• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Leathermania hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopo59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun pukki ei tuonutkaan Leathermania, niin onko vinkkiä mistä sellaisen voisi hankkia edullisesti. Valuutta voisi olla vaikka usd.

eBay
talktohand.gif

Ite aikoinani haalasin niitä tuolta WalMartista, silloin Waven hintasuhde oli 65$ siellä, täällä 600mk!
Edit: Näyttää hinta olevan nyt alle 60$ kun heittää ostoskoriin

Näyttää edelleen olevan myynnissä, mutta edullisuudesta en tiedä..
WalMart

Hetkinen..mites mahtaa toin liikkeen lähetys toimia Eurooppaan
nixweiss.gif

Edit: Toi Suomen maahantuoja ei taida paljon välittää noista "harmaatuoduista", sillä kaveri lähetti sinne just ennen joulua yhden tuomani Waven korjattavaksi (vm.1999). Oli sit saanut sahan siitä poikki kun oli kaatamassa joulukuusta.
biggrin.gif
tounge.gif
Ei muuta kun maahantuojalle korjattavaksi ilman kuittia ja vähän ajan päästä tuli uusi Wave tilalle, kun ei ollut enää noita vanhan mallisia sahoja jäljellä! Toi on muutenkin todella kestävä työkalu, ite olen käyttänyt kymmenen vuotta reissuhommissa. Ainoa ongelma on, että noi kiinalaiset meinaa sen vaan aina "realisoida". Tarttis varmaan laittaa kettingillä kiinni...

Samankaltaisia kokemuksia leathermanin takuusta.
Ei kyselty kuittia tai ostopaikkaa, vaan rikkoontunut osa vaihdettiin uuteen.

Joo..Takuu pelaa hyvin ilman kuittiakin.Taisi olla Rovaniemellä tuo huoltopaikka,kun jouduin oman Leathermanini sinne lähettämään.Meni siitä pienestä ruuvarista kärki vituiksi,kun takan edestä listasta kaivelin messinkiruuveja.Tuli oikein pahoittelu siitä,kun olin joutunut työkalun korjattavaksi lähettämään ja toivottelivat hyviä nikkarointeja korjatun työkalun kanssa
omg.gif

Takuu tosiaan pelaa kiitettävästi. Työkaverin Wave:n terä meni poikki ja jannu sai kokonaan uuden tilalle. Ja vieläpä uudempaa mallia olevan kun ei vanhoja enää ollu.

Miksei Fiskarsin tuote tässä(kin) tapauksessa muka toimisi vähintään yhtä hyvin? Itsellä jo vuosia käytössä eikä moitteen sanaa ole sanottavana
thumbs-up.gif
Toi merkki oli myös mulle yksi vaihtoehto, mutta ainakin silloin noi nahkamiehen pihdit oli ihan eri planeetalta, joten valinta kohdistui nahkamieheen, koska pääosin tulee käytettyä pihtejä ja puukkoa. Nykyään voi tosin olla toisin.

O.T Firman mekaniikka-asentajat meinaa aina takavarikoida toin vehkeen, ku tulee sillä kierrettyä myös pultteja ja muttereita
biggrin.gif
Ei ne vaan oikein pidä siitä..
tounge.gif

WallMartista ja Amazonista tilaaminen Suomeen ei onnistunut.
Syynä lienee, että täällä on myös oma maahantuoja.

Onko vinkkiä mistä tuotteen saisi tilattua, kun ei raski pulittaa
160 egee työkalusta.

Pari vuotta sitten, kun koulusta valmistuin, isä lupasi lahjaksi kustantaa haluamani Lethermannin. Täkäläisistä liikkeistä halvimmalla löysin silloin Lohenetten nettikaupasta. Homma kävi näppärästi, kun oli Espoossa ja nouto onnistui. Tilaus sujui puhelimitse.

Mallivalinnassa päädyin lopultaa Surgeen lisäkärkisarjalla ja "omistuskirjoituksella". Onhan tuo melko iso ja esim vyöllä tuota ei voi pitää, mutta onpa ollut näppärä pitää reissussa mukana repussa tai pyörässä työkalujen mukana. Tuolla onnistuu kokonsa ja valikoiman puolesta jo melko moni homma!

Tomi

Itse olen hommannut Victorinoxin Swisstool X Plussan. Oon pitänyt sitä mukana työmaakeikoilla enkä enää nahkamiestä ota. Tota surgea en oo kokeillu, mutta ainakin waven kyvyt loppu huomattavasti ennen sveitsiläistä.

Tietysti jokainen valitsee itse millaisilla työkaluilla töitä tekee. Totuus on kuitenkin se, ettei noi korvaa mitään kunnon työkalua...

WallMartista ja Amazonista tilaaminen Suomeen ei onnistunut.
Syynä lienee, että täällä on myös oma maahantuoja.
? Kyllä Amazon.com ainakin mulle suostuu lähettään Suomeen... Vai mitä vi**uu, oonko vaihteeks väärällä sivustolla?
baaa.gif

Ja edelleen... eBayn kautta löytää myyjiä jotka toimittaa worldwide!
talktohand.gif

Miksei Fiskarsin tuote tässä(kin) tapauksessa muka toimisi vähintään yhtä hyvin? Itsellä jo vuosia käytössä eikä moitteen sanaa ole sanottavana
thumbs-up.gif
Toi merkki oli myös mulle yksi vaihtoehto, mutta ainakin silloin noi nahkamiehen pihdit oli ihan eri planeetalta, joten valinta kohdistui nahkamieheen, koska pääosin tulee käytettyä pihtejä ja puukkoa. Nykyään voi tosin olla toisin.
Oma valintani olisi varmasti Gerber, jos siinä vaan olisi nallipihdit. Nyt joutuu kantamaan sysimustaa supertoolia...
Nallipihdeillä tietenkin.
Mutta niillä on helvetin ikävää puristaa pihtejä (työkalun terävät reunat uppoutuvat hyvin kämmeneen) Ja kumminkin niitä pihtien leikkuuteriä tulee väärinkäytettyä liian paksuihin lankoihin... Eli terät ns. rutussa, jumiutuvat yhteen, eivätkä enää oikein leikkaa... Todella ikävää, pihdit osittain käyttökelvottomat.
Kun taasen gerberissä on fiksusti irroitettavat kovametallipalat leikkuu kohdissa, ei mene koko laite "pilalle" kovan käytön takia ja muutenkin käteen istuvampi muotuilu.
Tosin muodot ovat fiksummat myös nykyisissä lettereissäkin, mutta leikkuupihtien takia tänä päivänä ostaisin gerberin. ...Joskohan ne nallipihdit saisivat vielä ympättyä niihin jossain vaiheessa.

Tietysti jokainen valitsee itse millaisilla työkaluilla töitä tekee. Totuus on kuitenkin se, ettei noi korvaa mitään kunnon työkalua...
Kyllähän toi on asiaa. Ei noi linkkarit korvaa oikeita työkaluja muuta kun näpertelijöille, jotka ei osaa tehdä mitään hommia, ei edes kunnon työkaluilla. Pannan vaan lettermänni lonkalle ja hommiin,,,,,, hyvä
033102ass_1_prv.gif

Kyllähän toi on asiaa. Ei noi linkkarit korvaa oikeita työkaluja muuta kun näpertelijöille, jotka ei osaa tehdä mitään hommia, ei edes kunnon työkaluilla. Pannan vaan lettermänni lonkalle ja hommiin,,,,,, hyvä
033102ass_1_prv.gif
Enpä usko, että kukaan niillä kovin suurta remonttia onkaan tekemässä. Tosin mukavampi niillä on löystyneitä muttereita, ruuveja tms kiristellä vaikkapa tien päällä, kuin sormenpäillä.

Mutta ilmeisesti "hommat osaavat" -heput sitten raahavat cuulisti tengtoolssin TCMM666:staä mopojensa takaritsillä, jotta eivät häpeäkseen joudu nöyrtymään muttereiden takia käyttämään ns. monitoimityökaluja

033102ass_1_prv.gif
Kyllä itellä ainaki nuo nahkamiehen (wave) pihdit on toiminu, tai siis ollu kestävemmät ku monet peruspihdit.

Totta tietysti on, että nahkamies ei korvaa täysin kaikkia spekiaalityökaluja. Ite en vaan jaksa kantaa aina mukana esim. pistosahaa vyöllä, joten siksi luotan nahkamieheen
baaa.gif

New wave + Bit kit -lisäsarja ollut todella toimiva setti vyöllä...

033102ass_1_prv.gif
Enpä usko, että kukaan niillä kovin suurta remonttia onkaan tekemässä. Tosin mukavampi niillä on löystyneitä muttereita, ruuveja tms kiristellä vaikkapa tien päällä, kuin sormenpäillä.

Mutta ilmeisesti "hommat osaavat" -heput sitten raahavat cuulisti tengtoolssin TCMM666:staä mopojensa takaritsillä, jotta eivät häpeäkseen joudu nöyrtymään muttereiden takia käyttämään ns. monitoimityökaluja
Hommat osaavat heput ei tarvii työkaluja, ne kiristelee mutterit jo etukäteen. Nippusiteet on kuitenkin aina mukana, voi lainata jollekkin, jolta on letermanni putoomassa vyöltä. Vitsi vitsi.

Kiitos vaan tämän ketjun keskustelijoille, piti sitä sitten itsellekkin ruveta jotain "rambopuukkoa" katsomaan.
biggrin.gif

Olen kuitenkin sen verran nuuka kaveri, etten raaskinut mitään kallista nahkamiestä hommata, niin tilasin itselleni jenkkilästä tuollaisen Gerber Suspensionin, jonka saa kotiin kuljetettuna markettipihtien hinnalla. (noin 27€)

Ebaysta löytyi hyvä valikoima kauppiaita, jotka ovat valmiita toimittamaan Worldwide ja maksu sujui kivutta PayPalin kautta.

Tulliakaan ei minun käsitykseni mukaan noin pienestä ostoksesta mene, eli nyt vain odotetaan jotta saadaan tosimiehen lelu kotio..

Tulliakaan ei minun käsitykseni mukaan noin pienestä ostoksesta mene, eli nyt vain odotetaan jotta saadaan tosimiehen lelu kotio..
Vaikkei tullia menisikään, voipi silti tulla kutsu Tulliin asiaa todistelemaan. Tämä ihan varoituksena, että osaat henkisesti varautua.
Ovat nykyään (syystä) aika vainoharh... tarkkoja kun monet tavaran lähettäjät panevat tulli-ilmoitukseen todellista paljon halvemman hinnan siinä toivossa että menee läpi maksuitta.

Eli printtailepa valmiiksi se kuitti sieltä Paypalistä... ihan varoiksi

Back