Mitä nuo laturin käämit (staattori) kestää yleensä? Itsellä on gs 450 e vm -83 ja suurin murhe on tuo käämitys. Kun ostin pyörän 2005, niin mittarissa oli 78000 ja 2002 oli laitettu uudet virtalaitteet, mutta jo syksyllä -05 "paloi karrelle" käämit :vihainen:Löysin netistä ohjeita laturin käämitykselle, ja niiden rohkaisemana ajattelin käämiä itse tuon staattorin. Toimihan se
50 km
,eli epoksit suli ja taas otti ns. runkoon. Viimeisin käämitys tuotti tulosta, kun käytin eristämiseen käämilakkaa ja epoksihartsia ja näytti siltä että homma onnistui, kun olin päässyt 3000 km, mutta sitten :vihainen:sama juttu, käämit paskana
Olen seurannut noita keskusteluja, ja olen huomannut, että varsinkin gs eri mallit ainakin ovat alttiita laturin rikkoutumiselle. Mistähän tämä johtuu? Jotkut pyörät kestää isältä pojalle, eikä laturiongelmista ole mitään harmia, mutta miksi juuri esim. suzuki gs? väärä mitoitusko vai mikä? Onko ainoa vaihtoehto pistää 300 euroa staattoriin ja regulaattoriin, joiden kestävyys on tuurista kiinni?
Olen seurannut noita keskusteluja, ja olen huomannut, että varsinkin gs eri mallit ainakin ovat alttiita laturin rikkoutumiselle. Mistähän tämä johtuu? Jotkut pyörät kestää isältä pojalle, eikä laturiongelmista ole mitään harmia, mutta miksi juuri esim. suzuki gs? väärä mitoitusko vai mikä? Onko ainoa vaihtoehto pistää 300 euroa staattoriin ja regulaattoriin, joiden kestävyys on tuurista kiinni?