• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liityin yllättäin Ducatistien joukkoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joni_V
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuskin se customikaan olisi matkapyöränä ollut paras mahdollinen vaihtoehto..  
biggrin.gif
Poika, poika!!!

omg.gif
omg.gif
omg.gif

Onko se kate siinä niin tärkeä? Jos matkaa meinaa ajella, niin tottumuskysymys, ei se tuuli paljon haittaa nakupyörässä. Usein katteet vaan tekee pyörteitä, jotka sitten repii kuskin tai takamatkustajan niskaa... No, laillisilla nopeuksilla ei katteita tarvitse...

Saman havaitsin toissakesänä Hornetin omistaessani. Ostaessa siinä oli kiinni tuollainen pieni pleksi ja kun otin sen pois, parani ajomukavuus huomattavasti kypärämelun ja ilman pyörteilyn vähenemisen johdosta. Riippuu tietysti pleksistä, mutta ei nakupyörä mun mielestä pleksiä kaipaa. Oikeesti, ottamatta kantaa edes ulkonäköön.

(MagnaMan @ joskus jossain) sanoi:
Olen samaa mieltä.
Nakupyöräilyyn tosiaan tottuu aika lyhyessä ajassa. Itse poistin customistani pleksin, jolloin ajonautinto parani. Pleksin aiheuttamat pyörteet ja suhinat jäivät pois. Miellyttävä matkanopeus katteettomalla mopottimella on max 100 km/h, mutta mitäs järkeä muutenkaan on motarilla ajella. Eli laillisilla Suomen nopeuksilla katteita ei tarvitse.

Edelleenkin samaa mieltä katteesta, mutta minulle kynnysnopeus ei ollut suinkaan 100km/h vaan ennemminkin 160km/h. Asia riippunee myös mopon ajo-ominaisuuksista ja asennosta. Hornetin ajoasento on vielä pystympi kuin monsterissa, joten en usko, että satanen tuntuu monsterilla vielä missään. Epäilisin, että tuolla voi motarilla pitää 130 km/h:n matkanopeutta erittäin helposti ja huolettomasti ajellen.

Kerrotaan nyt vielä, että olen käynyt myös Saksassa
tounge.gif

Onneksi olkoon Tovi_V.

Hieno pyörä ja kyllä sillä matkaa ajaa.

Se on kuskista kiinni.

Sissybar voi olla hankala juttu koska Monsterin kyydissä ei voi paljon taaksepäin nojata.

Kate varmasti löytyy jonkinlainen.

Onnea ja muista kunnon ajoasut säällä kuin säällä.

Onnea uuden pyörän johdosta! Muuten olen sitä mieltä että uusi Ducatisti EI kysynyt kenenkään mielipidettä aikeistaan modata mopoaan parhaan tietonsa mukaan, ihme säätämistä.

Heh...kauheeta avautumista ku toinen pyöräänsä koittaa varustella...  
biggrin.gif
 Kyllähän sitä nyt matkan ajaksi voi asentaa mitä tahansa härpäkkeitä jos mukavuus paranee (ne saa kyllä pois ku haluaa) ... Vai ajeleeko joku kenties nahkoilla kaatosateessakin vaan ihan periaatteen vuoksi?
Joo, mä ajattelin hankkia kilogixuun sivuvaunun ja peräkärryn, on kätevä kun saa sohvan ja jääkaapinkin reissuun mukaan... ja kyllä, nahkat päällä euroopan reissut tehdään, sadepuku vain penkin alle... "Laskettelupuku" puetaan sitten vasta syksyllä kun tulee kylmä.

Kyllä sellainen pikku flyscreen näyttää ihan kivalta Monsterin keulalla ja olenpa nähnyt ihan järkevän näköisen perätelineenkin sellaisessa, laukku on jo vähän tylsä mutta matkaahan tuossa varmaan on tarkoitus ajaa eikä perustaa Ducatimuseota
smile_org.gif

idea3.gif
ja saahan ne pois.

Onnea uudelle Monsterin omistajalle!  
thumbs-up.gif

Itse ajelin viime kesän Louisilta hommatun pikku pleksin palan kera. Lentää mäkeen tälle ajokaudelle. Sitä ei millään saanut säädettyä mukavaksi. Nyt on  hommattuna Milanon Ducatilta uusi, monsteriin tarkoitettu pleksi, katsotaan saako sitä toimimaan. Nakuna ajellessa on niskat turhan paljon koetuksella.
Ja vaikka mielipidettä ei kysyttykään, äänestäisin kuitenkin sen takalaukun puolesta, jos kerta matkaa aiot ajella.  
smile_org.gif

EDIT: siitä polttoaineen kulutuksesta: siinä 5 l/100 km, joskus alle, joskus yli, en ole mitään tilastoja pitänyt, kunhan äkkipäätään tankilla ynnäillyt. Ja pyörä on 600 cc monsteri.

Mulla meni niskat jumiin pleksin kanssa. Pleksi aiheutti ikäviä pyörteitä ja vispas kypärää sekä melu oli suurempi
sad_orig.gif

Pituutta lie hieman enemmän mitä Donnalla
nixweiss.gif

Täysin nakuna ei ongelmia, tosin kaikkeen tottuu!

Joo, valittelinki vaan ihan periaatteesta...Jos joku omilla rahoillaan pyörän ostaa ni saahan se tehdä sille ihan mitä lystää. Vaikka se peräkärrynki asentaa... Paskaakos tässä muut neuvomaan ja kritisoimaan. Ainakaan tosissaan... Pieni piilowittuilu tietty kuuluu asiaan.
cool.gif

Onnittelut hyvän pyörän valinnasta!
062802moto_prv.gif
Itse ajelin Monsterilla n. 50.000 km... Tuulisuoja on hyvä hankkia jos ajelee muutakin kuin kaupunkiajoa. Satasesta ylöspäin tuuli tuivertaa aika mukavasti pystyn ajoasennon vuoksi. Vaimon/tyttöystävän puolesta voisin sanoa, että ala hommata rahaa toiseenkin pyörään, nimittäin Monsterin pakkarilla ei istu hullukaan!!
033102bebe_1_prv.gif
Ei edes nojan kera!

Ducatisteista saat hyvää seuraa liittymällä clubiin. Nettisivuilta löytyy liittymiskaavake ja tietoa ensi kesän riennoista. www.mariotec.com/ducati

Tiina

Onnea vaan uudelle mopolle!
smile_org.gif

Ja tähän lisävarustekeskusteluun, ei siinä pleksissä mitään mutta harkitse vielä sitä sissybaria...
tounge.gif

Ja eikös se ole paljon mukavampaakin kun takapenkin daami tarrautuu sinuun kiinni kiihdytyksissä, kuin että nojailisi sissybariin?
wink.gif

Näin tosiaan pääsi käymään. Kävin katsomassa erästä VX800:sta kaverin kanssa, mutta tämä ei oikein sytyttänyt paloa sisälleni... Kaverini (jolla on jonkin verran suhteita) rupesi siinä sitten soittelemaan muutamia puheluita ja sain kuulla muutaman Ducatin tulevan parin päivän päästä myyntiin.

Pyörät olivat melkein uusia (vm 02) ja kuulema hyvässä kunnossa. No, eikun parin päivän päästä paikalle ihemettelemään ja tämä Monster 620 Dark Single Disc kyllä kieltämättä sai kuolan valumaan.  
tounge.gif

Hinnastakin päästiin sopimukseen ja vielä niin edulliseen että ei minulle oikein jäänyt muuta mahdollisuutta kuin tehdä pyörästä paperit.

Pari kysymystä olisi...

Onko mitään tietoa polttoaineen kulutuksesta?

Mistä saisi huokealla hinnalla varttikatteen ja sissybarin?

Missä Ducatistit pyörivät Helsingissä? Kysymyksiä riittää nimittäin vaikka kuinka paljon lisääkin.  
smile_org.gif

Joten... Tässä tämä, en olisi vielä kuukausi sitten todellakaan arvannut että minusta tulee Ducatin omistaja.. (haltija, rahoitusyhtiöhän sen omistaa...)  
kaboom.gif
Kun kukaan ei kommentoinut, niin täytyypä sanoa. Polttoaineen kulutus on todella pieni. Jopa alle 4 litraa satkulle, tai siis oli ainakin siinä kaasarimonsterissa, jolla olen paljon ajellu. Tuskin ruisku enempää vie.

Onneksi olkoon hieno valina, vaimoke osti justiinsa samanlaisen ja minäkin pääsen maistelemaan.  
smile_org.gif

Kylläpäs nyt kommentteja satelee...mukavaa kun syntyy keskustelua.
Ducati Clubista vielä: järjestävät muuten erinomaisen hyvän EAK:n tässä keväällä, olin viime vuonna "rääkättävänä" päivän kurssilla, ja hinta-laatu suhde on todella hyvä. Rankkaa, mutta monipuolista. Mahtavat kouluttajat.
smile_org.gif

Muistuupa mieleeni viime kesältä kun ko. nuori mies kyseli 250 Viragosta "ekaksi pyöräksi"
wink.gif
Onhan tuo Monsteri nyt tietty jo ihan toista maata, spagetti-raketti
wink.gif

Back