• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laukkusarja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopoko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaverilla oli Norjan reissulla nuo halvemmat Moto-Detailit...ei ainakaan moittinut, hintansa väärtit varmaankin.

Ylemmistä ei kokemusta, alemmista muutaman tuhannen kilometrin verran...
Kuten jo aiempaan topicciin laitoinkin, nuo alemmat on ihan hyvät silloin jos satunnaisesti laukkuja tarvitsee. Sivulaukut laajenee tarvittaessa ihan kivasti, sisällä on muoviset vahvikkeet jotka pitävät laukun perusmuodossaan hyvin kasassa.Sivuilla on pari vetoketjullista pienempää taskua. Päällikassi on mallia putkikassi, sisätilaa ei ole jaettu mitenkään ja läpässä on pieni tasku. Mukana tulee olkahihna sekä lukematon määrä hihnoja laukkujen pyörään kiinnittämiseksi
wink.gif

Sivulaukkujen kiinnitys vie hetken enempi aikaa, päällilaukku tulee 4:llä soljella kiinni satulan päälle. Sivulaukut tulee alta hihnoilla kiinni ja päältä sitten parilla soljella satulan yli menevään kappaleeseen.
Vetoketjut on ihan napakan oloiset.
Sadesuojat oli aika kovaa muovia, jotka hajosivat muutaman sadan kilometrin jälkeen viimassa riekaleiksi.
Testasin laukkujen vedenpitävyyttä tihkusateessa vajaan tuhannen kilometriä Norjassa ja sisus pysyi kuivana. Eli kyllä ne hinta-laatusuhteeltaan on ihan hyvät
tounge.gif

Jotakin tommoista pitäisi hankkia pikkupyöriä varten. Jos laukkupari maksaa vain jotakin 60€, ja tarve on hyvinkin tilapäistä, on hinta/laatusuhde mielestäni varmasti kohdillaan.

Kuten jo aiempaan topicciin laitoinkin, nuo alemmat on ihan hyvät silloin jos satunnaisesti laukkuja tarvitsee. Sivulaukut laajenee tarvittaessa ihan kivasti, sisällä on muoviset vahvikkeet jotka pitävät laukun perusmuodossaan hyvin kasassa.Sivuilla on pari vetoketjullista pienempää taskua. Päällikassi on mallia putkikassi, sisätilaa ei ole jaettu mitenkään ja läpässä on pieni tasku. Mukana tulee olkahihna sekä lukematon määrä hihnoja laukkujen pyörään kiinnittämiseksi
wink.gif

Sivulaukkujen kiinnitys vie hetken enempi aikaa, päällilaukku tulee 4:llä soljella kiinni satulan päälle. Sivulaukut tulee alta hihnoilla kiinni ja päältä sitten parilla soljella satulan yli menevään kappaleeseen.
Vetoketjut on ihan napakan oloiset.
Sadesuojat oli aika kovaa muovia, jotka hajosivat muutaman sadan kilometrin jälkeen viimassa riekaleiksi.
Testasin laukkujen vedenpitävyyttä tihkusateessa vajaan tuhannen kilometriä Norjassa ja sisus pysyi kuivana. Eli kyllä ne hinta-laatusuhteeltaan on ihan hyvät
tounge.gif
Niin olihan noista jo tosiaan puhe aikaisemminkin ! Muisti pätkii
withstupid.gif

Epäilyttää vain tuo hinta, mutta minullakaan käyttö ei ole pitkäaikaista Tarvin vain silloin tällöin !

Ylemmistä kokemusta viime kesältä (3500 kilometriä Norjassa + Ruotsissa). Hyvin toimivat; sadesuojat on "integroitu", eli pienissä pusseissa laukkujen sisältä, josta ne saa helposti tarpeen vaatiessa kaivettua irti. Suojat ovat läpinäkymättömät, pehmeähköstä muovista tehdyt, ja tuntuvat suht kestäviltä. Minulla oli toisessa sivulaukussa sadesuoja kiinni n. 2000 kilometrin verran ilman että se olisi osoittanut hajoamisen merkkiä.

Kestävät jonkin verran vettä ilman sadesuojiakin; vetuketjut on tuossa suhteessa huonoin lenkki. Suojien kanssa sisälmykset pysyivät täysin kuivana.

Pohjassa on lämmönkestävää materiaalia, joka ei kuitenkaan eristä kovinkaan hyvin - paluumatkalla oli muovikassi pakoputken päällä (välissä n. sentin verran ilmaa) olevan laukun sisällä ja se osoitti selkeitä sulamisen merkkejä.

Kiinnitysmekanismi sama kuin alemmasakin setissä, eli levy joka tulee satulan päälle kiinnitettynä remmeillä. Laukuissa on kaksi pikalukkoa per laukku jotka tulee levyyn kiinni.

Vedin kyllä vielä varmistuksen vuoksi erilliset remmit laukkujen kahvoista ja kantorenkaista satulan alta. Kannattaa myös kiinnittä laukkujen alaosa johonkin rungon kohtaan mukanatulevilla remmeillä, varsinkin jos meinaa kovastikin kalleellaan kurveja ottaa ...

Tarkoitus olisi tänä vuonna samaisella setillä pärjätä parin viikon Euroopan turnee.

Edit: selkeytyksiä

Hieman asian vierestä mutta silti läheltä:

Hyvälaatuinen, suht edullinen vaihtoehto (esim. Heino myy):

*Bags-Connection Cargobag*

Istuu hyvin liki mopoon kuin mopoon, maksaa karvan päälle satskun (ovh), tilavuutta tässäkin "jo" 52 litraa. Lisäkapasiteettia helposti lisäämällä päälle "telttalaukun" (tilavuus ööh, ehkä liki parikytä litraa), kiinnikkeet sille löytyy Cargobagistä. Muitakin malleja löytyy (isompaa ja pienempää).

Riippuu tosiaan paljolti pyörästä ja laukusta. Ongelmakohtia on pakoputket sekä huolehtiminen siitä ettei laukut pääse osumaan takafillariin pyörän kallistuessa.

Viime vuonna minulla ei ollut telineitä (BMW 1200 GSA), ja kunhan kiristi kiinnitykset kunnolla, myös vasemmanpuoleinen laukku toimi (jäi se n. sentti putken ja laukun välillä). Tänä vuonna tuli sitten hankittua Kapan halpistelineet, jolloin laukut on mahdollista pudottaa paljon aiempaa alemmas => saa painopistettä myös alemmas.

Kiinnostaisi tietää vaativatko nuo laukut sivutelineitä? Riippuu ehkä pyörästä?
Mulla on alla CB 750 sevenfifty eikä telineitä. Suojasin tuon pienen takakatteen kiveniskumuovilla siltä kohtaa missä laukku osuu katteeseen ja sitten vaan kiinni hihnoilla. Ei osu renkaaseen ja putken päällekin jää reilu 5cm tilaa, joten laukun pohja ei juuri lämpiä.
Mun henk. koht mielipide niistä alemmista on että sopii hyvin satunnaiseen tarpeeseen ja pitkille reissuille kiinnitettäväksi. Mulla mahtui hienosti tohon pakettiin reilun kahden viikon reissuvaatteet, bilevaatteet ja käyttövaatteet sekä gorehousut ja sadepuku kaiken varalle. Ja tunnetusti meillä naisilla on paljon vaatteita kun lomalle lähdetään... kenkiäkin oli parit pakattuna
biggrin.gif

Takalaukun päälle mulla oli heitettynä kypäräverkko, joka vähän tukevoitti takalaukun kiinnipysymistä ja sen alle oli hyvä sujauttaa pikkushoppailut matkan varrelta....
wink.gif

Niin olihan noista jo tosiaan puhe aikaisemminkin ! Muisti pätkii  
withstupid.gif

Epäilyttää vain tuo hinta, mutta minullakaan käyttö ei ole pitkäaikaista Tarvin vain silloin tällöin !
Hintansa puolesta mun mielestä ihan ok, eli vaikka ovat ns. halvat, on nuo ihan toimivat ja ihanteelliset just satunnaiseen käyttöön. Eivät kuitenkaan pilipalit. Mulle nuo kassit tuli käytettynä kun kaveri myi busan pois ja kassit jäi. Sit se lahjoitti ne mulle *kiva kaveri*... Eli noilla kasseilla on heitetty ainakin kaksi pitkää pohjoisen reissua sekä lukematon määrä eteläsuomen kokkareita ja edelleen ovat kuin uudet, käytön jälkiä ei näy kun sadesuojissa jotka tosiaan on entiset
biggrin.gif

Hieman asian vierestä mutta silti läheltä:

Hyvälaatuinen, suht edullinen vaihtoehto (esim. Heino myy):

*Bags-Connection Cargobag*
Minulla olisi tuollainen joutilaana. Yhden kesän käytetty (yhdellä kahden viikon reissulla). Onpi kaikinpuolin moitteettomassa kunnossa. Voin tarvittaessa luopua siitä 50€(+pk). Laukku on toimiva ja mukana tulee ulkopuolelle sadesuoja.
Tiätkö meneeks noi MG Nevadaan hyvin? Oisin kiinnostunut ja voisin noutaa Treelta.

Hieman off-topicia, mutta näihin kuitenkin liittyvää...

Eli, mitenkähän nuo (Bags Connection, Gargoback) toimii, jos ajellaan kakspäällä? Eli, pystyykö tuollaiset laittamaan esim. jonkinlaisen takalaukkutelineen päälle, takapenkin takapuolelle? Hyvä ratkaisu? Vai onkohan sitten jo kovan takaboksin paikka?

Olettekos muuten esim. matkalla kaupungeissa käppäillessänne laitelleet kypäriänne noihin kangas/tekstiili vermeisiin, vai kannatteko mukana?

Back