Ai senkös takia mua ei prätkälläJos prätkällä ajaminen ei ole kivaa sen takia kun pelottaa niin kannattaa kokeilla ihan oikeaa mopoa. Sen jälkeen isolla pyörällä ajaminen ei pelota enää yhtään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai senkös takia mua ei prätkälläJos prätkällä ajaminen ei ole kivaa sen takia kun pelottaa niin kannattaa kokeilla ihan oikeaa mopoa. Sen jälkeen isolla pyörällä ajaminen ei pelota enää yhtään.
Noissa skoottereissakin lienee aika paljon eroja, toi mun faijalta lainaama peli on noita alle tonnin pommeja eli ei mikään superlaadukas peli. Toivotaan ny että kestää mun käyttöä.Ai senkös takia mua ei prätkälläole koskaan![]()
Ajelin meinaan vajaan 2v, ympäri vuoden skodella ennen Revereen siirtymistä - taloudellisista syistä![]()
![]()
Tuo mulla oleva peli on nelitahtinen - öljynvaihtoväli 3000 km. Aika laiska onpi kylKäyttäjässä se ero onTuollanen 2t Taiwan-skode mikä mullakin on "kuulemma" tarttisi hihna- + painovaihdon 5tkm jälkeen ja jopa männän uusimisen 10tkm jälkeen
Nääh. Itse päästelin sillä 10tkm ennen kuin edes tulppaa piti vaihtaa ja hihna & painot kesti 20tkm. Öljynäkin olen koko ajan käyttänyt Bilteman "huippulaadukasta" synteettistä (5e/l ja purkilla päästelee n. 1tkm) ja yhä on moppe liikkuvuutensa suhteen kondiksessa. Bensaakin on palanut "huimat" 3.0-3.5 l/100km![]()
![]()
Hah! No sitten on joku muukin liikenteessä "samalla" kalustolla... huh on ne täälläpäin hulluja!Tuskin olin minä kun tänään vasta ekaa kertaa tuolla pelillä ajelin aamusella![]()
No, tuohan on polkupyöräilijöillekin ihan jokapäiväistä kauraa. Kyllä siinä liikennesilmä ja ennakoivuus kehittyy. Ja ehkä ajan myötä joku kuudes aisti, joka aavistaa reitin jatkuvuuden.Kaikkien liikennesuunnittejoiden pitäisi laittaa pakolliseksi ajamaa moposkootteria kuukaudeksi Helsingissä.![]()
Niin ihmeellisiä sumppuja (missä mopolla saa ajaa) on saatu aikaiseksi.
Esim.
Yhden korttelin saat ajaa pyörätietä ja seuraavassa korttelissa se on toisella puolella katua.![]()
kolmannessa korttelissa ei saa ajaa enään olenkaan, on mentävä ajotielle joka jatkuu moottoritienä tai kehänä![]()
Se lakisääteinen ompi nykyjään muuten 45km/hVaikka kaupunkivälineenä tollanen moposkootteri tai mopo (mun tapauksessa Pappatuntsa) on kohtuu kätevä peli, niin lakisääteinen nopeus 40 kmh on sille aika turvaton.
Ei saakeli, ainakin tossa meikäläisen käytössä olevassa pelissä on sellaiset gummit että ei paljon liukkaille huvita mennä - helvatan kapeat ja pienellä kuviolla ovat...Toimiiko noi miten talvella? Kuten joku tuossa jo sanoi että haa nyt on löydetty talviharrastus...
Olisihan se miehekästä ajella kootterilla talvella kunnon kamppeissa töihin ja muualle.
Kokemuksia?
Hmm, kai niihin sitten sais nastakumejakin...?Ei saakeli, ainakin tossa meikäläisen käytössä olevassa pelissä on sellaiset gummit että ei paljon liukkaille huvita mennä - helvatan kapeat ja pienellä kuviolla ovat...Toimiiko noi miten talvella? Kuten joku tuossa jo sanoi että haa nyt on löydetty talviharrastus...
Olisihan se miehekästä ajella kootterilla talvella kunnon kamppeissa töihin ja muualle.
Kokemuksia?
Olet ainakin ollut kunnolla pukeutunut!Motoristien reaktiot olivat aika hauskoja, pari nosti lapasta iloisesti ja yksi näytti liikennevaloissa peukaloakin et nähtävästi olin aika huvittava näky täydessä mp-varustuksessa tuolla pienellä rakkineella. Niskassa oli toki Goret (Org-takki + richan millenium byysat), sidin vertebra-monot, kunnon kevlarvahvikkeiset hanskat ja päässä shoein z-one kuuppa tummalla visiirillä - rotsin alla sitten toki vielä dainesen wave -selkäsuoja![]()
Joo, no kamojen päällelaitto oli mulle luonnollista. Kun ne kerran kaapissa ovat niin miksei päälle laittaisi, ei se asfaltti-ihottuma katso millä olet liikkeellä. Muutenkin on turvallisempi olo eikä viima pääse puraisemaan kun on kunnon vermeet päällä.Olet ainakin ollut kunnolla pukeutunut!
No jos se autocomi lähtee heöposti irti, niin mikä jottei, mut eikös niihin kypärän luureihin vois työntää suoraan mp3-soittimesta jotain melusaastetta, niin ei tarttis turhaan pitää sitä keskusyksikköä mukana... Uskoisin, että toikin ois mahollista, systeemiä sen kummemmin tuntematta.Prätkän kanssa kun olen tottunut kuuntelemaan musaa ajellessa niin nyt on ollut outoa kun kypärän sisällä ei mitään soi - ajattelinkin että revin prätkästä autocomin tässä irti ja pukkaan sen skodeen![]()
Olen ollut siinä uskossa, että teinityttöjen mopovarusteet olisi olleet napapaita/ -huppari ja minihame/lantiohousut. Näillä varusteilla ovat liikenteessä ainakin pk-seudulla... Onnistutkohan asun vaihdossa??Olet ainakin ollut kunnolla pukeutunut!
Kun meidän tyttö parinvuoden päästä saa mopokortin, niin uskokaa tai ette, ainakaan ajovarusteissa ei tämä isä säästä...
Meinaakkos että se teinirinsessa vetää Goret niskaan kun lähtee aamulla kouluun? NOT! Perse puoli paljaana painaa menemään vesirajafarkuissa. Muutenhan se ei olis ollenkaan KOOL! Mut opettelisivat edes hanskoja käyttämään! Kyl välillä kovasti naurattaa....Olet ainakin ollut kunnolla pukeutunut!Motoristien reaktiot olivat aika hauskoja, pari nosti lapasta iloisesti ja yksi näytti liikennevaloissa peukaloakin et nähtävästi olin aika huvittava näky täydessä mp-varustuksessa tuolla pienellä rakkineella. Niskassa oli toki Goret (Org-takki + richan millenium byysat), sidin vertebra-monot, kunnon kevlarvahvikkeiset hanskat ja päässä shoein z-one kuuppa tummalla visiirillä - rotsin alla sitten toki vielä dainesen wave -selkäsuoja![]()
Kun meidän tyttö parinvuoden päästä saa mopokortin, niin uskokaa tai ette, ainakaan ajovarusteissa ei tämä isä säästä...
No kyllä se loppuen lopuksi aika suora on. Variaattori suoraan kiinni kampuran päässä = pyörii jatkuvasti ja keskipakokytkin sitten variaattorin takalautasen yhteydessä, ennen renkaalle menevää alennusvaihdetta. Ainakin tuossa Taiwan-pelissäni aika tarkka 4k kun oli kiekkoja, rupesi kytkin ottamaan tasaisesti kiinni => myös kytkimen luistattaminen oli helpostikin mahdollista mikäli takarenkaan olla oli jotain pluikkaampaaEka vuonna yritin ajaa myös talvella, mutta ei ajotaito riittänyt semmoisen variaattorivetoisen vehkeen hallintaan. Kaasun ja takarenkaan välillä kun ei ole suoraa yhteyttä, variaattori saattaa yhtä äkkiä muuttaa välitystä pienemmälle ja mopo alkaa sutimaan pyytämättä. Voin kertoa, että semmoinen 10" pyörä sutii helposti, vaikka alla olisi nastapyörä.