• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikaa melua, db -killeri jostain äkkiä !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyisikö tietoa mistä saisin busaan yoshimuran R-22 slipareihin jonkunlaisen putken pätkän, että mökät pienenisi?
Toimiskohan nämä siihen..?
kiitos. täytyy tilata ja koittaa niin voi pärjätä saksassa paremmin poliisien kanssa kun ei ihan älyttömästi murise mopedi  
062802moto_prv.gif
jos olet saksaan mopolla lähdössä,lukaseppa tämä.

Mulle kans db-killeri. En oo löytänyt mistään LeoVinceen sopivaa dk-killeria, ulostulo 55mm. Auttakee, saa tarjota jos löytyy. Privalla tavottaa.

Hieman on vanha aihe, mutta ei viitsi uutta aloittaa kun kysymys liittyy juurikin samaan kuin kyseinen säie.

Pyörässäni on Yoshimuran TRC carbon pönttö ja tähän kuuluva orkkis killeri. Olin aikeissa kokeilla, että paljonko mökä laskee kun kiinnittää db-killerin slipariin, mutta jäikin sitten testaamatta kun ei raaskinut vielä alkaa hiilikuituun reikiä porailemaan.

Onko tämä ihan normaalia, että putkissa ei ole valmiina reikää killerin kiinnitykselle. Vai kuvitelevatko tehtaalla että aina kun kiinnittää tai irrottaa killerin niin ihmiset jaksaisi porata noin kuusi popparia irti jotta saa killerin paikoilleen?

Eipä ollut reikää munkaan Mistralissa, joten pora käteen ja sitten ruuvia ja pulttia. Killerissä se reikä oli.  Tosi järkevä rakentaja kun olen, suoritin rautasahaoperaation, eli poistin killerin umpinaisen päädyn. Eihän koko vehkeestä tietenkään muuta iloa? ole kuin pakoaukon läpimitan pieneneminen, joten pätkäisen loputkin pois ja jätän vai reiäntukkeen. Ovat tosin virallisilla mittauksilla todenneet, että tehtaan suosittelemilla Termignoneilla teho on kolme heppaa isompi killerin kanssa takapyörältä. Itse arvotun, ei tehdyn, virityksen myötä pääsin lähes tehtaan ilmoittamiin tehoihin, eli takapyörältä vääntö noin 100 ja teho ihan vähän alle.
Siis ihan onnistunut operaatio kun teho ei pudonnut. Rahaa kyllä paloi vimpaimiin saavutettuun etuun ? nähden ihan mukavasti.

Hieman on vanha aihe, mutta ei viitsi uutta aloittaa kun kysymys liittyy juurikin samaan kuin kyseinen säie.

Pyörässäni on Yoshimuran TRC carbon pönttö ja tähän kuuluva orkkis killeri. Olin aikeissa kokeilla, että paljonko mökä laskee kun kiinnittää db-killerin slipariin, mutta jäikin sitten testaamatta kun ei raaskinut vielä alkaa hiilikuituun reikiä porailemaan.

Onko tämä ihan normaalia, että putkissa ei ole valmiina reikää killerin kiinnitykselle. Vai kuvitelevatko tehtaalla että aina kun kiinnittää tai irrottaa killerin niin ihmiset jaksaisi porata noin kuusi popparia irti jotta saa killerin paikoilleen?
Ei kai siihen hiilikuituun tartte reikiä porailla,vaan ainoastaan ulostulo putkeen josta pultilla kiinni?. Vai onko sellanen hiilikuitukartioinen uus malli?

Ei kai siihen hiilikuituun tartte reikiä porailla,vaan ainoastaan ulostulo putkeen josta pultilla kiinni?. Vai onko sellanen hiilikuitukartioinen uus malli?
Eikös siinä TRC pöntön päässä ole kartion mallinen suoja. Jonka alapuolella on reikä josta saa porattua kiinnitysreijän killerille. Itsellä se reikä oli valmiina. Putki oli kylläkin steel koko ränni. Mutta eikai siinä putken päässä luulisi olevan eroja.

kuva pöntöistä

Ylimmäisessä näkyy alapuolinen reikä ja keskimmäisessä on killeri paikalla.

Edit: Näyttäisi olevan juu hiilarimallissa umpinainen putkensuojus. Kuva
Mutta kuvassa näyttäsi olevan killeri paikalla. Ruuvattu varmaankin sisäkautta kiinni.

Juurikin näin. Edellinen omistaja ilmeisesti on porannu popparit irti tuosta kartiosta jotta on saanut killerin irti.

Itse en kyllä moista operaatiota jaksa suorittaa aina killeriä irroitettaessa/kiinnittäessä, joten täytynee siis ilmeisesti porailla kartioon reikä killerin ruuville.
Merkillistä että tuohon teräs-slipariin on killerille reikä mutta hiilarimalliin ei moista ole voitu tehdä.

Back