• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lidl - tuo motoristin kauppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sytky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^^ Väittäisin kuitenkin että ne jotka pesee mopojaan ja autojaan paljon, käyttävät hyvää painepesuria.
Hyvällä tarkoitan vähintään 450l/h vettä tuottavaa pesuria, reilustí yli 100barin paineella.
Paine ei ole tärkein, veden tuotto on.

Kaikki 50€:n tarjouspesurit joita olen nähnyt ovat naurettavia kusetuksia.

Hyvä painepesuri hyvällä pesuaineella ja osaavissa käsissä pesee useimmiten auton/mopon "peruspuhtaaksi".
Vahaamaton pinta, monen viikon suolat tai ketjuöljyt ei tietysti ilman liuotinta ja usein myös hankausta lähde.
Mutta jos tapanasi on pitää kalusto aina puhtaana niin painepesuri on sinun apurisi.

Siis, väitän että hyvä painepesuri osaavissa käsissä on monin verroin pelkkää letkua tai "suihkua" parempi.
Toki kaikilla on paikkansa, mutta jos kalustoa pitää yleensä ja usein puhtaana niin painepesuri on ihan ROCK!

alpo81 sanoi:
Itselläni on kyseinen pesuri ja olen ollut siihen todella tyytyväinen.

Onko tuo ollut sulla pitkään? Toimiiko ja peseekö oikeasti hyvin???

Kysyn koska laadukaskin Kärcher tuntuu tulevan elinkaarensa päähän...

Goofy S sanoi:
^^ Väittäisin kuitenkin että ne jotka pesee mopojaan ja autojaan paljon, käyttävät hyvää painepesuria.
Hyvällä tarkoitan vähintään 450l/h vettä tuottavaa pesuria, reilustí yli 100barin paineella.
Paine ei ole tärkein, veden tuotto on.

Kaikki 50€:n tarjouspesurit joita olen nähnyt ovat naurettavia kusetuksia.

Hyvä painepesuri hyvällä pesuaineella ja osaavissa käsissä pesee useimmiten auton/mopon "peruspuhtaaksi".
Vahaamaton pinta, monen viikon suolat tai ketjuöljyt ei tietysti ilman liuotinta ja usein myös hankausta lähde.
Mutta jos tapanasi on pitää kalusto aina puhtaana niin painepesuri on sinun apurisi.

Siis, väitän että hyvä painepesuri osaavissa käsissä on monin verroin pelkkää letkua tai "suihkua" parempi.
Toki kaikilla on paikkansa, mutta jos kalustoa pitää yleensä ja usein puhtaana niin painepesuri on ihan ROCK!
Voit väittää ihan rauhassa.
Ymmärrän jos ajaa jollain kurapyörällä niin silloin voi kaivata pesuria mutta kyllä katuvehkeille riittää kastelukannu,liuotinta,saippuaa ja sieni.

Goofy S sanoi:
Onko tuo ollut sulla pitkään? Toimiiko ja peseekö oikeasti hyvin???

Kysyn koska laadukaskin Kärcher tuntuu tulevan elinkaarensa päähän...

Vekotin on ollut minulla reilun pari vuotta, johto on kunnollinen ja samoin paineletku+pistooli. On pesty talouden 2 autoa, prätkää, mattoja, pihalaatoitusta, puutarhakalustoa ja yms. Huomaa suurenveden tuoton hyödyn etenkin
huuhtelu vaiheessa. Pihalaatoituksia pestessä jaksaa vesisuihku hyvin siirtää suuriakin nurmi/multa kasoja.
Herkemmille pinnoille saa painetta laskettua säätimestä. Moottorissa ei ole start and stop toimintoa, vaan kone käy kokoajan sen ollessa päällä. Käytiääni on hiljainen.
Foam lancen taidan hommata vielä auton pesuhommiin tuon kaveriksi.

Alpo

SPL sanoi:
Kun olette nuo halpis pesurit kokeileet, niin suosittelen sijoittamaan laatuun.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kränzle-10-122-kylmäpesuri#spca

Saksasta tilaamalla esim. tuon saa ~100e edullisemmin.

Pesuri joka kestää ja johon saa varaosia. Vedentuotto 600l/h, tuolla vesimäärällä voidaan alkaa puhumaan pesemisestä.

No onhan 10l/min aika aika vähän... onko nyt eroa oikeesti jos tulee 8-9l/min vai 10l/min kun mun kellarin vanhasta pumpustakin tulee 60l/min, ainakin muistaakseni... mut painehan eri. Pieni pumppuhan toi kärkkäisen on..

Mut kyl mun mielestä oli tolla mun painepesurilla paljon nopeempi ja paremp pestä kuin letkulla. Ja siinä on kaksi pesuainesäiliötä...saa pesuaineetkin hyvin tulee.

Viimeksi muokattu:
HondaCebari sanoi:
Voit väittää ihan rauhassa.
Ymmärrän jos ajaa jollain kurapyörällä niin silloin voi kaivata pesuria mutta kyllä katuvehkeille riittää kastelukannu,liuotinta,saippuaa ja sieni.

Varmaan "hyvässä" kuosissa sun maalipinta, jos huuhtelet kastelukannulla...:grin: Ja sieni, peseekö joku oikeasti sienellä vielä vuonna 2015 ? Kai sä kuivaatkin säämiskällä ?:p

Ja liukkaria ek kyllä tarvitse mihinkään muuhun, kuin takavanteeseen. Itse vedin eilen pinnat dodo juice lime primellä ja päälle dodo juice rainforest rub green vaha. On hiton kallista vahaa, mutta kiilto ja kestävyys on jotain aivan muuta, kuin bensalle haisevissa markettivahoissa:thumbup:

Peltsii sanoi:
Varmaan "hyvässä" kuosissa sun maalipinta, jos huuhtelet kastelukannulla...:grin: Ja sieni, peseekö joku oikeasti sienellä vielä vuonna 2015 ? Kai sä kuivaatkin säämiskällä ?:p

Ja liukkaria ek kyllä tarvitse mihinkään muuhun, kuin takavanteeseen. Itse vedin eilen pinnat dodo juice lime primellä ja päälle dodo juice rainforest rub green vaha. On hiton kallista vahaa, mutta kiilto ja kestävyys on jotain aivan muuta, kuin bensalle haisevissa markettivahoissa:thumbup:
Kyllä vain,moni on ihmetellyt miten voi olla vieläkin kuin uusi vaikka yli 10v vanha pyörä.
Liukkaria käytän tosiaan vanteelle ja takahaarukkaan,hyvä että säkin tajuat ettei sitä käytetä öljyn sekaan lisäaineena.
Sieni on tosiaan jännä,oox koskaan nähny?

HondaCebari sanoi:
Kyllä vain,moni on ihmetellyt miten voi olla vieläkin kuin uusi vaikka yli 10v vanha pyörä.
Liukkaria käytän tosiaan vanteelle ja takahaarukkaan,hyvä että säkin tajuat ettei sitä käytetä öljyn sekaan lisäaineena.
Sieni on tosiaan jännä,oox koskaan nähny?

Oon mä niitä sieniä nähnyt kaupan hyllyllä joskus ja iihmetellyt, ostaako niitä joku.:)-

Itselläni on aidosta lampaasta tehty sonüs pesukinnas, "vähän" hellävaraisempi, kuin naarmuttava sieni. Mut kukin tyylillään. Itse en viittisi pintaa KASTELLA kastelukannulla ja sitten hieroa pinnassa olevaa hiekkaa sienellä, vaan mieluummin PESEN painepesurilla ensin ja sitten hellävaraisesti kintaalla ja big orangella:bye:

Täällä ketju pesukeskustelulle: http://www.moottoripyora.org/keskus...C3%A4n-pesu?highlight=moottoripy%F6r%E4n+pesu

Modet ehkä siirtää Keskustelun sinne? Aiheesta on vähintään yhtä monta mielipidettä kuin öljyistä.

Ja pesuvinkkejä lisää: fosfaattipohjaisilla aineilla irtoaa pinttynyt lika, ei tarvitse käyttää noita hiovia puhdistustahnoja. Ainakin Lousin Procycle suihkeessa on fosfaattia ja on tehokas. Parempi kuin perinteiset mäntysuopapinelinet yms. Pesutestejä esim http://www.motorradonline.de/sonstiges/produkttest-motorradreiniger-im-haertetest/245068

Carnaubavahat on kyllä hyviä, mutta niistä jää aikaa myöten kellertävä pinta, näkyy valkoisella pohjalla. Mikä olisi hyvä tökötti valkoisen pyörän vahaamiseen?

-perttu- sanoi:
Menee ihan nyt painepesurijutusteluksi Lidlin ketjussa, mutta itse ostin juuri 10 vuotiaana särkyneen Clenin tilalle Hobbyhallista Annovi Reverberin... tuolla se on tallissa vielä paketissa ja jos huomenna kokeilisi pestä talouden autot.

Toivotaan, että toimii pitkään. Sen jälkeen, onnea osien etsintään. Annovi Reverberi tekee lisenssillä mm. Black&Deckerin painepesurit ja B&D ei tarjoa muita varaosia koneeseen kuin uuden käyttöohjekirjan, joka todella harvoin on se osa joka rikkoutuu. Jälkimarkkinoita merkkiin ei ymmärtääkseni Suomessa ole.

Toivotaan näin :) ...ennen tuota Cleniä minulla oli juuri takuuajan yli kestänyt Kärcher, johon hajonneen osan tilalle varaosa olisi maksanut reippaasti enemmän kuin vastaava uusi laite kaupassa. Hieman olen asennoitunut noihin halpoihin laitteisiin niin, että ei niitä kannata korjailla vaan kestävät sen minkä kestävät.

Minun mielestäni painepesuri on tarpeeton vehje tuollaisen normaali tiepölyn tms. pesussa. Tavan vesiletku
riittää. Harjalla tai sienellä täytyy kuitenkin mekaanisesti hangata.
Innokkaat painepesurin käyttäjät tekevät helposti enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Voi herranjestas. On se kamalaa kun ei ne jaappanilaiset ole vielä kehitelleet pyöränpesukonetta näille kädettömille. Tekihän ne leipäkoneenkin.

Back