• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lintumetsällä motoripyörällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajelin viikonloppuna Mansesta Ahvenistolle motoripyörälläni äitykkä kyydissä.

Noin 20 km ennen Ahvenistoa tiellä oli jokusia lokkeja.

Yrittivät siitä lähteä lentoon, mutta vauhtini 150km/h oli ilmeisesti liikaa lokkiparalle.

Tämä valkoinen ylväs olento lensi päin pyöräni katetta ja jätti siihen pienen muiston itsestään.

Katteesta jatkoi matkaansa polveeni ja taustapeilistä vilkaistuani näin lokin maastoutuvan keskipientareelle, siivet levällään.

Ajoasuun jäin kuraa ja valkoinen merkki, lokin vierailusta core pinnalla.

Onneksi polvi on yksi meikäläisen kovimpia paikkoja.

Liekö joku saanut suuremman linnun, pyörällänsä
confused_orig.gif

sport05.gif

Komiastihan tuo lokki laskeutui Kempeleessä 4-tiellä ooppelin tuulilasiin. Pyörään ei muita siivekkäitä ole osunut, muuta kuin öttiäisiä.

Saldo:

Varis olkapäähän 110 vauhdissa... oli kuin olisi kaveri lyönyt tennispallolla viiden metrin päästä.

Pikkulintu (sanotaan vaikka tilitantti) visiiriin 100 vauhdissa. Pikkasen nappasi niskoihin, visiirissä höyhen kiinni. Yksi pienenpieni naarmu... Ei mainittavaa henkistä vauriota
wink.gif

Kimalainen käsivarteen 140 vauhdissa moottoritiellä. Ajotakin alla t-paita. Nipisti niin hemmetisti.

Muuten olen onnistunut väistämään... tai siis eläimet ovat onnistuneet siinä. Itse en jaksa väistellä kovin pieniä olioita.

Nyt syksyllä oon saanu kuusi heinäsorsaa.
062802jumpie_prv.gif

Tosin kaikki on onneks tullu haulikolla ammuttuna.
033102bebe_1_prv.gif

Mun mielestä metsästystä on paljon kivempi harrastaa
sille tarkoitetuilla välineillä.
buttrock.gif

Pieni provo vaan, ei saa suuttuu
kaboom.gif

Yhen varpusen oon saanu metästettyä 140km/h vauhista...
kynttila.gif
Lensi kengän kärkeen... Onneks oli tukevat kengät,eikä mitkään lenkkarit,olis saattanu olla varpailla kestämistä...

Haulikolla saadut on sitte eri asia...
wink.gif

Viimisellä punkaharjun reissulla meinas harakka kolahtaa kypärään, kerkesin just väistää
tounge.gif
Tais olla sentistä kiinni, meni kyl aika läheltä
ghostface.gif

Yhden haukan onnistuin teilaamaan tuossa keväällä 120km/h vauhdissa. Olin melkein varma että se tulee syliin, mutta osui onneksi etukatteeseen. Merkkausrengas on vieläkin (jossain) tallessa kun en ole saanut sitä aikaiseksi lähettää mihinkään. Harmi vaan ettei ollut reppua mukana, haukka olisi ollut komean näköinen täytettynä takan päällä. Tällä kyseisellä yksilöllä saattoi olla pesue jossakin koska sillä oli jäniksenkäpälä mukana evääksi. Etukatteeseen tuli pieni halkeama joka tuli kätevästi korjattua samalla kun joitakin viikkoja myöhemmin kaadoin pyörän siten että etukate meni muutenkin remonttikuntoon.

Nore tais vetää potin kotiin, suurin minkä olen teilannut tänä vuonna on varmasti joku sudenkorento
baaa.gif

biggrin.gif

Sain tässä kesällä, yllätys, yllätys haukan perääni, siis tälläsen miespuolisen motoristin.

Ihan miellyttävä metsästys !!

biggrin.gif

Sain tässä kesällä, yllätys, yllätys haukan perääni, siis tälläsen miespuolisen motoristin.

Ihan miellyttävä metsästys !!
Jouduitko/jättäydyitkö sen p**luhaukan saaliiksi?
wink.gif

Ja mulla suurin saalis on jättiläismäinen sudenkorento, joka lävähti suoraan keskelle visiiriä. En ole onneksi vielä böördeihin törmänny, vaikka lähellä on ollu.

On se mukava että maailma on kehittynyt, meinaan jokunen miljoona vuatta tms. sitten sudenkorentojen siipien kärkivälikin oli sellanen 70cm. Koppakuariaisista en sitte tiijä, mut kai nekin on ollu semmossia koripallon kokoisia. Ottas varmaan pattiin ko napsahtas sellanen kypärään.

Ainoo mihin oon tänä kesänä törmänny ikävin kokemuksin, on amppari. Pienessä nopeudessa jotenkin pääsi kypärän alareunan alta ja sotkeutui puffiin, pisti tietysti minuu leukaan, vaikken kyytiäkkän tarjonnu. Ite tuppas.

Joskus fasaani yritti kontaktia, aika äkkiä sitä veti ittesä alas mittareiden taakke, vaikka normaalisti ei taivu sitten millään.

Kontaktit ovat olleet aika vähissä, kyytiläinen antoi polvea jollekin linnulle viime kesänä, yksi hirvi ja kettu vältettiin sopivalla marginaalilla. Tämän kesän saldo on muutama iso hyönteinen yli 200:n vauhdissa ja kerran saatiin maantiellä vastaantulevan kuorma-auton lavalta jotain roinaa suoraan päälle. Ei onneksi tullut pesukoneita, isolla mustelmalla käsivarressa selvittiin.

Varpunen tuli polveen 80 vauhdissa, hiuka tömpsähti ku farkut vaan jalassa. Ja joku iso ökkimönkiäinen tuli kaulaan, se sattu. Amppari tunki ittensä takinsisälle ja pisti selkään kesken ohituksen.
sad_orig.gif

Kaikenlaista näyttää lentelevän.

Hieman pettyneenä joudun toteamaan, että tuo meikäläisen lokki pärjää aika hyvin tässä kisassa.

Ilmeisesti se oli jokin vanha hidas yksilö, koska muut eivät ole lokkejaan saaneet.

shaun.gif

Ainoo mihin oon tänä kesänä törmänny ikävin kokemuksin, on amppari. Pienessä nopeudessa jotenkin pääsi kypärän alareunan alta ja sotkeutui puffiin, pisti tietysti minuu leukaan, vaikken kyytiäkkän tarjonnu. Ite tuppas.
Tämä kuulostaa tutulta männävuosilta. Ei niin kiva vieras.

Normaalisti käynyt vaan käpräsiä korvan juuressa pörräämässä visiiri auki ajellessa. Tosin kun ei ole varma siitä onko kyseessä kapränen vai mahdollisesti joku muu ötiäinen niin kiirus on aina tullut ko. ötökän poistossa.
biggrin.gif

Harakka onnistu lentämään melkein mun kypärän sisään ku oli visiiri auki, onneks oli vähän vauhtii ni kerkes hieman päätä vääntää alespäin et kopsahti melkein päälaelle. Harakka kylläkin jäi henkiin ni en sit tiiä lasketaanko? Oli hieman kyl jännänkakka puntis sen jälkee.

Back