• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liian kallista kahvia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joissain paikoissa jopa maksetaan asiakkaalle siitä santsikupista
wink.gif
Montako santsikuppia pitää juoda, että pääsee "omilleen?"
tounge.gif
Nyt täytyy tunnustaa etten muista, siitä on jo pari vuotta kun itse viimeksi olin niitä 5 centtisiä palauttamassa hämmästyneille ja ilahtuneille asiakkaille, ja etuihin kuuluu vieläkin maksuton kahvi
wink.gif

Jotain 30-40 kupillisen välillä muistelisin sen olevan, paras suoritus oli 70 centin palautus yhdelle asiakkaalle, tosin siihen meni muutamia tunteja
biggrin.gif

Paikan miinuksena se ettei vessaa ole
tounge.gif

Juokaa se kahvi kotona jos hinta ahdistaa, kyllä kahvilan pitäjällä on kuluja ihan riittävästi.

Juokaa se kahvi kotona jos hinta ahdistaa, kyllä kahvilan pitäjällä on kuluja ihan riittävästi.
Eikös sitten muilla ole kuluja riittävästi? ..
omg.gif
..

Termospullollinen reppuun ja omat pullatkin .. kyllä siinä alkaa
kahvilanpitäjääkin kyrsiä .. ei vainenkaan .. mutta kohtuullinen
pitäisi ainakin yrittää olla .. ei ne isot tulot vaan pienet menot ...
lookaround_orig.gif

Tämmönen, vaikka tankkilaukkuun.
pmc812lx.jpg

No joo.. Yhdenlaista palveluahan siinä ostetaan, puhdas kuppi, sisällä on useimmiten lämminkin, ehkäpä saa jopa istuutua ja lukea päivän lehden. Samalla voi ostaa vaikkapa röökiaskin, piimää ja maksalaatikkoa - ehkäpä tankata polttoainettakin. No vatsankin voi tyhjentää WC:ssä ja piruuttaan kusta reunalle ja vähän lattialle - jarrutusjälkiäkään ei tarvi pestä, kun kahvilan WC:t useimmiten puhdistuvat itsekseen.

Toista se on esimerkiksi tuommoinen illan istuskelu kaupungin parhaalla terassilla, olut on puoli-ilmaista - 5,50 tuoppi. Ja useimmiten se oluen juonti jää ainoastaan yhteen tuoppiin, kun Eurooppalaisittain sivistyneesti juodaan... Ja kävellen tietysti mennään kotiin, kun siinä saa raitista ilmaa taksimatkaan verrattuna.
033102bebe_1_prv.gif

Maksaisin kahvista vaikka kolme euroa, jos siihen rahaan saisi palvelua mutta, kun tuohon 1,5...2 euroon saa vain sen tavaran ja ehkä oikeuden istua pöydän vieressä, se on liikaa. Siis saadun tuotteen hinta on suhteeton siihen sijoitetuihin panoksiin. Kahvi itsessään ei maksa keittäjälle juuri mitään vaikka hintaan laskettaisiin mitä kiinteistökuluja. Tuon ymmärtää tyhmempikin. Palvelusta pitääkin maksaa mutta ei palvelun puutteesta.

Minulla on muuten tuossa pannullinen vaimon keittämää kahvia. Sitä saa mielellään halukkaat juoda sillä kahdella eurolla kupin, kunhan itse tiskaa. Sitähän suomalaiset sietävät.  
idea3.gif
Minkähänlaista palvelua sen kahvikupillisen juomiseen tarvitaan? Henkilökunnan pitäisi varmaan kaataa kahvi kuppiin, kantaa pöytään, ojentaa tuoli ja jopa nostaa se kuppi huulille ja kallistaa
biggrin.gif
Siinä istuessa pyyhkiä vielä hilseet olkapäiltä ja kammata tukka jos sitä on! Niin ja tietysti pestä pyörä ja panna tankki täyteen
033102bebe_1_prv.gif
Kyllähän tällaisesta palvelusta jo pari euroo vois maksaa
idea3.gif

Sika kallista varsigin pääteiden huoltamoiden hinnat,ihan perus jutut kahvi,sämpylä,limu.Syötävät olen usein ostannut huoltsikan yhteydessä olevasta kaupasta,
Kotinurkilta saa kalliiman kahvin hinnallä edulisemmasta paikasta kahvin ja pullan.
Jätän myös astiat useinmiten pöytään,joka ovat usein siivottomassa kunnossa,ehkäpä pitäisi ottaa kotoa tiskirätti.

Kukaan ei pakota ostamaan sitä kahvikupposta, jos se tuntuu liian kalliilta. Ainahan sitä voi keittää reppuun termospullollisen hyvää kahvia ja laittaa muutama leipä evääksi ja nauttia ne jossain kauniilla paikalla. Itse kuitenkin useimmiten säästän sen keittämisen ja eväiden tekemisen vaivan ja menen huoltamolle kahville. On sitä eväiden tekoakin harrastettu.
Asiaaaaaa. Mikä on sen mukavampaa ku pysähtyä nimenomaan Silloin Tällöin luonnonhelmaan vähä eväsretkeilemään. Saattaahan siihen sitten pysähtyä joku toinenkin kiireetön motoristi seuraks jos oikein tsägä käy
smile_org.gif

Olen ottanut tavakseni, että jos kahvikuppi maksaa yli euron, jätän kupin kantamatta likaisiin. Kirjoitan aina lautasliinaan viestin, että se euron ylimenevä osuus on korvaus palvelusta, jolla kupin pitää itse "kävellä".
Nykymenolla kohta joudumme itse rahastamaankin kassan puolesta kuten korttimaksajat ovat huomanneet.
Jos ei palvelua ala saada, se pitää ottaa...vaikka tällä keinolla. Vai kuinka monesta vaikkapa yleinen 1,50 e kupillisesta eli melkein vanha kymppi on kohtuu hinta?
Kaikki mukaan tähän "palvelunvaatimiskapinaan"!!!
Osta kahvisi Halpa-Hallista ja juo se kotona! Ja käske rouvasi kantamaan kuppi tiskiin.

Perinteisessä pk-seudun motoristien kohtaamispaikassa eli Bembölen Kahvituvalla kahvikupin keskihinta jos ottaa myös santsikupin (0.50 e) jää alle euron..
062802jumpie_prv.gif

Harvemmin juon kahvia huoltoasemilla.
Tuossa lähellä on pysähdyspaikka, jossa saa kahvin ja pullan 0,50E.
Sitä sanoisin kohtuulliseksi ja olisin valmis maksamaan euronkin ;) jos pullaa söisin, mut...

Toiseen asiaa, joka oli tuo kupin tai lautasen kantaminen pesuun.
En tee sitä.
Se on sillai, että kun asiakas tulee sisään, sitä palvellaan.
Samalla periaatteella teen omaakin työtäni.Olen palveluntarjoaja ja palvelen.Piste.
Nuo itsekantamiset syö työpaikkoja.Niinkuin joku sanoi, että siinä menee jonkun nuoren kesätyöpaikka.
Niin se tekee.
Kai minusta ihmisellä joka tulee johonkin ravitsemusliikkeeseen tai huoltoasemalle on oikeus odottaa, että siellä joku tekee hänen olonsa mukavaksi.
Katteet on nousseet kaupoilla ja huoltoasemilla aika hienoiksi muutaman vuoden aikana. Ja nyt kyllä odottaisin, että siitä rahasta osa tuloutettas ostajalle, vaikkapa sitten hyvänä palveluna.
Se on nimittäin palveluntarjoajankin etu että asiakas poistuu tyytyväisenä.Se saattaa jopa tulla toistekki.
Jollei huoltoasema enää tarjoa huoltopalvelua tai edes tarvittavia osia...kai se sentään voi korjata kupin asiakkaan jäljiltä....
Joku sanoi että jollei hinta passaa, jätä juomatta.Samoin vois sanoa huoltoasemalle, että jollei passaa palvella, älä lähde bisnekseen?

Minun tyytyväisyyteeni ei vaikuta mitenkään kannanko minä
astiani vai kantaako ne joku muu ... voi veljet sentään ..

Itse asiassa perheellisenä (poikia) olen saanut passata niin paljon
etten osaa edes pitää sitä minään erillisenä asiana. Elämän
täytyy pakostakin koostua aivan olemattoman pienistä asioista,
jos pitää miettiä otanko käden taskusta vai enkö vai vienkö
astiat, ei vain keittiöön vaan suoraan pesukoneeseen. Itse
asiassa pyykinpesunkin kanssa on ihan sama .. siinä se menee
muun olemisen seassa tai sivussa .. harvemmin tulee edes
mokomaa mietittyä .. ja konehan ne pyykit pesee .. ei tarvi kuin
ripustella ja se nyt ei ole paljon tyhjää kummempi juttu.

Itse asiassa en ole milloinkaan tajunnut, että olisi miesten töitä
ja naisten töitä .. on vain ollut töitä, joita jonkun on pitänyt
tehdä ja on ollut tasan asenteesta kiinni mitenkä raskaaksi ne on
kokenut. Kotityöt on sentis kevyitä ja siistejä kaikista
kakkavaippojen vaihtamisista huolimatta. Sehän on vain puhdasta
kakkaa. Raskain duuni mitä olen ikinä tehnyt oli
maanrakennushommissa, kun porailtiin kiviporilla pomminreikiä ja
siten ihan käsivoimin siirreltiin niitä autonrengaskumimattoja ja ai
saatana ne oli raskaita ja oli niin helvetin kuuma kauniina
kesäpäivinä .. sitä aatteli että henki lähtee .. mutta tässä sitä
vielä ainakin toistaiseksi keikutaan.

Tietenkin asia on niin, että minkä tahansa asian voi saada isoksi ja
siitä kasvaa mammutti, jos sen asenteen haluaa ottaa.

Rock ..
smile_org.gif
..

Mitä turhia vikiset, otat vaan kotoa lähtiessäsi termospullollisen kahvia mukaan niin ei tarvitse maksaa huoltikselle kahvista. Voit sitten kaikessa rauhassa nauttia ilmaisen kahvisi vaikka bensamittarin jalustalla istuen.
tounge.gif

Eikös se tuotteen hinta ole silloin kohdallaan, kun k.o hintaan kauppa käy? Varmaan harvassa sellaiset yrittäjät jotka myy esim. kaffeet halvempaan hintaan kuin jonka siitä voisi saada. Kauppias määrää tuotteilleen hinnan ja asiakas päättää onko hän valmis sen maksamaan.
nixweiss.gif

Itse en juo kahvia mutta esim, virvoitusjuomat 0.3-0.5L ovat vaihtelevan hintaisia pysähdyspaikasta riippuen.

ABC:llä tulee harvoin pysähdeltyä mutta siellä aina teen niin että juoma ja mahdollinen välipala siitä kaupasta, ja pöytään syömään. Säästää euron tai pari tuolla menolla.

Säästöllä ei ole merkistystä mutta tuleepahan heitettyä soraa sosialismin rattaisiin ja samalla menee lämpimät tervieset koko osuuskauppaväelle
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Anopillani, joka oli miltei koko työuransa huoltoasemalla töissä, on tapana kysyä pois lähtiessään, että olisiko moppia..? Meinaan kun asiakkaan pitää kupit viedä pois, niin varmaan sitä sitten voisi lattiankin luututa...
tounge.gif

Itse en juo kahvia mutta esim, virvoitusjuomat 0.3-0.5L ovat vaihtelevan hintaisia pysähdyspaikasta riippuen.

ABC:llä tulee harvoin pysähdeltyä mutta siellä aina teen niin että juoma ja mahdollinen välipala siitä kaupasta, ja pöytään syömään. Säästää euron tai pari tuolla menolla.

Säästöllä ei ole merkistystä mutta tuleepahan heitettyä soraa sosialismin rattaisiin ja samalla menee lämpimät tervieset koko osuuskauppaväelle
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Sellaista se köyhän elämä on.

Miksi se on juuri tuo kupin vienti, josta yrittäjät yrittävät pihdata? Siis se osuus, joka käy samalla, kun siivoaa pöydän muutenkin....siis jos siivoaa. Kohta varmaan meitä pyydetään tosiaan  siivoamaan pöytäkin lähtiessämme. Seuraavaksi meitä todennäköisesti vaaditaan pyytämään anteeksi aiheuttamaamme häiriötä jne...Eikö paremman katteen saisi ihan puhdasoppiselle kerjäämiselle? Ei kuluja ollenkaan.

Mä en edes tiedä mitä nykyään kaffekuppi missäkin maksaa... Mä olen käyny mokalla, enkä hintoja kyselemässä.

Ei sen puoleen mitähän maitolitra maksaa
lookaround_orig.gif
Sitäkin tulee kannettua kotia
tounge.gif

Back