• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Leo vince vai akra?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markus81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin toiseen japanialaiseen merkkiin Akran ja Leksan hinnat on niin lähellä toisiaan (myyntihinta), että ehdottomasti Akra. Leksan kokotitaani on lisäksi painavampi kuin Akran rosteri titaanipöntöillä.
Ei ne hinnat ny oo NIIN lähellä toisiaan jos akran hyvä putki maksaa yli 300€ enemmän..ainaki mulla toi on rahaa.

Ja tosiaan leon gp putken killeristä edelleen tietoa..

LeoVincestä lähti db killeri helposti, muttei ilma rälläkkää. Ei se ole kiinni kuin yhdellä ruuvilla, mutta sen kanta on tehty niin vihmerästi, ettei sitä voi kuin kiristää. Joten ajoin siihen uran ja punoin pois.

Reikälevy oli paketissa mukana, muttei kiinni sliparissa.

Äänet on vähintään kohdallaan!
Mitä mitä..?
Mä otin kärkipihteillä kiinni ja irrotin..ei tarvinu mitää muuta kikkailua  
wink.gif

muoks:
Ohos..meneekö täällä ny 1000/750 pöntöt sekasin..?
tarkennukseksi; ite höpöttelen tonnisten pöntöistä..
blush.gif
Joo, tässä nyt kysytään nimenomaan GSX-R 750 K6/K7 Leo Vincen GP -tyyppistä sliparia..

Tiedetään että monissa Leon slipareissa lähtee ihan vetämällä irti db-killeri.. Mutta, joissain leon slipareissa on keskelle vaimentajaa hitsattu reikälevy! Sen jos ottaa irti, joutuu purkamaan koko vaimentajan.

Eli nyt koitetaan saada selville, onko GSX-R 750 K6/K7 mallin Leo Vincen GP Style sliparissa tuo vaimentimen keskelle hitsattu reikälevy vai ei.

tyhmä kysymys tähän väliin, tarviiko ruiskulle tehdä jotakin jos pelkä vaimentimen vaihtaa?. kyseessä vm 05 cbr
withstupid.gif

Tohon kysymykseen löytyy yhtä paljon molempia vastauksia ja kaikki tietää olevansa oikeessa. Itse en säätänyt ruiskua ja toimii loistavasti, mut edelleen "tyhmä" kysymys: MIKÄ SEN REIKÄLEVYN IDEA ON ?

Vaimentaa ääntä. Jo ihan muutama ristissä oleva tikku putkessa vaimentaa mekkalaa. Reikälevy tietty tehokkaammin. XR hondan service manuaalissa se olis taas "spark arrestor"...

Mulla Hornetin pöntöissä (Evolution II) oli myös se killerin ruuvi mallia "vain kiristäminen onnistuu", lähti kuitenkin ihan pihdeillä pyörittämällä. On tainnu killerin poisto olla todellinen pakkomielle jos rälläkällä vedetään mutterit sileäksi.  
tounge.gif
Itse killerit sitten vasta onkin tiukassa. Mukana paketissa tuli myös ne reikälevyt, mutta niillä ei kyllä tee mitään.

Jos nyt pohtisi tuota GP-stylen dilemmaa ihan maalaisjärjellä niin miksi sinne olisi laitettu se reikälevy (jos sitä edes on siellä), kyseessä on kuitenkin eräänlainen topoftheline malli? Ja lisäksi aiemmin linkitetyssä kaaviossa on se killerin poisto aivan samalla tavalla toteuttu kuin monessa muussakin LeoVincen ja muiden merkkien slipareissa, joissa reikälevyä ei ole. Aloittaja laittaa vaan nyt sen putken ja nauttii soundeista.

Eiksje? Vähän pioneerihenkeä nyt.  
thumbs-up.gif

Reikälevyt, mitkä tulisi asentaa (älkää koskaan tehkö sitä) väliputken
ja sliparin väliin, liittyypi saksan asetuksiin melutasosta.

EDIT: Se on melkeinpä ulkonäöllinen ja merkkiuskollisuus kysymys
kumman laittaa. Itse laitoin leot ja tyytyväinen olen. Kartta vaihdettiin
mutta sen kummempaa säätöä ei tehty.

Reikälevyt, mitkä tulisi asentaa (älkää koskaan tehkö sitä) väliputken
ja sliparin väliin, liittyypi saksan asetuksiin melutasosta.

EDIT: Se on melkeinpä ulkonäöllinen ja merkkiuskollisuus kysymys
kumman laittaa. Itse laitoin leot ja tyytyväinen olen. Kartta vaihdettiin
mutta sen kummempaa säätöä ei tehty.
Pannaan nyt vielä kerran.. Joissain Leon pöntöissä ei voi valita laittaako reikälevyn vai ei. Esim -06 Bladen sliparissa tuo **rkeleen reikälevy oli oikeen kunnolla _hitsattu_ keskelle vaimenninta -> joutui purkamaan koko vaimentajan.

Reikälevynhän on ihan pakko ottaa pois, se tiputtaa tehoja todella rankasti. Tukkii yli puolet pinta-alasta...

Back