• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikennevirasto : Moottoripyörä kesäkuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vedenhenki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vedenhenki

MotOrg ry jäsen
Liikennevirasto : Moottoripyörä kesäkuntoon

Löytyipä youtubesta tällainen: http://youtu.be/s0upZkH3Sw4
Ehkä jotakuta kiinnostaa, melkein tosin itse jätin kesken tuon valistusvideon, ku esiintyjät olivat jäykkiä kuin puu-ukot ja lukivat suoraan paperista vuorosanansa.

Olipas hauska pätkä, tahattoman koomista! :D Mutta ajatus kyllä oli oikea eli pidetään pyörä kunnossa, ajetaan varovasti, käytetään kukkahatun sijasta kypärää jne jne.

Täytyy sen verran kommentoida, että nyt oli liikkuvasta otettu järkevä kaveri näytille.
Staffanin kanssa juttelin viimeksi vuos sitten messuilla ja positiivinen kuva tyypistä jäi, jos LP joskus haluaa jutella lähemmin tien päällä niin pliis, tämmösiä jätkiä baanalle lisää :thumbup:

Tuohon Trafin tyypin sanomiseen kommentti/kysymys, joka liittyy omaan poikaani. Hän sanoi : "Täysitehoisen kortin voi saada 20-vuotiaana, jos on kaksi vuotta ajokokemusta A2-kortilla.". Minulle sanottiin poliisiasemalla, että A2 päivittyy automaattisesti A:ksi kahden vuoden jälkeen. Suomessa ei tarvitse edes uusia korttia vaan poliisit tietävät. Eihän sitä ajokokemusta millään tavalla kontrolloida/seurata, eihän ?

Mikä tuossa Pallen ja Kyllösen lisäksi herätti huomiota on se, että Liikenneviraston ja kenties -ministeriönkin asenteet eivät ole ihan mettässä. Jotain kehitystä siis ja vaikka klippi olikin harrastelijamainen, on se osoitus käsitysten tästä harrastuksesta kenties muuttuneen positiivisemmiksi - ainakin tällä hetkellä.

Minulla ei ole mitään tietoa, harrastaako ministeri Kyllönen oikeasti prätkän selässä istumista, mutta kyllä hän näytti erittäin eksyneen oloiselta ajopuvussaan. Filkassa ei tietenkään näytetty, miten rouva ministeriltä lopussa sujui itse pyörän kyytiin nouseminen.

Tuo taitaa olla sivuseikka, mutta eiköhän ainakin kyydissä. Muistaa kannattaa myös hanen kannanottonsa katsastuspakkoon. Vielä muutama kuukausi sitten kuvittelin daamin olevan ihan pihalla, mutta jotkut pikkupalaset ovat lähiaikoina loksahtaneet kohdalleen ja enää en kuvittele. Siispä mahdollisuus annettaneen:right:

vedenhenki sanoi:
Minulla ei ole mitään tietoa, harrastaako ministeri Kyllönen oikeasti prätkän selässä istumista, mutta kyllä hän näytti erittäin eksyneen oloiselta ajopuvussaan.

Tuskin. Unohti hanskatkin. :p

E: olinpa hidas

Olipas...rentoa meininkiä :D

"Ennen kuin menee moottoripyörän kyytiin, pitää varmistua, että kuljettaja on tottunut ajamaan kyytiläisen kanssa."
Kai se niinkin on, mutta aika vaikea tottua jos kukaan ei tule kyytiin.

Hui, piti lopettaa katsominen heti kun valtakunnan ykkösidiootti tuli kuviin.... :hanuria:

Ja tähänkin tarvitaan viranomainen! Asiat ovat sinänsä tärkeitä, mutta nyrppii kun aina kun kaikkeen tarvitaan viranomaisia. Terveessä yhteiskunnassa tällaiset asiat hoituu kansalaisten ja järjestöjen toimesta, ei siiihen tarvita ministeriä eikä poliisia.

Ruotsissa oli taannoin mainos jossa sanottiin "sosiaaliministersiö haluaa sinun syövän 3 palaa ruisleipää päivässä" (käännös)! Ja mehän tullaan perässä.

pengis sanoi:
Ja tähänkin tarvitaan viranomainen! Asiat ovat sinänsä tärkeitä, mutta nyrppii kun aina kun kaikkeen tarvitaan viranomaisia. Terveessä yhteiskunnassa tällaiset asiat hoituu kansalaisten ja järjestöjen toimesta, ei siiihen tarvita ministeriä eikä poliisia.

Ruotsissa oli taannoin mainos jossa sanottiin "sosiaaliministersiö haluaa sinun syövän 3 palaa ruisleipää päivässä" (käännös)! Ja mehän tullaan perässä.

Noh, muuta pois jos ahdistaa noin paljon.

Mun mielestä ihan kiva että joku instanssi viitsii tehdä tuomoisia pätkiä, kaikkihan ei olla kokeneita vanhojapartoja, eihän ?

noutaja sanoi:
Tuohon Trafin tyypin sanomiseen kommentti/kysymys, joka liittyy omaan poikaani. Hän sanoi : "Täysitehoisen kortin voi saada 20-vuotiaana, jos on kaksi vuotta ajokokemusta A2-kortilla.". Minulle sanottiin poliisiasemalla, että A2 päivittyy automaattisesti A:ksi kahden vuoden jälkeen. Suomessa ei tarvitse edes uusia korttia vaan poliisit tietävät. Eihän sitä ajokokemusta millään tavalla kontrolloida/seurata, eihän ?

Tuosta isomman kortin päivittämisestä, että ei sitä korttia tarvitse käydä laitoksella uusimassa. Poliisit kyllä tien päällä osaavat sen verran laskea, että riittääkö ikä jos on vielä pikku a merkintä kortissa. MUT jos lähdet ulkomaille ajamaan, sielä saattavat jopa sakottaa, jos ei löydy sopivaa merkkiä kortista ja näissä tapauksissa kortti on käytävä uusimassa..

Back