• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikennekäytöstä poisto ja vuodenaikahinnoiteltu vakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpmisc42
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tein liikennekäytöstä poiston, kun ajattelin, että tämä ajokausi oli nyt tässä. Vakuutuslaskusta sitten aikanaan selviää, että miten tämä vaikuttaa vakuutusmaksuihin. Etukäteen tuota tietoa ei ilmeisesti tarvitse asiakkaalle antaa, vähän outoa mun mielestä.

mpmisc42 sanoi:
Tein liikennekäytöstä poiston, kun ajattelin, että tämä ajokausi oli nyt tässä. Vakuutuslaskusta sitten aikanaan selviää, että miten tämä vaikuttaa vakuutusmaksuihin. Etukäteen tuota tietoa ei ilmeisesti tarvitse asiakkaalle antaa, vähän outoa mun mielestä.

Riippuu vakuutusyhtiöstä ja vakuutustyypistä.

Pohjola ei suostunut tietoa kirjaamaan sopimukseen. Valitin kuluttajaneuvontaan jotka käskivät ottaa yhteyttä Fivaan.

Fiva oli sitä mieltä, että vakuutuksen hintaa ei tarvitse tietää. Vähän pidemmin sanakääntein. Käsittämätöntä pelleilyä. Olen kirjoittanut tällä foorumilla pidemmin.

Pohjolan asiakaspalvelija kyllä kertoi kuukausiprosentit, tosin ne olivat väärät.

omat pyörät iffissä. seisonta-ajallisia kaikki. laskin että jos sen 7kk olisi ajoaika niin sitte sama olla ympärivuotinen vakuutus. ympärivuotisessa ei vaikuta käytöstä poisto, menee vain 6e hukkaan, kokemusta on.

gessun otin toukokuulla käyttöön ja syyskuussa pois käytöstä, tuli reilu satanen takaisin tilille. xx on kanssa satunnaisesti käytössä lyhyemmän ajan, niin ei järkeä ympärivuotista laittaa. tosin turvaan vaihtoin iffistä kun piti olla halvempi, nyt kun tullut laskuja niin käyn kysymässä miten voi olla halvempi kun on tullut josparin sadan edestä laskuja ja pari viikkoa sillä ajettiin.. iffillä mennyt suunnilleen euron pari päivässä mitä sillä ajanut lyhyitä pätkiä. toki palovakuutus maksaa koko ajan jonkun kympin vuodessa.

manki meni lähitapiolaan, kun sai jonkun keskittämisalennuksen. tippui vakuutuksen hinta yli 200e iffin hintaan verrattuna. sopi mulle.

Nämä on kyllä tosi tapauskohtaisia. Mulla on nyt kaksi pyörää IF:issä. Molemmissa ollut pitkään ympärivuotinen.

Huomasin, että S1000XR vakuutushinnat on IFissä reilusti laskenut ja pyysin uudet tarjoukset. Vuodenaikahinnoiteltu olisi ollut 30% vanhaa halvempi, mutta muutin S1000XR kuitenkin kokeeksi seisonta-ajalliseksi. Siinä tällä hetkellä n. 5kk ajoaika maksaa saman kuin ympärivuotinen. Ajattelin kuitenkin seisottaa sitä ensi kesänä jonkun verran, koska teen oletettavasti ensi kesänä kaikki pidemmät reissut Gessulla. Jos se pysyy kasassa. Ja kevään ja syksyn kylmät tulee kuitenkin ajettua Gessulla.

Gessussa mulla on ollut ympärivuotinen siitä asti kun ostin sen, koska ajoaikakin on ollut 7-8kk. Ifiltä totesivat, että GS vakuutuksen hinnat on noussut sen verran, että uudessa seisonta-ajallisessa jo 3kk ajoaika tulisi saman hintaiseksi kuin mun vanha ympärivuotinen. Eli helppo päätös.

Eli näissä on aina aika monta muuttujaa näissä laskelmissa. Siis koska kannattaa ympärivuotinen.

Mulla on seisonta-ajallinen IF:ssä. Turvasta toki saisi seisonta-ajallisen, mutta hyvitys poistoajalta edellyttää vähintään kuukauden yhtämittaista poistoa. Vain museovakuutettu jäi Turvaan, kun oli sillä hetkellä halvin.

Pohjolasta tuli vakuutusmaksun palautusta noin 80e, kun poistin pyörän liikennekäytöstä. Ihmettelen, että maksoivat palautuksen noin viikossa, vaikka vakuutusehtojen mukaan hyvitystä saa vain yli 30 päivän liikennekäytöstä poistosta. Ja tässä nyt ilmeisesti oletetaan, että pyörä pysyy liikennekäytöstä poistettuna vakuutuskauden loppuun asti. Näköjään nämä vakuutusyhtiöiden toimintatavat selviää vain kokeilemalla.

Re: Liikennekäytöstä poisto ja vuodenaikahinnoiteltu vakuutus

mpmisc42 sanoi:
Pohjolasta tuli vakuutusmaksun palautusta noin 80e, kun poistin pyörän liikennekäytöstä. Ihmettelen, että maksoivat palautuksen noin viikossa, vaikka vakuutusehtojen mukaan hyvitystä saa vain yli 30 päivän liikennekäytöstä poistosta. Ja tässä nyt ilmeisesti oletetaan, että pyörä pysyy liikennekäytöstä poistettuna vakuutuskauden loppuun asti. Näköjään nämä vakuutusyhtiöiden toimintatavat selviää vain kokeilemalla.
Juuri noin, eli heti liik.poiston jälkeen palauttavat maksut sillä oletuksella, että pyörä on vakuutuskauden loppuun asti liikenteestä poistettuna. Jos tilanne muuttuu ja otat pyörän taas käyttöön myöhemmin samalla vakuutuskaudella, Pohjola lähettää uuden laskun korjatuilla tiedoilla. Jos seisonnan pituudeksi jää alle 30pv, tulee lasku takautuvasti ilman hyvityksiä seisonnasta.

Back