen.
Toki syöttöä muuttamalla voipi ne päästöt nousta.
Mullakin oli katti vaimentimessa, eipä ole enää
tounge.gif

Periaatteessa mikään ei ole muuttunut. Ainahan sitä ollaan "laittomilla" putkilla ajettu. Riippuu ihan konstaapelista, miten se jaksaa/viittii niitä syynätä. Ittellä ei ole ollu ongelmia.

Onhan sillä periaatteessa ihan lain mukaan oikeus komentaa pyörä konttorille, jos äänet on liian kovat. Uusissa pyörissä voi ottaa jopa kilvet pois, tosiaan jos katti on heivattu. Tuskin menee enää päästöistä läpi munkaan pyörä.

Eipä tuo haittaa. Voihan ne yrittää pistää kapuloita rattaisiin, mä ajan niin kauan kun eivät takavarikoi pyörää
062802moto_prv.gif

Ostin itse CBR 600F -99 pyörään Leovincen Oval Racing "leijonan ärjyntä"-sliparin. Stormin sivuilla ainakin Leovincen slipareita tutkiessani huomasin (vasta nyt) että sepäs tekee erikseen E-hyväksyttyjä "kissanpennun vinkuna"-slipareita mihin on asennettu erikseen joku vakion päätypala?!?!?!
nixweiss.gif

Ajelen siis luultavasti laittomalla vehkeellä... Onkohan nykyinen pönttö siis edes mahdollista saada muutoskatsastettua?
veryangry.gif

Toisaalta aivan sama sillä säilyttääkseni nykyisen murinan, olen valmis vaikka murhaamaan
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

-kerjotisverhe

Ostin itse CBR 600F -99 pyörään Leovincen Oval Racing "leijonan ärjyntä"-sliparin. Stormin sivuilla ainakin Leovincen slipareita tutkiessani huomasin (vasta nyt) että sepäs tekee erikseen E-hyväksyttyjä "kissanpennun vinkuna"-slipareita mihin on asennettu erikseen joku vakion päätypala?!?!?!  
nixweiss.gif

Ajelen siis luultavasti laittomalla vehkeellä... Onkohan nykyinen pönttö siis edes mahdollista saada muutoskatsastettua?  
veryangry.gif

Toisaalta aivan sama sillä säilyttääkseni nykyisen murinan, olen valmis vaikka murhaamaan  
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

-kerjotisverhe
Minulla oli juuri tuo Leo Vincen carbon ovaali pönttö Thundercatissa, joka oli E-hyväksytty. Se oli jopa hieman halvempi kuin Race-malli. E-hyväksytyssä on leimat ja db-killer, jonka saa pois pirun hankalan ruuvin avaamisella. Se on siis ilman db-killeriä sama kuin Race-malli. Papereissa todetaan kuitenkin että jos db-killer poistettu E-merkintä ei ole voimassa. Tuosta meneekö se katsastuksesta läpi, niin veikkaisin että ei mene, koska on kisaputki, mutta pyörän vuosimallilla on myös vaikutusta asiaan.

Back