• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liian kallista kahvia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
joopajoo. Shellillä maksaa pallollinenpaskaa (kahvia) 1€ kuppi ja se on yleensä pannussa seisoneen makusta. Nesteellä täällä se kahve maskaa 1.30 mutta on saatanan hyvää. Ei siis epäilystä et kumpaa menee kahville kun laadusta jaksaa maksaa. Ja asiaan liittyen en koskaan vie kahvikuppia tiskiin
cool.gif

Hä, minä en oo ees käyny koskaa paikassa, jossa kahvi maksais ALLE EURON  
omg.gif
Aina siitä joutuu sen yli egen maksaan..  
confused_orig.gif

Elämä on kallista *no olipa kulunu juttu..*
Sä oot niin nuori....  Ostitko markka-aikana edes kahvia itse?
biggrin.gif
Ei saa kiusia
tounge.gif

Nykynuoret sentäs ei enää älyy/pysty vertaa markkaa ja euroo, toisin se on me fossiilit
033102bebe_1_prv.gif

Ja kun mummolta kysytään, ni sillon (ennen vanhaan) vasta kovat valuutat olikin
tounge.gif

Kuiteskin meitsi ainakin muuttaa viel kaiken "markoiks", ni pysyy joku "tilannetaju" täs hommas...
Koska 10 ekuu (60mk) ei oo raha eikä mikään.. ai miten niin.. Ainakin markka-aikaan mä sain mopon tankin sillä täyteen ja meni ylikin tai 20 pulloa keppanaa...(bensa ja kepupullo makso sillon 3mk litra/kpl)
Mutta mitäs näitä muisteleen...kyl mun liksakin alkaa oleen se euroissa kun sillon markoissa
tounge.gif

Itse kyllä diggailen ABC:tä yli muiden huoltiksien. Ne on kuitenkin takuuvarmasti siistejä ja safkatkin on yleensä sata kertaa parempia kuin kulahtaneilla pikkuhuoltiksilla.

Kaiken hyvän lisäksi olen osuuskaupan jäsen eli omistaja. Takana ei siis ole mitään "rahanahnetta ryöstäjäkapitalistia" (paitsi minä) joka rikastuu kenenkään kahvihetkillä.

Markkinataloudessahan hinnat pysyy oikealla tasollaan koska kenellä hyvänsä on oikeus alkaa (lähes) mihin tahansa bisnekseen jos siellä näyttää olevan mahdollisuus suuriin voittoihin. Veikkaisin että kahviobisnes ei kuitenkaan ole useimpien sijoittajien listan kärkipäässä tällä hetkellä.

No perkele, PAPRIKA mite helvetissä se voi olla jo noin kallista.. Mie eile kävin tos äääsmarketissa, siel kattelin ku paprikahyllys oli monessa se lappu ku oli jo punnittu. Olivat tuolla päälle kahen euron päällä ne hinnat. Kilohinta tais olla yli 10 euroa. Mihin täää muailma on menossa kun punane paprikakin maksaa jo noi paljo...

Ja täähän sivuaa tota topiccia kahden sanan verran, liian kallista.... paprikaa
062802jumpie_prv.gif

Sanos muuta!!! Hinta tuplaantunu yhtäkkiä!
eek.gif
Liiteristä oon pari kertaa napannu paprikoita grilliin, ovat noin puolta halvempia.

No perkele, PAPRIKA mite helvetissä se voi olla jo noin kallista.. Mie eile kävin tos äääsmarketissa, siel kattelin ku paprikahyllys oli monessa se lappu ku oli jo punnittu. Olivat tuolla päälle kahen euron päällä ne hinnat. Kilohinta tais olla yli 10 euroa. Mihin täää muailma on menossa kun punane paprikakin maksaa jo noi paljo...

Ja täähän sivuaa tota topiccia kahden sanan verran, liian kallista.... paprikaa
062802jumpie_prv.gif
Komppaan aivan täysin. Pienen ulkomaalaisen punaisen paprikan meinasin ostaa, mutta punnituksen jälkeen hinta oli 1,7 €. Uskomaton hinta.

Mutta täällä on moni oikeassa. Kahvi on KALLISTA. Siinä on erinomainen kate, kun ajattelee mitä kahvipaketti maksaa ja siihen menevä energia + palkkakulut yms. Meneekö ison kahvipannullisen keittämiseen peräti alle 10 min? Kahvinkeittäjän aikaa 2-3 min?

Jokainen voi laskea montako litraa kahvia voi keittää kotonaan 500 g paketista, omalla "aromi" asteellaan. Kahvi paketti taitaa maksaa siinä 2 € hujakoilla. Mahtaakohan siinä olla katetta, kun ABC myy sinulle YHDEN kupillisen kahvia hintaan vaikka 1,50 €.

Montako kupillista kahvia ABC keittää yhden vuorokauden aikana?

-Monta......
baaa.gif

No mutta täytyyhän se huoltamon kahvi maksaa, kun siitä ollaan lempeällä tulella houkuteltu koko päivä aromit esiin. Onhan siinäkin oma hommansa. Lisäksi kun pitää pakastaa ne illalla pannun pohjalle jäävät jämät, että on taas seuraavaksi päiväksi siemenaromit.

Aivan sama mitä se kahvi maksaa, mutta itse en vie koskaan astioita oli sitten kahvila tai mikä tahansa ravintola - sillä on työllistävä vaikutus. Eri asia on sitten muut liikkeet, joille kahvi on vain hyvää palvelua. Tämä suomalainen itsepalvelu kulttuuri on järkyttävää katsottavaa kun vertaa hommaa vaikka Italiaan tai Keski-Euroopan maihin, jossa oikeasti saa palvelua samalla rahalla...

"Ärrä" kun ei tuppaa oleen tuol ajoreittien varrel...
Tietty nää "city-pärräilijät" voipi hyödyntää sen edun
033102bebe_1_prv.gif
Missäspäin asut? ..
lookaround_orig.gif
..
Mä asun Itä-Helsingissä .. Mellunmäessä paikassa, jossa ei takuulla
tapahdu mitään .. tai on tuossa muutama vanhustentalo, jossa
kuolevat silloin tällöin .. liekkös ABC-kahvilla osuutensa ..
Ei vainenkaa .. ei täällä mitää ABC:tä ole .. ehkä ne vaan vetävät
spiidiä liikaa ..
shaun.gif
*huoh*

Juuh, palkkakin on nykyään euroissa enemmän kuin joskus markoissa...
Pitää paikkaansa. 1974 kun aloitin työelämän osuuskaupassa niin sain 3,50 markkaa tunti. Nyt en edes ajattelisi töitä kolmella puolella eurolla per tunti. No silloin maksoi faijan rellu 8 9000mk ja nyt ei vastaavaa autoa saa edes rahalla
biggrin.gif

Ai niin ja mun museojytärini maksoi uutena vuonna 1973 8900 markka ja nyt pyydän siitä vähintään 7000 euroa jos sattuisin sille tuulelle tuleen että myisin.
Eikä maksanut kun 6900,00 markkaa. Terv. 1 omistaja.
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Olet muuten oikeassa, muistin Tuutin hinnan joka oli kalliimpi.
paljos Z1 kawa maksoi 1972, 73 ja sitten tappoverovuonna 1974?

entäs jytäri ennen tappoveroa?

eiku tappoveron tultua. etitoitu, nnnaaaa... jovvainnioo. hehiö. pöriö.

niinkahvia. joo. mulla on oma kaasukeitin ja purut mukana pitemmillä reissuilla. korvessa sateessa pimeässä kylmässä yöllä ei ole mitään kahviloita muutakuin se oma keitin. siitä sitten keittelen lämpimikseni porokahvit. jokusen kerran olen saanut ilon keitellä jollekin toiselle motoristillekin. ovat olleet tyytyväisiä.samalla saavat koirat ulkoilla, vaikkeivät nekään sateesta niin tykkää.

sitten, jos olen muistanut niin jääkaapissa on hitunen kahvimaitoa ja leivänkyrsää ehkä makkaran kanssa. jovvvvain voisin sanoa kuin mchuurree ja nnnaaa... kyrsiö, hehhiö.

Jepjep, kahvi maksaa mutta ei sen kahvikupin hinta muodostu ainoastaan siitä kahvipaketista.
Kotosalla kun kahvia keittelee niin se vasta kalliiksi tulee. Asunto, 120t€. Sähköt, vesilasku, yhtiövastike n.700-1t€/kk. Muutaman kupillisen saa keitellä että pääsee huoltamohintojen alle. Itseasiassa kannattais varmaan asua huoltiksella.

Jepjep, kahvi maksaa mutta ei sen kahvikupin hinta muodostu ainoastaan siitä kahvipaketista.
Kotosalla kun kahvia keittelee niin se vasta kalliiksi tulee. Asunto, 120t€. Sähköt, vesilasku, yhtiövastike n.700-1t€/kk. Muutaman kupillisen saa keitellä että pääsee huoltamohintojen alle. Itseasiassa kannattais varmaan asua huoltiksella.
Ihan vaan OT... Missä hiivatin kultapalatsissa on yhtiövastike yli 700 euroo  
omg.gif

Ko omassa rivarinpätkässä on vain 170 eurova... Asunko mää nyt sitten liian halvalla tässä ?

"Ärrä" kun ei tuppaa oleen tuol ajoreittien varrel...
Tietty nää "city-pärräilijät" voipi hyödyntää sen edun
033102bebe_1_prv.gif
Missäspäin asut? ..
lookaround_orig.gif
..
Mä asun Itä-Helsingissä .. Mellunmäessä paikassa, jossa ei takuulla
tapahdu mitään .. tai on tuossa muutama vanhustentalo, jossa
kuolevat silloin tällöin .. liekkös ABC-kahvilla osuutensa ..
Ei vainenkaa .. ei täällä mitää ABC:tä ole .. ehkä ne vaan vetävät
spiidiä liikaa ..
shaun.gif
*huoh*
Ei ymmärrä...
nixweiss.gif
3
Kirjotin "Ärrästä" eli R-kioskista ja niitä en kovin usein ole nähny tuola mutkapätkien ja maanteiden varsilla?
Oleksää?
Ja ihan vantaalla asun, eka "Ärrä" on kivenheiton päässä, tuskin siihen "asti" jaksan kuiteskaan mopoilla
tounge.gif

Ei ymmärrä...
nixweiss.gif
3
No setä vähän auttaa ..

Sinulla ei näytä olevan sukupuolta eikä paikkakuntaa ...
Ei silti .. eihän niitä ole pakko ilmoittaa ..
mutta mitäpä haittaa niiden ilmoittamisesta voisikaan olla ...
*cebarimimmi* sanasta voi tietenkin sukupuolen "arvata",
mutta ei paikkakuntaa .. Tosiasia on myöskin, että tuskin
paikkakunnallakaan mitään maailmanpoliittista merkitystä
kuitenkaan on, mutta jotenkin vain tyydyttelen kyltymätöntä
uteliaisuuttani ...
Ei minulla mitään taka-ajatuksia ole, jos ei etuajatuksiakaan ..
withstupid.gif

omg.gif

Ko omassa rivarinpätkässä on vain 170 eurova... Asunko mää nyt sitten liian halvalla tässä ?
Kyl se äkkiä pompsahtaa, jos pikkasenkin neliöitä ja lämmitys kuuluu hintaan. Joissakin yhtiöissä sähkö ja vesi kuuluu samaan pietiin.

Kuinkahan moni sitten toisaalta kiroaa kun ainoa vapaa pöytä on täynnä likaisia kuppeja
tounge.gif

Kallista on kyllä, tulee purnatuksi samaa usein. Kuitenkin hyvällä ajolenkillä kahvi maistuu niin hyvälle, että kyllä sen haluaa nautiskella siihenkin hintaan. Boikotointiin ei jaksa ryhtyä.

Tuota paprikan hintaa kauhistelin kanssa just viikonloppuna, mutta kyllä ne kärryyn tipahti kun ovat ketaleet nekin niin hyviä grillissä...

Herkkusienet ne vasta kalliita ovat. Mitä tästä opimme? No sen tietenkin, että kahvi ja paprikat ja herkkusienet ovat loppumassa maailmasta.
biggrin.gif

omg.gif

Kyl se äkkiä pompsahtaa, jos pikkasenkin neliöitä ja lämmitys kuuluu hintaan. Joissakin yhtiöissä sähkö ja vesi kuuluu samaan pietiin.
Jatketaan OT... 80 neliöö, lämmitys + vesi kuuluu tuohon 170 euroon. Sähkö pitää maksaa itse, ikävä kyllä
tounge.gif

Tuon takia kuulostaa aika kalliille tuo yli 700
confused_orig.gif

omg.gif

Jatketaan OT... 80 neliöö, lämmitys + vesi kuuluu tuohon 170 euroon. Sähkö pitää maksaa itse, ikävä kyllä
tounge.gif

Tuon takia kuulostaa aika kalliille tuo yli 700  
confused_orig.gif
Tuli pikkuisen kalliiksi tuo yhtiövastike muisteltua (viimeisessä kt-kämpässä oli julkisivu- ja putkirempan maksut samassa, siitä johtui.) mutta pointti kuitenkin se että kallista on asua kotona
tounge.gif

Back