• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liian kallista kahvia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Montakohan bensalitraa pitää myydä että saa 10 euroa voittoa ? Luulisin ja muistaisin että bensasta jää yrittäjälle muutama sentti per litra... joten kahvin myynnillä ja hyvät katteet.
Met pyöritämme työpaikalla (n.20hlö) kahvipaikkaa 10centtiä/kuppi. Saaduilla euroilla ostamme kahvit, suodattimet sekä sokerit. Vaikka ns. ilmaisia kuppeja tulee aina sillointällöin eikä kaikkea kahvista muutenkaan makseta (vanhenee yms.), jää vuodessa kassan pohjalle vielä muutama kymppieuro. Tuosta voinee päätellä mitä itse kahvi tulee baarin pitäjälle maksamaan varsinkin kun he voivat ostaa pöönät tukkuhintaan. Mitä sitten maksaa nykyaikaiset hienot keittimet, vuokrat, työvoima, sähkö jne. siihen en ota kantaa mutta kyllä sen voi sanoa että 1,5€:lla ja sitä kalliimmalla kahvin myynnistä kyllä jää ihan hyvä kate.

Jepjep, kahvi maksaa mutta ei sen kahvikupin hinta muodostu ainoastaan siitä kahvipaketista.
Kotosalla kun kahvia keittelee niin se vasta kalliiksi tulee. Asunto, 120t€. Sähköt, vesilasku, yhtiövastike n.700-1t€/kk. Muutaman kupillisen saa keitellä että pääsee huoltamohintojen alle. Itseasiassa kannattais varmaan asua huoltiksella.
Ihan vaan OT... Missä hiivatin kultapalatsissa on yhtiövastike yli 700 euroo  
omg.gif

Ko omassa rivarinpätkässä on vain 170 eurova... Asunko mää nyt sitten liian halvalla tässä ?
Kyl se äkkiä pompsahtaa, jos pikkasenkin neliöitä ja lämmitys kuuluu hintaan. Joissakin yhtiöissä sähkö ja vesi kuuluu samaan pietiin.
Jatketaan OT... 80 neliöö, lämmitys + vesi kuuluu tuohon 170 euroon. Sähkö pitää maksaa itse, ikävä kyllä
tounge.gif

Tuon takia kuulostaa aika kalliille tuo yli 700  
confused_orig.gif
Sanoisinko, että pikkasen huokee yhtiövastike, jos lämmitys ja vesi sisältyy hintaan.

Musta kahvikupposen kate on ollut kautta-aikain kohdallaan tai ainakin niin kauan kun minä muistan.

Mielellään sitä hiukan maksaa palvelusta, mökillä käydessä kotilo tulee tankattua palveluasemalla (niitäkin löytyy!) vaikka hinta onkin kovempi vaikka tankissa olevilla gasoilla ajaisikin vielä vaikka takaisin kotiin.

Ei ole enää ravintoloissakaan palvelua, toista se oli ennen kun tarjoilijatkin tulivat kysymään josko saisi olla jotain juotavaa. Nyt joudut roikkumaan tiskillä ja odottamassa josko baarimikolla kenties olisi jossain vaiheessa aikaa väsätä drinksu...

Mitä hittoo ihmiset yleensä juovat litkua nimeltä kahvi ? Jokapäiväsellä käytöllä häviää täysin tehot siitäkin huumeesta.
Ostakaa apteekista purkki kofeiinitabletteja n. 3,5 euroa/100 kpl, jos on pakko niin pirun pirteenä olla.

nimim. 10 vuoteen en oo caffea enkä teetä juonu, täysin turhaa hommaa.

Mitä hittoo ihmiset yleensä juovat litkua nimeltä kahvi ? Jokapäiväsellä käytöllä häviää täysin tehot siitäkin huumeesta.
Ostakaa apteekista purkki kofeiinitabletteja n. 3,5 euroa/100 kpl, jos on pakko niin pirun pirteenä olla.

nimim. 10 vuoteen en oo caffea enkä teetä juonu, täysin turhaa hommaa.
Maistuuko ne tabut kahville?

Pitkään aikaan en ole kahvia juomatta ollut, täysin turhaa hommattomuutta.

2dl kahvia ja 1l bensaa, sama hinta 1,7€/kuppi/l. Kyllä on vielä bensa halpaa! Kahvin litrahinnaksi tulee 8,5€.

Huono.. mä tiedän.

Vesi vanhin voitehista... Tosin veden saa kahvin kera kylkiäisenä mutta jos ottaa pelkästään vodan, niin maksaa sekin jotain.

Heitämpä lusikkani tähänkin kuppiin:
Sain sisäpiirin tietoa tutulta kahvilanpitäjältä, että kahvista jää todella mukavat katteet. Että sovitaan, ettei siitä enää ole epäselvyyttä...
033102beer_1_prv.gif

Ps. itse olen Brittihenkisesti teemiehiä
033102bebe_1_prv.gif

Mä en edes tiedä mitä nykyään kaffekuppi missäkin maksaa... Mä olen käyny mokalla, enkä hintoja kyselemässä.

Ei sen puoleen mitähän maitolitra maksaa  
lookaround_orig.gif
Sitäkin tulee kannettua kotia  
tounge.gif
Lähikaupassa maito nyt 97snt, mutta silti on pakko ostaa lapsille ja kahvia varten.

Kahvikupin ostan siinä paikassa, kun mieli tekee, enkä kysele hintoja. Maksettu hinta vs. saatu palvelu vaikuttaa kyllä seuraavan kerran ostopäätökseen...
Jos nämä hinnoista nurisevat erehtyisivät joskus stadin keskustaan särpimään vaikka lattea, niin varmaan menisi kurat housuun. Tavallista mokkaakin on vaikea saada alle 2€ hintaan...

Kun pelkästään maidon hintakin on noussut viime syksystä ~30 snt/l + kuljetukset, palkat, jne. niin on siinä rehellisellä yrittäjällä sinnittelemistä pelkästään verojen, vuokrien, palkkojen, ym. kulujen jälkeen. Aika monta €uron kahvia saa myydä, että jäisi palkkaa itsellekin... Itse palvelualalla reilu 20v. olleena en alkaisi kahvilayrittäjäksi.

Tässä olisikin saumaa näille kahvin hinnoista valittajille: ryhtykää sitten itse yrittäjiksi, täällähän vaikuttaa olevan aika monta "asiantuntijaa". Markkinat ja asiakkaatkin olisivat jo valmiina. Helppoa rahaa, joka vain odottaa ottajaansa; eikö vain?  
tounge.gif

Heitämpä lusikkani tähänkin kuppiin:
Sain sisäpiirin tietoa tutulta kahvilanpitäjältä, että kahvista jää todella mukavat katteet. Että sovitaan, ettei siitä enää ole epäselvyyttä...  
033102beer_1_prv.gif

Ps. itse olen Brittihenkisesti teemiehiä  
033102bebe_1_prv.gif
Kahvista jää n. 90-95%:n kate, mutta duunia riittää koko rahan edestä...
Kapakoissa oluen kate on yleensä 70-80%:n luokkaa, mutta kuka siitä valittaa...?
wink.gif

Oluen myynti on huomattavasti vähätöisempi kuin esim. kahvin myynti. Kokeile vaikka itse: seuraavan kerran kun menet paikalliseen ruuhkabaariin, niin pyydäpä baarimikolta kuppi kahvia(ei mukissa tai kertiksessä) tai teetä. Katso ilmettä...
biggrin.gif

Oluen ja alkoholin myynnissä kertaostokset ovat myös selkeästi suuremmat, joten rahaa virtaa kassaan huomattavasti helpommin. Ei ne kateprosentit elätä, vaan kate€urot. Viinasta se vaan kertyy huomattavasti helpommin...

Kahvikupin ostan siinä paikassa, kun mieli tekee, enkä kysele hintoja. Maksettu hinta vs. saatu palvelu vaikuttaa kyllä seuraavan kerran ostopäätökseen...
Jos nämä hinnoista nurisevat erehtyisivät joskus stadin keskustaan särpimään vaikka lattea, niin varmaan menisi kurat housuun. Tavallista mokkaakin on vaikea saada alle 2€ hintaan...
Ja mitä ite on tuolla esim. Espan kaffe puodeissa käynyt, niin ei meinaa istuma sijaa löytää, mut pakko välillä änkee joukkoon. Eväät on myös laadukkaita... snam
tounge.gif

Nykyhinnalla voisi viedä jo mukin mukanaan! Varsinkin Majavassa, munkkikahvi tosin "vain" 2,20 ellei nyt ole noussut, mutta kahvi on laihaa kuin mikä.
033102ass_1_prv.gif

Viikon vinkki.

Jos on tarpeeksi iso pyörä, ns. vessa, sohviksikin niitä olen kuullut nimitettävän...tehkäätten näin. Jos on emäntä kyydissä, heivaatten sen pois. Ostakaatten Piilteemasta sellaisen automallisen jää-/kuumakaapin, ja kiinnittäkäätten se Jesajan teipillä hianosti siihen matkamallin moottorpyärään kiinne. Siinä pysyy mochat/teet/jeet kuumina, tai vaihtoehtoisesti oluset/vast. virvoittavat juomat kylminä.

Virtaa ulosotosta vaan ja a´vot. Ei tarvitse pysähdellä turhaan juomaan niitä huoltamon kalliita virvokkeita.

No joo, leikki sikseen. Harrastukseen kuuluvana oheistoimintana maksan mielelläni jonkinlaisen korvauksen kupista kahvia. Voipa siinä kupin ääressä samalla turinoida esim. kaverin huonoista ajolinjoista / vast. Oikeansuuruinen korvaus nykyhetkellä on mielestäni kuitenkin lähempänä euroa kuin kahta.

Nyt on niin, että tuote on järkevän hintainen myyjän/ostajan kannalta (ainakin mainoksissa, kun ei voi sanoa onko halpa vai kallis).
crazy.gif

Eli Suomi - USA ottelu alkaa vajaan tunnin päästä, ei kait myö enää jakseta vääntää tästä. Nyt vaan pitää keskittyä säätämään huomisen työpäivän takia.
http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA1I

Ei ymmärrä...
nixweiss.gif
3
No setä vähän auttaa ..

Sinulla ei näytä olevan sukupuolta eikä paikkakuntaa ...
Ei silti .. eihän niitä ole pakko ilmoittaa ..
mutta mitäpä haittaa niiden ilmoittamisesta voisikaan olla ...
*cebarimimmi* sanasta voi tietenkin sukupuolen "arvata",
mutta ei paikkakuntaa .. Tosiasia on myöskin, että tuskin
paikkakunnallakaan mitään maailmanpoliittista merkitystä
kuitenkaan on, mutta jotenkin vain tyydyttelen kyltymätöntä
uteliaisuuttani ...
Ei minulla mitään taka-ajatuksia ole, jos ei etuajatuksiakaan ..
withstupid.gif
Mä helpotan nyt sitä sun suurta uteliaisuuttas
tounge.gif

Vaikka sillä tuskin on mitään "seksuaalista merkitystä"
wink.gif

Kahvi on silti kallista ja bensa alkaa oleen kipurajoilla...
Tänään taas nous hinnat (ainakin meitsin työpaikan makil) pomppas nafta samaan, kun 95:n pari kuukautta sitten, joten...jep jep
mad.gif

Ei oo nafta vehjettä, mut kyllä täs koht miettii tosiaan, jotta pitääkö sen mopon tuol hupun alla ja juo ne kaffet ihan vaan tosta omasta pannusta...

Vitsi vitsi..empäs kuitenkaan..niin kauan kun niitä kumpaakin euroilla saa
033102bebe_1_prv.gif

Joovain...
sport05.gif

Miepä käynki vaan Sonkamuotkas kaffeella ku siel o vieläki suomen halvin kaffee. Et 50 cnt. kaffe ja munkki !
bowdown.gif

....nii ja se Sanni sit vielä halaa mennen- tullen ilmatteeks
biggrin.gif

Back