Tuli joku ooppeli keskustasta päin, mä Hyvinkään suunnasta. Olin siis jo ympyrässä, ja sen oli nähtävästi pakko tunkea puoli autoo siihen eteen, pidin pääni ja vedin väkisin siitä ensin.. Sellanen tahtojen taisto -hetki oli se.
Jouduin tekeen hassun mutkakoukkauksen ja se vaan tunki eteen...
edit: On muuten hyvä olla autolla joskus liikenteessä, pääsee toteuttamaan näitä "minä olen oikeassa ja menen ensin, SINÄ väistät" -tilanteita... Pyörällä en ois viittiny.
Siis: Onko nyt tässä kyseisessä ympyrässä/liittymässä kolmiot tuleville?
"Vasemmalta tulijalla on väistämisvelvollisuus" !!! Yksiselitteisesti näin ellei muuta ole osoitettu liikennemerkillä (tai sulkuviivoilla, mitkä ovat persiistä Suomen talvessa kun niitä ei oikein tahdo lumen alta näkyä)
Tältä pohjilta, jos kiertoliittymään tuleville ei ole kolmiota, voisi periaatteessa aivan surutta tunkea vanhalla isolla turvallisella autonrotiskolla (esimerkiksi helmaruosteinen Saab 9000) ympyrässä olevan uuden mersun eteen, sillä mersukuski on tässä tapauksessa väistämisvelvollinen, vaikka onkin "liikenneympyrässä". Toisinpäin, tai pienemmällä ranskalaisella millin pellistä tehdyllä rotiskolla (esim. Renault 9) en itse viitsisi edellä mainittua kokeilla, sillä valitettavasti kaikenlaisia "oikeuksistaan kiinni pitäviä" suhareita löytyy liikkenteestä vähän liiankin paljon.
Näin siis niillä säänöillä joilla meidän on pelaaminen. Sääntöjen järkevyydestä en lähde tässä keskustelemaan.
EDIT: Ei palkokasveja nenään, kun ei ole minullakaan *virn*.