• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Levyt kierot? Takuuseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Jepulis, taitaapi olla levyt kierot kawassa kun jarruttaessa täristää.
Pyörä on -03 mallia. Onko mitään mahiksia saada takuuseen enään? Kyllähän noitten vähän pidempään pitäs kestää...
Kuulemma ollu paljon ongelmia just tässä mallissa noitten levyjen kanssa.

Jos niissä on ollu tuollaista vikaa yleensä niin sillon pitäs mennä takuun piiriin. Tietysti liike voi sanoa mitä vaan mutta vaatimalla ja viimekädessä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen jos ei muuten onnistu.

...saattaapi siinä muutakin olla kuin kierot levyt. Olet varmaan kuitenkin tarkistanut ohjauslaakerin oikean kireyden ja pitänyt puhtaana jarrulevyjen "niitit"... usein näillä toimilla nuo "kierot" ovat oienneet
biggrin.gif

jos oikeasti levyissä heittoa (mitattu) niin kyseleppä ihan maahantuojalta asiaa.

Joo siis ei ole vielä mitattu että ne levyt olis kierot. Pitää mitata ne ja miettii sitten mikä vois olla jos niissä ei vikaa ole.
Toivottavasti ei oo ku ne maksaa nii p*rkeleesti...

Joo siis ei ole vielä mitattu että ne levyt olis kierot. Pitää mitata ne ja miettii sitten mikä vois olla jos niissä ei vikaa ole.
Toivottavasti ei oo ku ne maksaa nii p*rkeleesti...
Aloita helpoimmasta, pöyrittele jonkun pesuaineen kanssa ne niitit joiden varassa levyt kelluvat, niihin kerääntyy uskomaton määrä pölyä ja moskaa, seuraavaksi tarkistat ohjaus laakerin tiukkuuden ja kunnon.

Levyt oli ainakin kulunu epätasasesti. Ja jarrunesteet huonot.

Nyt nesteet vaihdettu ja jarrukengät kiristetty. Tärinä väheni. Voisko olla että ne epätasaisesti kuluneet palat aiheuttas tos jäljellä olevan tärinän? Alkaako ne palat nyt kulumaan niin että se epätasaisuus tasoittuu?
withstupid.gif

Levyt oli ainakin kulunu epätasasesti. Ja jarrunesteet huonot.

Nyt nesteet vaihdettu ja jarrukengät kiristetty. Tärinä väheni. Voisko olla että ne epätasaisesti kuluneet palat aiheuttas tos jäljellä olevan tärinän? Alkaako ne palat nyt kulumaan niin että se epätasaisuus tasoittuu?
withstupid.gif
vois todellakin olla. monelta on tärinä hävinny kun on palat vaihettu uusiin.

Juups oikeen puolen etulevyhän se kiero oli.
veryangry.gif
Onko noissa tosiaan ollu paljon ongelmia? Kandeeko yrittää takuuseen?

Omassa on kanssa mitattu ja levyt ovat hieman kierot. Kumpikaan ei ole kuulemma niin kiero, että aiheuttaisi jotain muuta haittaa kuin tärinän..Eli siis niitä ei ole vaihdettu. Itselläni tärinä on kuitenkin hävinnyt kovan käytön seurauksena (tai palojen kulumisen takia..), tiedä sitten..  
nixweiss.gif
Ja siis vuosimalli oli -01..

Kawoissa on noi jarrulevyt menny monilta kieroiksi. Johtuuko sitten raaka-aineista tai siitä että orkkis levyt ei jäähdy riittävän nopeesti. Varsinkin sade kelillä olen saanut levyjä aika pahaankin kuntoon. Kannattaa juuri sateen jälkeen varoa niitä isoja lätäköitä jos on jarruttanut pitkään ja voimakkaasti.

9r:n levyt oikasin tossa yks ilta kun ei olleet ihan kauheessa kunnossa, olisko ollu joku millin verran ääri päiden heittojen väli. Niittien välit kannattaa putsata mutta kaikissa ei niitit pyöri vaikka kuinka yrittää
smile_org.gif
Nyt kokeilin oikasta vanne paikoillaan ja hyvähän siitä tuli niinku oletinkin. Vähän avaa palojen väliä isolla rukarilla että alkaa pyörä pyöriä helpommin ja sit vaan kattoo missä kohtaa on heittoa ja kääntää isolla jokarilla. Jarrulla vähän liikuttaa välillä paloja lähemmäksi ettei ole liian iso rako.. Sama toistuu kunnes heittoja on vaikea löytää. Aiemmin oon oikonu vanne kiinnitettynä akselilla ruuvipenkkiin ja heittokellolla kattonu heitot ja jakarilla oikonu... onnistuu niinkin. Omasta mielestäni kannattaa ainakin kokeilla jos joutuu itse maksamaan uudet
tounge.gif
maksaa zx-9r -02 n.260e/kpl

Takuuseen en usko että menee kun onhan pyörä jo vanha... eri asia jos pyörä on ihan uusi ja levyt kierot ekan 1000km jälkeen... kulutus osia...

Kawoissa on noi jarrulevyt menny monilta kieroiksi. Johtuuko sitten raaka-aineista tai siitä että orkkis levyt ei jäähdy riittävän nopeesti. Varsinkin sade kelillä olen saanut levyjä aika pahaankin kuntoon. Kannattaa juuri sateen jälkeen varoa niitä isoja lätäköitä jos on jarruttanut pitkään ja voimakkaasti.

9r:n levyt oikasin tossa yks ilta kun ei olleet ihan kauheessa kunnossa, olisko ollu joku millin verran ääri päiden heittojen väli. Niittien välit kannattaa putsata mutta kaikissa ei niitit pyöri vaikka kuinka yrittää
smile_org.gif
Nyt kokeilin oikasta vanne paikoillaan ja hyvähän siitä tuli niinku oletinkin. Vähän avaa palojen väliä isolla rukarilla että alkaa pyörä pyöriä helpommin ja sit vaan kattoo missä kohtaa on heittoa ja kääntää isolla jokarilla. Jarrulla vähän liikuttaa välillä paloja lähemmäksi ettei ole liian iso rako.. Sama toistuu kunnes heittoja on vaikea löytää. Aiemmin oon oikonu vanne kiinnitettynä akselilla ruuvipenkkiin ja heittokellolla kattonu heitot ja jakarilla oikonu... onnistuu niinkin. Omasta mielestäni kannattaa ainakin kokeilla jos joutuu itse maksamaan uudet  
tounge.gif
maksaa zx-9r -02 n.260e/kpl

Takuuseen en usko että menee kun onhan pyörä jo vanha... eri asia jos pyörä on ihan uusi ja levyt kierot ekan 1000km jälkeen... kulutus osia...
Oisko sulla ammattitaitoo oikasta se? Joo ei tosissaa kiinnostas maksaa 285€ uudesta levystä. Heitokellolla mäkin katoin ja näytti parhaillaa 15 heittoo, onko paha?

Toi 0,15 taitaa olla sellanen että juuri huomaa. Mitannu joskus 0,10 ja se oli sellanen että just pysty sanomaan että huomas ajossa. Siin oikasussa on kuitenkin aina omat riskinsä niin en välttämättä alkais oikasemaan vielä noin pientä... eiköhän noihin mitä oon oikassu oo jääny jotain 0,08-0,10 heittoja... ainakaan mun ajossa ei oo ollu haittaa...hyvä jos huomaa. Mamman kans eilen kakspäällä huomas jotain ihan pientä ku kehällä kovemmas vaihdist alko himmailemaan.

Back