• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Louisin nahat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JMH

Orgin Keulahahmo
MotOrg ry jäsen
Sijainti
Eksyneen Kylässä
Nahkatakki piti alunperin hankkia, mutta kaikki oli pygmeille tehtyjä, ja jäivät selästä lyhyiksi, tai sitten olivat liian löysiä.

Kävi sitten vanhanaikaisesti, ja meinasin talven mittaan päivittää ajovarusteita kankaisista hankkimalla nahkaa. Moni on sanonut, että tixtexit vaihtuvat nopeasti nahkaan, en aluksi uskonut. No kuitenkin, yksi vaihtoehto on hankkia jostain käytetyt (jopa kontatut, jos ehjät) tai sitten uudet. Katselin noita Louisin nahkoja, Probiker PRX-4, ja ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Kaksiosainen, niin rotsi voisi mennä lyhyillä siirtymillä farkkujen kanssa kesäaikaan

Onko kellään kokemuksia? Mistä tässä on tingitty, muualta kuin hinnasta? Onko konttauksen kestävät, ja pysyykö kasassa pari kautta?

Kaikista asiallisista ja vittumaisista kommenteista nahkoihin liittyen ollaan kiitollisia.

Kyllä se nahka on paras, ei hiosta ja suojaa. Näillä keleillä tarkenee hyvin Sweepin takilla http://www.mpkauppa.fi/image.p....max=800
Se toimi myös kesällä.

Louisilta tuli pariviikkoa sitten poistomyynnista AJS nahkapökät irrotettavilla olkaimilla KLIKS.
Erittäin pehmeää, lähes kangasmaista nahkaa, varmasti hyvät vähän lämpimämmällä kelillä, nyt core-housut.
Louisin housuissa erittäin Britti-henkinen tuoteselostelappu.

img2848554.jpg

Asiaa hipoen, jos kiire ei ole tulenpolttava ja kustannus on merkittävämpi tekijä kuin viimeisen ratamuodin seuraaminen, niin hein-gerickeltä löytyy saksan egaystä outletti... Siellä on näkynyt poistomalliston nahkapukuja melkoisella alennuksella ja hämmästyttävästi vieläpä ihan ihmisten kokoja.

Loppukesästä tilasin ensimmäisen nahkapukuni eli juuri tuon PRX-4:sen ja pari kertaa ehdin sitä päällä pitää. Koko on 54 ja mulle (186/75) tuntui varsin tiukalta ainakin pituuden suhteen.Voi olla että tällä kokemuksella tilaisin numeroa isomman. Toivottavasti vähän venyy. Irtovuorta puvussa ei ole ja pelkkä takki on aika lyhyt. Mikään kokenut nahkaan pukeutuja en ole, tekstiilien käyttöä takana 16v joten puvun laadusta kalliimpiin verrattuna en osaa sanoa. Mun mielesta puku näyttää ihan kunnolla tehdyltä.

Tätä kokoasiaa juuri mietin itse, 177/85, ja hartioista alkaa ahdistus, jos alkaa. Vatsan seutu on toistaiseksi pysynyt jokseenkin kurissa.

Toinen hauskuus on persjalkaisuus. Farkuissa sopiva lahkeen pituus on 30 tuumaa, ja normijampalla (177) se on noin 32. Sentit on siis selässä.

BikerPointista noita voi tilailla, jos siellä tietäisivät noista nahkojen koosta, ja ehkä heillä on jopa mallikappaleita (wishful thinking).

Lisää kokemuksia...

Tätä kokoasiaa juuri mietin itse, 177/85, ja hartioista alkaa ahdistus, jos alkaa. Vatsan seutu on toistaiseksi pysynyt jokseenkin kurissa.

Toinen hauskuus on persjalkaisuus. Farkuissa sopiva lahkeen pituus on 30 tuumaa, ja normijampalla (177) se on noin 32. Sentit on siis selässä.

BikerPointista noita voi tilailla, jos siellä tietäisivät noista nahkojen koosta, ja ehkä heillä on jopa mallikappaleita (wishful thinking).

Lisää kokemuksia...
Jos haluat hyvin istuvan nahkapuvun, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sovittaa eri merkkejä ja malleja kunnes sopiva osuu kohdalle. Eri valmistajan mittasuhteissa on isoja eroja. Toinen vaihtoehto on teettää omilla mitoilla mittatilauspuku. Huonosti istuva pukua on ikävä käyttää ja samalla menettää ne nahkapuvun edut vs. kangaspuku. Aika usein istuvuus ja mukavuus paranee kun siirrytään hintahaarukassa ylöspäin.

Kävin ihan tuolla Raision BikerPointissa katselemassa noita Louisin ProBiker nahkoja. Oli jotain hajakokoja jäljellä hivenen tyyriimmästä Probiker PRX-6:sta.

Aikani hypistelin, ja totesin, että ihan OK:lta vaikuttivat. Kysyin myyjältä, että mitä eroa "kalliimmalla" verrattuna halvempaan. No yksi sisätasku on enempi, ja ulkonäkö hieman kirjavampi tyyriimmässä vaihtoehdossa, ja tehtaalta saa useampia värivaihtoehtoja. Summa summarum, halvemmat vietiin kesän alussa käsistä, siis ne jotka oli liikkeeseen valmiiksi tilattu, ja näitä tyyriimpiä oli jäänyt pari roikkumaan, kun ostajat olivat älynneet esittää saman kysymyksen kuin minä.

Näille vermeille käyttäjiä siis löytyy, kommentteja kiitos.

Probikerista en tiedä, mutta tyypillisesti lisähinnalla saa kyllä paljon muutakin kuin sisätaskun yms.

Useinmiten kalliimmissa puvuissa käytetään erilaisia joustokohtia yms paremman istuvuuden takaamiseksi. Samoin suojat yleensä paremmat ja huippupuvuissa käytetään esim kengurun nahkaa joka sitkeämpää kuin lehmä => voidaan käyttää ohuempaa nahkaa jolloin puku kevyempi ja mukavampi päällä. Samoin ompeleissa voipi olla eroa.

Hyvä nahkapuku on sellainen, ettei sen olemassaoloa edes huomaa, kun on pyörän päällä ajoasennossa. Se ei vedä eikä kiristä mistään, vaan olo on kuin päällä olisi verkkarit varustettuna suojilla.

Probikerista en tiedä, mutta tyypillisesti lisähinnalla saa kyllä paljon muutakin kuin sisätaskun yms.

Useinmiten kalliimmissa puvuissa käytetään erilaisia joustokohtia yms paremman istuvuuden takaamiseksi. Samoin suojat yleensä paremmat ja huippupuvuissa käytetään esim kengurun nahkaa joka sitkeämpää kuin lehmä => voidaan käyttää ohuempaa nahkaa jolloin puku kevyempi ja mukavampi päällä.  Samoin ompeleissa voipi olla eroa.

Hyvä nahkapuku on sellainen, ettei sen olemassaoloa edes huomaa, kun on pyörän päällä ajoasennossa. Se ei vedä eikä kiristä mistään, vaan olo on kuin päällä olisi verkkarit varustettuna suojilla.
Mä komppaan Teroa tässä hommassa. Toki puku hakee muotonsa muutamien käyttökertojen aikana, mutta jos se on jo alkujaan väärän mallinen tai siinä on joustokohdat "huonoissa paikoissa", niin eihän siitä istuvaa ja mukavaa tule ikinä.

Hyvin huomasi eron kun ekaa kertaa lähti oikean kokoisella yksiosaisella radalle vs. valmiina "sopivat" kaksiosaiset päällä. Ysiosaisessa jalat liikkuu kuten pitää ja suojat ovat juuri siellä missä kuuluukin, "sopivassa" kaksiosaisessa tulee selkään pussi joka lepattaa, polvet ei liiku kunnolla kun polvikulma on suunniteltua tiukempi, vetoketju naarmuttaa tankkia ja suojatkin liikkuvat välillä useita senttejä pois paikoiltaan. Toisaalta yksiosaista ei tulisi mieleenikään laittaa ylle jos olisin menossa kahvittelemaan mutterille, on se niin epämukava laitos muussa kuin ajoasennossa.

Toi verkkarivertaus on muuten todella hyvä, mutta jos todellisuudessa ajan verkkareissa, ainakin itse ajan kuin vanha mummo. Niinhän mä tosin ajan muutenkin, joten ei kai siinä minkään...
biggrin.gif

Perskeles poijjaat (Juutana ja TeroT). Teidän pointti on oikea, mutta vaikka Mersu olis paras, niin Opelillakin välillä pääsee. Olen jumittunut näihin asemiin.

Pohdintoja on sen verran tehty, että tiedän tinkiväni tuossa istuvuuspuolessa (tietty) verrattuna kalliimpiin ja jopa räätälöityihin. Takki tulee olemaan varmaan hieman löysä selkäpuolelta ja byysat ~5cm liian pitkät lahkeista. Nuita radalla käyntejä kertyi noin 8 viime kesänä, niin sillä en meinannut tonnia pistää vermeisiin kiinni (niin, ja huom. alla oleva mopo).

Päätös on melkein tehty noiden PROBIKERIN kamojen suhteen, ellei jostain tule vastaa OK kaksiosaista käytettyä. Tällä palstalla yritän nyt kalastella muiden kokemuksia kamoista, ettei tunne itseään idiootiksi, kun tilausnappia jossain vaiheessa painaa. Eli perinteisesti mennään, ei täällä neuvoja kysellä, vaan vahvistusta omille näkemyksille.
biggrin.gif

Mieti nyt vielä kerran. Ei se allaoleva mopo kauheasti vaikuta siihen puvun istuvuuteen tai suojaavuuteen. Mainitsit että ratapäiviä tulee rajallinen määrä vuodessa. Etkö käytä nahkoja muualla kuin radalla? Jos näin niin kannattaa miettiä esim käytettyä 1-osaista pukua. Niitä kun saa erittäinkin edullisesti ja voivat olla jo valmiiksi katu-uskottavan näköisiä. Jos haluat ostaa uuden kaksiosaisen niin nettipuljut myyvät usein hajakokoja ja vanhoja malleja erittäin edullisesti. Tämä tietysti edellyttää että tiedät millaiset mittasuhteet ja koot kenenkin valmistajan puvuissa on.

Mieti nyt vielä kerran. Ei se allaoleva mopo kauheasti vaikuta siihen puvun istuvuuteen tai suojaavuuteen. Mainitsit että ratapäiviä tulee rajallinen määrä vuodessa. Etkö käytä nahkoja muualla kuin radalla? Jos näin niin kannattaa miettiä esim käytettyä 1-osaista pukua. Niitä kun saa erittäinkin edullisesti ja voivat olla jo valmiiksi katu-uskottavan näköisiä. Jos haluat ostaa uuden kaksiosaisen niin nettipuljut myyvät usein hajakokoja ja vanhoja malleja erittäin edullisesti. Tämä tietysti edellyttää että tiedät millaiset mittasuhteet ja koot kenenkin valmistajan puvuissa on.
Ajatus oli, että rotsia vois käyttää muulloinkin. Siksi kaksioisainen. Byysat sitten jalassa, ehkä jo Orgin kevään ekoissa riennoissa.

Niin, ja ei mopo vaikuta istuvuuteen, mutta ei tolla pelillä ja näillä hanskoilla vedetä mitään ultimate reisinkiä.

Juu, ja mietitään. Ei voi ainakaan sanoa, ettei varoitettu...

Itse hain Louisin nahkahousut juuri Bikerpointista. Varsin passelit housut, paremmin istuvat jalkaan kuin muut sillä hetkellä kokeilemani. Liikkeessä näytti olevan kokojakin aika hyvin esillä ja kokeiltavana.

Nahkahousuissa on myös se hyvä puoli, että niiden lyhentäminen on helppoa ja onnistuu ihan tavalliselta motoristiltakin pelkillä saksilla. :-)

Niin, ja ei mopo vaikuta istuvuuteen, mutta ei tolla pelillä ja näillä hanskoilla vedetä mitään ultimate reisinkiä.

Meinaatko että jos ei vedä reisinkiä niin suojilla ja istuvuudella ei ole niin väliä?
Tottakai on, mutta jos ei vedä promeiningillä, niin minulla ei ole varaa laittaa prosummia vermeisiin, jos toimivaa löytyy huokeammalla.

Mulle kaiken ei tarvii olla tiptop, kunhan asiansa ajaa. Respektiä kyllä niille, joilla riittää motivaatio hioa yksityiskohdat kohdilleen. Kyllähän se palkitsee.

Edit: Varasuunnitelma on, et jos istuvuus olis ihan perseestä, niin saumat auki ja muokkaamaan. Vaimoke pystyy tähän työpaikallaan. Siel on high duty ompeluvermeet, ja valmius tehdä saumoja, jotka pitää. Siit joutus sit maksaa jonkun pihvi-illallisen ja paljon suostuttelua.

Meinaatko että jos ei vedä reisinkiä niin suojilla ja istuvuudella ei ole niin väliä?
Tottakai on, mutta jos ei vedä promeiningillä, niin minulla ei ole varaa laittaa prosummia vermeisiin, jos toimivaa löytyy huokeammalla.

Mulle kaiken ei tarvii olla tiptop, kunhan asiansa ajaa. Respektiä kyllä niille, joilla riittää motivaatio hioa yksityiskohdat kohdilleen. Kyllähän se palkitsee.

Edit: Varasuunnitelma on, et jos istuvuus olis ihan perseestä, niin saumat auki ja muokkaamaan. Vaimoke pystyy tähän työpaikallaan. Siel on high duty ompeluvermeet, ja valmius tehdä saumoja, jotka pitää. Siit joutus sit maksaa jonkun pihvi-illallisen ja paljon suostuttelua.
OK. Kaikki on niin suhteellista. Käytettyjä pukuja saa todella edullisesti.

Tuota istuvuutta tai sen puutetta on aika vaikea itse korjailla. Jos esim reiden mitta tai vaikkapa muutoin puvun leikkaus ei sovi niin vaikea sitä on korjata.

Ja ei ole tarkoitus lytätä päätöstäsi. Tuon vain toisen näkökannan asiaan. Hyvä nahkapuku on vuosien sijoitus jolloin vuotta tai ajokertaa kohden kustannus on aika pieni.

Mulla on ollut Louisin Cafe-Racer- nahkapuku muistaakseni noin kesästä 2001 asti. Ei ihmeellisen varusteltu eikä tingeltangelia, mutta hyvin tehty, saumat ehjät, vetskarit toimii, ehjä, ja ajoittain rasvattuna edelleen ihan liki "uudenveroinen", muotoutunut kuskiin, muttei kulahtanut. Maksoi ehkä vähän alle 200€, en muista tarkkaan enää. Vetskarilla liitettävä ylä- ja alaosa, eli 2-osainen. Suojat piti hankkia erikseen, solumuovipehmuste vakiona, mutta kunnon suojille paikat. Louisillakin on restposten-valikko palautuksille, sieltä olen muutamat nupukkinahka-ajohousut ja muuta tarviketta tilannut alennuksella. Ja Givikiinnikkeisen takalaukun alle neljälläkympillä jne... Ja aina Saksassa käydessä liikkeessä pitää poiketa ihmettelemässä, ja jotain tarpeellista hankkimassa.

Sum summarum, perusnahka-asut hyvää perustasoa, ja hinnaltaan erittäin kilpailukykyisiä. Polo ja Hein-Gericke kannattaa myös tarkistaa.

Mulla on ollut käytössä pari kautta Louisilta ostettu Vanuccin Art VIII kokoa 52. Olen 180cm:nen ja pitkäselkäinen myös.
Kun puku oli uusi, se oli tosi tiukka - kuten pitääkin olla - ja muutaman käyttökerran jälkeen alkoi muotoutua käyttäjänsä mukaan. Nyt se istuu kuin toinen iho. Pidän sitä ajossa aina, kun ei sada tai ole lähellä pakkasia. Se on moninkertaisesti mukavampi kuin mikään gorepuku.
Sehän ei ole Probiker, tiedän, mutta kuitenkin Louisin tuote ja kohtuuhintainen (349€).
Käytettyjen pukujen osalta on sanottava, että ne voivat olla täysin ehjiä ja käyttökelpoisia, mutta koska ne ovat asettuneet käyttäjänsä muotoisiksi, saattaa olla vaikea saada niitä itselleen istuviksi. Eli voivat olla löysiä jostain ja kiristää toisaalta.

Tämä alkaa olla karitynimäistä meininkiä, kysyn ja vastaan itse.

Tänään tuli kotiin tuo PRX-4 asuste. Sen verran täällä onkeeni otin, etten ruvennut käytettyä jahtaamaan, kun olisi kuitenkin ollut vääristä paikoista venynyt. Kun ei kukaan täysin paskaksi Louisin kamppeita haukkunut, päätin uskaltaa tilata.

Puvulla kokoa 52, ja ukolla 177/85 ja persjalkainen, kuten aiemmin tuli mainittua.

Puku niskaan Dainesen panssarin kera. Housut napakat, muttei kireät, ja lahkeesta hieman pitkät, mutta polvisuojat natsas ihan hyvin kohdalleen. Ei mitään yllättävää tähän asti.

Rotsi on sitten hieman kireämpi, mutta kädet liikkuu. Veto kohdistuu enemmänkin tuonne hartioihin ja housut yhdistävään vetskariin. Irrallaan takki ok, joskin hieman lyhyt mun makuun, kuten kaikki kokeilemani nahkatakit (isommat koot tekee purjeen selkään).

Ny olen hetken konttorituolillani kanttaillut, ja ihan hyvä fiilis ostoksesta. Vielähän tuo takki hieman venyy.

Lopputulos (tähän mennessä). Yhdistelmänä tulee olemaan käytössä. Saa kesällä nähdä, miten sitten takki + farkut yhdistelmä toimii/ maistuu.

No perkele, menihän se sittenkin hieman uusiksi. Koko vaihtui 54:ksi, koska 52:n oli sittenkin liian tiukka. Onneksi sain sumplittua postit niin, ettei maksanut kuin kympin ylimääräistä koko show. Tuosta rotsista sen verran, että se on vasiten suunniteltu sen verran lyhkäiseksi, ettei ainakaan mulla yksin mene. No eipä haittaa, ratapäiville tämä verme olikin hankittu, ja vaikka joillekin mutkakurvailuille (PK-ajot on vielä näkemättä).

Mitäs muuta... Hankin selkäpanssarin etukäteen, mutta otinkin puvun kanssa oman selkäsuojan. No nyt on Dainesen panssari myynnissä, ja jos oikein himottaa pelkkä nahkarotsi, niin Motonetissä oli myynnissä Richan takkeja huntilla, ei paha. TixTexit on kuiteski aina varalla.

Mitä tästä opimme: Sain sen mitä minimissään vaadin, mutten enempää (kannattiko tinkiä, kysykää kesällä).

Back