Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun nopeus on tuolla reilussa 300km/h ei kuski näe kuin pyörän leveyden verran eteensä. Noi viivat ovat aika turhia siinä vaiheessa. Radiopuhelin yhteydellä kuljettajalle voitaisiin kertoa milloin pitää alkaa jarruttamaan.Kun nopeutta on 300 km/h menee kilometri hiukan alle 12 sekunnissa!! Jos ei sitten huomaa siellä leveän kiitoradan reunassa olevia maalimerkkejä, niin ei ole kovin pitkää aikaa miettiä että jokohan se maali meni...![]()
Yli kolmensadan vauhdissa ei taatusti kuule minkäänlaista radiopuhelinta. Viisainta olisi merkitä maali riittävän huomattavaksi, esimerkiksi valoilla yms.Kun nopeus on tuolla reilussa 300km/h ei kuski näe kuin pyörän leveyden verran eteensä. Noi viivat ovat aika turhia siinä vaiheessa. Radiopuhelin yhteydellä kuljettajalle voitaisiin kertoa milloin pitää alkaa jarruttamaan.Kun nopeutta on 300 km/h menee kilometri hiukan alle 12 sekunnissa!! Jos ei sitten huomaa siellä leveän kiitoradan reunassa olevia maalimerkkejä, niin ei ole kovin pitkää aikaa miettiä että jokohan se maali meni...![]()
Tosta vauhdista tehokas jarrutus syö uudenkin renkaan....
Pelkällä takajarrullako jarrutat ??Tosta vauhdista tehokas jarrutus syö uudenkin renkaan....
Kylläpä sitä ollaan sanan tarkkoja...Pelkällä takajarrullako jarrutat ??Tosta vauhdista tehokas jarrutus syö uudenkin renkaan....![]()
Samaa mieltä Agon kanssa myös paikalla olleena ja myös tuon nopeustestin ajaneena.Savonlinnassa 1600m kiihdytysmatkaa ja 700m jarrutusmatkaa.
Mielestäni todellakin riittävä ja kun vielä lisätään siihen 2 kpl keltaisilla lipuilla varustettuu lippumiestä jarrumerkeiksi,niin hyvin toimi.Vaikka oli nopeutta kaikilla niin jokainen jamppa ja kimma osas jarruttaa ajoissa.
Kujon vinkki peittää mittarit on hyvä!!Itse en mittaristoa tuijottanut vaan tietä jota ajoin.Pysähtyi reilusti ajoissa ja turvallisesti.
Minäkin olen kentillä ajanut, enkä missään nimessä luottaisi omiin korviini siinä metelissä mitä 300 tai yli lukemissa kypärän sisällä kuuluu. Ei hirveästi huvita arpoa että sanoikos siellä nyt joku jotain vai ei.. Lisäksi siinä on kuitenkin sen kuulemisen lisäksi aika paljon muita muuttujia jotka voivat mennä pieleen, kuten radiopuhelimien tekniikka, ilmoittajan hereilläolo etc.Itse olen ajanut "tutka-ajoissa" muutamaan otteeseen ja kyllä radio sen verran kuuluu kuin tarve vaatii. Itse näistä kisoita olen sitä mieltä että on hyvä kun niitä järjestetään. Jääpä kaahailuhalut kentälle eikä puhelintolpan ympärille.