• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lommojen oikominen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kemo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs onkos joku oikonut lommoja tankista?Tääl oli aiheesta kyl jo keskustelua mut olisin kysellyt tarkemmin kokemuksia tälläisestä vempaimesta: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-2041
Itse kävin tänää ostamassa moisen ja ajattelin autosta nypätä muutaman ns.parkkis lommon kyljestä tuolla.Uskaltaako?Muutama on pienempi ja yks on taas loivempi mut vähä isompi.Halkaisia n5cm.Myyjältä kun kyselin ei osannut oikein kertoa mitään.Sano vaan et jos lommot on pieniä niin ne saa luultavasti ylös.n1-3cm..Toivottavasti tästä apua myös tankin lommojen oijonnassa kun sisältä käsin ei välttämättä pääse silitteleen...

On tuommoistakin kokeiltu, mutta mun tekemänä ei oikein valmista tullut. Lommo oli tankissa, ehkä sentin halkaisijaltaan ja hyvin matala. Kokeilin siihen vuoron perään tuota ja kylmäspraytä (ensin kuumennus hiustenkuivaajalla ja sitten -50-asteista suihkua keskelle lommoa. Lommo tuli vähän ylös, mutta ei kokonaan. Se tosin sai olla rauhassa pari vuotta, pitäisi korjata heti niin oikenee kuulemma helpommin.

Ammattimiehen työkalu tarrraa kiinni pistehitsimäisesti ja vetää ulos kuin vasara.Löytyy siitä lähimmästä lommokorjaamosta ja maksaa melkein illan kaljaa...

ensin kuumennus hiustenkuivaajalla ja sitten -50-asteista suihkua keskelle lommoa. Lommo tuli vähän ylös, mutta ei kokonaan.
Mulla on ollut tästä sellainen ajatus, että lommon reunoille kylmää niin vetää keskustan paremmin ylös. Jos metalli "kutistuu" siinä kuopassa, tappelee pullahtamista vastaan? Korjatkaa tietävämmät, itse sain reunamenetelmällä omasta tankista lommon pois. Tein kylläkin puolen tunnin sisällä kopsauksesta.

Tuolla lämmöllähän niitä oiotaan jo pahempiakin moukkuja. Itse en vain muista mitenpäin se piti tehdä riippuen halusiko peltiä "lyhentää" vaiko "pidentää", mutta kummiskin lämmittää alueen ja antaa kylmää keskelle vs. antaa kylmää laidoille. Näin olen itse nähnyt erään ammattiautopeltisepän oikoneen niin rupisen auton katon ettei tosikaan ja lopputulos oli käytännössä kititön
eek.gif
Siis kaveri oli kaasupillin ja märän rätin avulla oikonut koko katon uudenveroiseksi ja eikun uutta maalia päälle
smile_org.gif

Muistaakseni netissäkin pyörii joku vastaava pätkä kun kaveri oikasee tuollaisen lommon kuumailmapuhaltimen ja jääsprayn avulla. Kuuluu PAU! ja lommo on jo about peilaamaton. Hieman viimeistelyä ja lopputulos on kuin uusi - eikä tarvii uutta maalausta
smile_org.gif

Autosta sain tuolla vähän parkkiskolhua oikenemaan. Pikkasen jäi näkymään, jos tarkkaan katsoo. Jos olis jaksanut hieroa kauemmin, niin olis voinut tulla vielä parempikin.

Tässä firmassa tehdään kyllä taikuutta ja halvalla.

http://www.autodent.fi/?Etusivu

Käytettiiin meidän BMW tuolla, mihin oli takalokasuojaan potkaistu kämmenen kokoinen klommo.
veryangry.gif

Puoli tuntia sitä naputeltiin (ammattimies asialla) ja lokasuoja oli taas suora ja virheetön ilman paklaamista ja maalaamista.
Maksoi kaikki 50 eur  
biggrin.gif

Noituutta sanon minä...

Reiska_SB

ensin kuumennus hiustenkuivaajalla ja sitten -50-asteista suihkua keskelle lommoa. Lommo tuli vähän ylös, mutta ei kokonaan.
Mulla on ollut tästä sellainen ajatus, että lommon reunoille kylmää niin vetää keskustan paremmin ylös. Jos metalli "kutistuu" siinä kuopassa, tappelee pullahtamista vastaan? Korjatkaa tietävämmät, itse sain reunamenetelmällä omasta tankista lommon pois. Tein kylläkin puolen tunnin sisällä kopsauksesta.
Jos sä jäähdytät reunoilta niin reunat kutistuu, ja keskusta on edelleen laajentunut, joten ei se mahdu pullahtamaan takas.
Vaikka reunojen kutistuminen teki tilaa?

Back