• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikaa öljyä?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ajuusi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eiköhän tuo kuuma öljy aika nopsaan alas valu.
Panista tyhjeni moottori öljystä 6000km:n "välihuollossa" niin nopsasti että täyttö hetkellä 4:llä litralla taso jäi ikkunan mukaan hiukan puolen välin yläpuolelle, kun taas 1000km:n huollossa 4 litraa riitti ihan ylärajaan asti, huoltomiehellä tais olla "urakka palkkaus"
omg.gif

ymmärrän kyllä tuon jos tosiaan moottoriin on laitettu liikaa öljyä,mutta kuinka se voi sen liika täytön takia tunkea ulos jostain esim. vaihdepolkimen stefasta , jos joku hieman selvittäis,nimittäin öljyn paineeseen tuo yli täyttö käsittääkseni ei vaikuta, pyörissähän on kuiva suppu systeemi.Mielestäni pieni yli täyttö ei haittaa kerrassaan mitään .

sad_orig.gif
itse laitoin edelliskerralla"väinöön" kirjan mukaiset 3,5l
nyt vaihdoin viimeviikolla meni vain 3,3l silti oli ylärajoissa
costomit vaikeampi tarkastaa kun ei ole keskiseisontaa
eikä sitä vanhaa saa pois vaikka kuinka huiluttaa

Mun peliin ovat aina huolloissa laittaneet just just ikkunan mukaan vissiin ja aina on syttyny öljyvalo heti kun oon mopon huollosta hakenu. Kumma etteivät tuotakaan yksinkertasuutta osaa tehdä...Ite oon sit aina hiukan lisänny ja on valotki pysyny pimeenä.
cool.gif

Kaikki vanha öljy ei tule vaihtaessa ulos, siitä voi tulla eroja. Lisäksi osassa pyöristä öljynpinta mitataan siten, että öljytikun korkkia ei kierretä kiinni asti.

Jos pienen koneenkäyttämisen jälkeen öljyä on edelleen liikaa, niin letkulla tai ruiskulla liiat pois.

Back