• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lidl ajokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja paspartuu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko muilla kokemuksia?

+ halvat 29,90e
+ lämpöset
+ on pitänyt pienet sateet ulkopuolella

- hikoaa
- vähän "veltot"

Onko muilla kokemuksia?

+ halvat 29,90e
+ lämpöset

- hikoaa
- vähän "veltot"
Samoilla linjoilla, kun tossa vieressä moiset on.

Jos haluu yhen miinuksen sanoa niin näyttävät jalassa mielestäni joltain kumisaappailta
biggrin.gif

Kyllä mielestäni hinta-laatusuhde on melko kohdallaan. Niissähän on joku vedenpitävä kalvokin.

Itse ostin kahdet, kun halvalla sai. Ihan hyvin sateella toiminut.

Katoin kaupassa silloin niitä ajosaappaita, ja minusta materiaali näytti keinonahkalta tms. Eli sillon tuo hikoilu on osa hinta/laatusuhdetta , koska keinotavara ei toimine kuin oikea- eli siis ei hengitä - ja samaan hengenvetoon voinee sanoa että silloin pystyy kertomaan "olevan jonkin vedeneristyskalvon " ? Joku saa vapaasti korjata - jos olen väärässä...
Itellä vaan joskus vuosientakaa kokemus "StylMartin" ajopuvusta - oli ihan komea, päältä näytti kankaalta -gorelta- istui päälle ok ja muutenkin ohan jees. Sit ajellessa hikoilutti kun vetskarit jne kiinni , varsinkin käsivarret - sitä ihmettelin aikani. Sit "onneksi" housujen lahkeita piti vähän lyhentää , vein ompelijalle koka teki työtä pyydettyä - sain katkastut palat mukaan. Niistäpä sitten näkyi ihan selkeästi muovimainen täysin umpinainen pinta sisältäpäin ?! No ei takuulla hengittele.... ei tarvinnut ihmetellä enempää hikoilua - siinätapauksessa. En yleistä nyt tässä , mutta esimerkin vuoksi kerroin. Silti pukua käyttelin sopivissatilanteissa , ja en sit enempää ihmetellyt sensuhteen
blush.gif

Kyllä mielestäni hinta-laatusuhde on melko kohdallaan. Niissähän on joku vedenpitävä kalvokin.

Itse ostin kahdet, kun halvalla sai. Ihan hyvin sateella toiminut.
No itse kommentoisin hinta-laatu suhdetta enemmä vasta konttaamisen jälkeen. Veikkaisin, että siinä kohtaa selviää miksi nuo on niin halvat...
Itse en ainakaan ostaisi mitään suojavarustetta lidl:stä jos haluan sen oikeasti myös suojaavan.

Itse en ainakaan ostaisi mitään suojavarustetta lidl:stä jos haluan sen oikeasti myös suojaavan.
Ei kai se ostopaikka (tässä tapauksessa Lidl) tavaraa huononna, saattaahan olla että joku kaunis päivä niillä ois tarjolla vaikka jotain "merkkituotetta", mistä tehneet miljoonadiilin ja myyvät halvalla...

Perjantai-iltana enemmän ja vähemmän kovassa vesisatteessa viis tuntia jalassa. Ei tullu vesi läpi. Eli kyllä ovat veenpitävät. Enkä seisoskellu varjon alla, vaan maantienoppeuksilla menthin pitkin ylä-Lapin teitä
tounge.gif

Eihän nuo varmasti kolareissa/kaatumisissa suojaa. Sen verran ovat kyllä pehemosenoloset. Mukavat kuitenki jalassa ja lesti tämmöselle jalkavalle hyvä. Siinä mielessä hinta/laatu kyllä kohilhan.

Ei kai se ostopaikka (tässä tapauksessa Lidl) tavaraa huononna, saattaahan olla että joku kaunis päivä niillä ois tarjolla vaikka jotain "merkkituotetta", mistä tehneet miljoonadiilin ja myyvät halvalla...
Juu, myönnetään, että asenne johtuu lidl:n halpis imagosta. Mutta faktahan on se, että halvalla ei saa hyvää, sama se mistä sen ostaa.

Lidlejä on euroopassa noin 6000 kappaletta. He pystyvät polkemaan hintoja koska ostavat järjettömät määrät tuotteita. Jos vaikka yksi lidl ostaa 20 paria ajokenkiä, se tekee 120000 paria yhteensä.

Saappaita tutkiskellessani, en oikein kyllä vakuuttunut. Vetelän oloiset oli ja sitäpaitsi liian isot mulle. Muita tuotteita tuli kyllä hankittua.

Eikö ole hyvä, että mp-varusteita saa muualtakin kuin erikoisliikkeistä? Tarjontahan laskee hintoja. Koskahan K- ja S-liikkeet ym. keksivät saman? Lidlin saappaat olivat samoja kuin Louisilla, näin ainakin väittää saksalaisen mp-sivuston viesti:

Purzel: Hallo Friends.  
ich denke, es ist gut zu wissen, was man kauft.
Zumindest die Lidl-Motorrad-Stiefel dürften eindeutig identifiziert sein: Der von Lidl angebotene Motorradstiefel mit Klettverschluss enspricht dem Probiker V-Stiefel Art.-Nr. 202550 für 29,95 von Louis (Katalog Seite 320). Der Schnürstiefel ist identisch dem Probiker III-Stiefel für 39,95 Art.-Nr. 202500 (Katalog Seite 322). Gemessen am Louis-Preis also sicher ein echtes Schnäppchen!
Ob man in der Preiskategorie einsteigt, mass dann natürlich jeder selbst entscheiden. Gruß Helmut. (G)rasen am Neckar.
(suom. Hei ystävät. Mielestäni on hyvä tietää mitä ostaa. Ainakin mp-saappaat ovat selvästi tunnistettavissa: Lidlin tarjoamat tarrasaappaat vastaavat Louisin Probiker V saapasta ja nauhasaapas on identtinen Probiker III:n kanssa. Louisin hintojen perusteella myös varmasti oikea suupala. Jokaisen on sitten itse päätettävä, meneekö tähän hintaluokkaan.)

Onko muilla kokemuksia?

+ halvat 29,90e
+ lämpöset

- hikoaa
- vähän "veltot"
Samoilla linjoilla, kun tossa vieressä moiset on.

Jos haluu yhen miinuksen sanoa niin näyttävät jalassa mielestäni joltain kumisaappailta
biggrin.gif
Samoilla linjoilla täälläkin ollaan... Joskin yhden miinuksen voisi vielä antaa vetoketjuista, on hiukan heppoisen tuntuiset. Ovat kuitenkin toistaiseksi ihan hyvin toimineet ja pitäneet vähän rajummassakin sateessa vedet ulkopuolella.
Varmasti ovat hintansa edestä jo tänä kesänä palvelleet...

Katoin kaupassa silloin niitä ajosaappaita, ja minusta materiaali näytti keinonahkalta tms. Eli sillon tuo hikoilu on osa hinta/laatusuhdetta , koska keinotavara ei toimine kuin oikea- eli siis ei hengitä - ja samaan hengenvetoon voinee sanoa että silloin pystyy kertomaan "olevan jonkin vedeneristyskalvon " ?    Joku saa vapaasti korjata - jos olen väärässä...
Itellä vaan joskus vuosientakaa kokemus "StylMartin" ajopuvusta - oli ihan komea, päältä näytti kankaalta -gorelta- istui päälle ok ja muutenkin ohan jees. Sit ajellessa hikoilutti kun vetskarit jne kiinni , varsinkin käsivarret - sitä ihmettelin aikani. Sit "onneksi" housujen lahkeita piti vähän lyhentää , vein ompelijalle koka teki työtä pyydettyä - sain katkastut palat mukaan.     Niistäpä sitten näkyi ihan selkeästi muovimainen täysin umpinainen pinta sisältäpäin ?!  No ei takuulla hengittele....   ei tarvinnut ihmetellä enempää hikoilua - siinätapauksessa. En yleistä nyt tässä , mutta esimerkin vuoksi kerroin.  Silti pukua käyttelin sopivissatilanteissa , ja en sit enempää ihmetellyt sensuhteen  
blush.gif
Korjataan:
Saappaiden pintamateriaali on nahkaa. Vedenpitävä kalvokin löytyy, nimitetty Fly-Tex'ksi.

Nämä tiedot katsoin noista käyttämättömien saappaiden avaamattomasta paketista (otan käyttöön sitten, kun toisten vetoketju esim hajoaa).

Eihän nämä Lidlin saappaat mitään laatuhuippuja ole, varsinkin ne vetoketjut on heppoisen oloiset. Mutta markkinatilanteelle tekee kutaa, että tällä hintaa joskus edes myydään näitäkin varusteita. Samat saappaat maksaisivat varmaan suomalaisessa mp-liikkeessä viisinkertaisesti.

Kaikki kalvolliset saappaat, oli kalvo mikä tahansa, hiostavat, vaikka niitä kovin "hengittävinä" mainostetaankin. Itse käytän aina poutakelillä kalvottomia nahkasaappaita, ovat selvästi mukavammat. Mutta niissä kastuu sateella jalat. Näissä Lidliläisissä ei ole kastunut ainakaan vielä. Oli mm 3000km:n Norjan reisun jalassa.

Joku viittasi, että Lousin myymät tarra- ja nauhasaappaat olisivat samat. Eivät ole, koska näissä Suomen Lidl-saappaissa ei ole tarroja eikä nauhoja.

Olen edelleen sitä mieltä, että niiden hinta-laatusuhde on melko kohdallaan.

"näytti kankaalta -gorelta-".  Gore ei ole kangas, se on myöskin tietysti se veden- ja tuulenpitävyyden ja hiostavuudenkin tuova kalvo siellä kankaan alla tai välissä.

Kaikki kalvolliset saappaat, oli kalvo mikä tahansa, hiostavat, vaikka niitä kovin "hengittävinä" mainostetaankin. Itse käytän aina poutakelillä kalvottomia nahkasaappaita, ovat selvästi mukavammat. Mutta niissä kastuu sateella jalat. Näissä Lidliläisissä ei ole kastunut ainakaan vielä. Oli mm 3000km:n Norjan reisun jalassa.
Hmmm mun daytonan popot ei kyllä ole hiostaneet sen enempää kuin mitkään muutkaan mun kengät. Nahkaa + goretex. Tosin mun jalka nyt ei hikoile helpolla muutenkaan
smile_org.gif

Muistakaa että halpa on harvoin hyvää ja se että kallein ei ole aina paras...Tämä jonkun laukaisema viiisaus kantsii pitää mielessä..joka yhteydessä.

löytyykö vielä lidl ajokenkiä? onko joku nähnyt..........paikka aika päivämäärä ja leveys asteet
smile_org.gif

porvoossa ei oo enään

Back