• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikaa melua, db -killeri jostain äkkiä !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Forssa
Pitäis mennä kolmen viikon päästä Ahvenistolle kurvaileen, mutta tämän päiväisessä mittauksessa lukemat näytti 99db, eli näillä 'säädöillä' jää Ahvenisto väliin. Oisko jollain tietoa mistä sais pikaisesti db killerin tuohon alla olevaan putkeen? Ei ole nyt aikaa alkaa itse rakenteleen, eikä oikein taitoakaan...

bikepics-1299965-full.jpg

Putken sisähalkaisija on 48mm.

Mulla varmaan motskarissa on sama putki kuin sinulla. Viime kesänä painiskelin saman ongelman kanssa ja päädyin Akran omaan joka löyty hyllytavarana Allrightista. Heittämällä ei mun putkeen ihan käynyt, sillä mun röörissä sisäreikä oli suurempi kuin noisekillerin ulkohalkaisia. Ongelma poistui kun laitoin pakoputkiteippiä hieman noisekillerin ympärille. Ja tietenkin kiinnitysruuvin reiän joudut poraamaan pakoputkeesi.

Kuva noisekilleristä

Tuota..jos pelkkä slipari vaihdettu, niin taitaa johtuva villoista tuo meteli-ongelma (?)

Mulla meinaan samanlainen pärrä ja änäri samoiten, viime elokuussa mitattu (muistaakseni) 96,4 db..alle 97db joka tapauksessa koska motoparkkiin päästivät pöristeleen.

nixweiss.gif

Joko löytys apuva ongelmaan?

Meinaan jos löysit jostaan sopivan killerin ja kohtuu hintaan, niin olisin itekkin kiinnostunu ostamaan moisen ihan varmuuten vuoksi
smile_org.gif

Meinaan jos löysit jostaan sopivan killerin ja kohtuu hintaan, niin olisin itekkin kiinnostunu ostamaan moisen ihan varmuuten vuoksi  
smile_org.gif
Juu, löytyi ihan OllRaitin hyllystä. Tosin se oli viiminen kappale...
tounge.gif
Hinta oli 50€ ja tilauskoodi VTUV008. Aika pirun tiukka se oli, mutta kyllä se lopulta sinne 'solahti'... äänet muuttui kyllä huomattavan sivistyneemmäksi.

Mulla varmaan motskarissa on sama putki kuin sinulla. Viime kesänä painiskelin saman ongelman kanssa ja päädyin Akran omaan joka löyty hyllytavarana Allrightista. Heittämällä ei mun putkeen ihan käynyt, sillä mun röörissä sisäreikä oli suurempi kuin noisekillerin ulkohalkaisia. Ongelma poistui kun laitoin pakoputkiteippiä hieman noisekillerin ympärille. Ja tietenkin kiinnitysruuvin reiän joudut poraamaan pakoputkeesi.

Kuva noisekilleristä
Mulla oli pikemminkin niinpäin että 48mm hole meinas olla liian tiukka. Jampartsilta sain oikeaksi tuotekoodiksi V-TUV008, enkä V-TUV010 niinkuin tuossa sinun kuvassasi...
nixweiss.gif

10r Kawassa ilmeisesti ilma kiertää paremmiin koska Akrapovic on päättänyt tehdä siihen isomman ulostulon kuin tuo 48 mm
biggrin.gif

Eikös tuo muuten näytä samalta putkelta? Linkki

No pääasia että sait killerin hommattua.

smile_org.gif
tounge.gif
Hinta oli 50€ ja tilauskoodi VTUV008. Aika pirun tiukka se oli, mutta kyllä se lopulta sinne 'solahti'... äänet muuttui kyllä huomattavan sivistyneemmäksi.
whuw..on palikalla hintaa
crazy.gif

No täytyy yrittää ensin mittauttaa nuo mölinät taasen ja sit harkita moista käikälettä. Jouduitko btw poraan reijän killerin kiinnitystä varten?

smile_org.gif
tounge.gif
whuw..on palikalla hintaa  
crazy.gif

No täytyy yrittää ensin mittauttaa nuo mölinät taasen ja sit harkita moista käikälettä. Jouduitko btw poraan reijän killerin kiinnitystä varten?
Kyllä mä reiän porasin putkeen, mutta ihan turhaan. Se nimittäin istuu siinä niin tiukasti että enpä usko että se tippuu ilman sitä ruuviakaan...

ja kaikkihan me tiedetään se että noi melumittaukset radalla ( tai siis varikolla ) ei ole aina niin luotettavia?
confused_orig.gif

Löytyisikö tietoa mistä saisin busaan yoshimuran R-22 slipareihin jonkunlaisen putken pätkän, että mökät pienenisi?

ensiksi ostetaan mökäputki (siis ei kokoputki vaan pelkkä pönttö) josta ainoa asia mitä saadaan lisää on ääntä! ja sit pitää vielä alkaa maksamaan että saadaan se takasin hiljaseksi!
062802jumpie_prv.gif

btw. itsellä samainen pönttö ja hyvin kuuluu ennenkun kuulo menee
biggrin.gif

ensiksi ostetaan mökäputki (siis ei kokoputki vaan pelkkä pönttö) josta ainoa asia mitä saadaan lisää on ääntä! ja sit pitää vielä alkaa maksamaan että saadaan se takasin hiljaseksi!
062802jumpie_prv.gif

btw. itsellä samainen pönttö ja hyvin kuuluu ennenkun kuulo menee
biggrin.gif
Eiköhän moinen johdu avuttomista tissiposkista jotka ensin ostavat mökin moottoriradan läheisyydestä ja sitten rupeavat inisemään metelistä  
wink.gif
Paras esimerkki moisesta taitaa olla Motopark, kuulemma lähistöllä mökkeilee vanha kurttunaama joka on ottanut elämäntehtäväkseen saada suljettua koko rata...

Back