• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lärpykkä kaasukahvassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitemmällä matkalla se on jotenkin avuksi. Kaupungissa ja lyhyemmillä paremminkin riesa.
Ostin KokkoTreffeiltä viikko sitten kyseisen vempaimen ja olen samaa mieltä kanssasi. Kaupunkiajossa se on tiellä, mutta auttaa pitemmillä matkoilla. Olen kyllä miettinyt, että jos pitäisi tehdä vastaohjaus/työntöohjaus kaasukädellä tosi tilanteessa, niin mitenköhän kävisi..? Kaasu pohjaan?? Vaarallista.

Ostin sen Kokkolalaisen myyjän kojusta (en tiedä firman nimeä) ja hinta oli 14 euroa.

Pitemmällä matkalla se on jotenkin avuksi. Kaupungissa ja lyhyemmillä paremminkin riesa.
Ostin KokkoTreffeiltä viikko sitten kyseisen vempaimen ja olen samaa mieltä kanssasi. Kaupunkiajossa se on tiellä, mutta auttaa pitemmillä matkoilla. Olen kyllä miettinyt, että jos pitäisi tehdä vastaohjaus/työntöohjaus kaasukädellä tosi tilanteessa, niin mitenköhän kävisi..? Kaasu pohjaan?? Vaarallista.

Ostin sen Kokkolalaisen myyjän kojusta (en tiedä firman nimeä) ja hinta oli 14 euroa.
Viime kauden ja tämän kauden ajellut tuon kanssa kahdella eri mopolla.

Mielestäni ei ole riesa kaupungissa. Kertaakaan ei ole haitannut kaupungissa ajoa (1200 Bandit)

Tositilanseissa on väistelty eikä siinäkään ole ollut haitaksi.

Jos tuo haittaa haittaa ajamista tositilanteissa on vika kyllä kuskin, ei muovinpalasen.
tounge.gif

Totta kuitenkin on, että totuttelua se hieman vaatii, sitä en kiellä.

Viime kauden ja tämän kauden ajellut tuon kanssa kahdella eri mopolla.  

Mielestäni ei ole riesa kaupungissa. Kertaakaan ei ole haitannut kaupungissa ajoa (1200 Bandit)

Tositilanseissa on väistelty eikä siinäkään ole ollut haitaksi.  

Jos tuo haittaa haittaa ajamista tositilanteissa on vika kyllä kuskin, ei muovinpalasen.  
tounge.gif

Totta kuitenkin on, että totuttelua se hieman vaatii, sitä en kiellä.
Kyllä se minusta oikeaoppista vastaohjausta haittaa - miten teet vastaohjauksen oikealla kämmenellä työntäen tankoa eteen nopeasti, kun kämmenen alla on "kaasuapuri"? Voihan tankoa jotenki sormilla riuhtoa eteenpäin, tai jotain, mutta ei minusta ole yhtä nopeaa, kuin se mikä tulee selkärangasta (kämmenellä nopea työntö eteen). No, hätä keinot keksii.

Vaati varmasti harjoittelua tuon käyttö, sen olen huomannut. Pitkillä matkoilla kuitenkin käytän, mutta kaupungissa en. Minusta se on tiellä kaupunkiajossa enkä näe siinä niin paljon hyötyä lyhyemmillä matkoilla, että laittaisin sen siihen roikkumaan. Toiset tykkää mustikasta, toiset mansikasta.  
tounge.gif

Kun lärpykän kääntää ns. "pois käytöstä", niin se ei ole millään muotoa haitaksi kaupunkiajossa, maantielle kun lähtee niin pyöräyttää sopivaan asentoon ja taas mennään
062802moto_prv.gif

Hinta sohpissa on oikeesti 12,50 kun näköjänsä hinta on pudonnu ja nyky ohv. on 14,-
tounge.gif

Eli korjataan ensitilassa. (Ku vaan muistas..)
062802moto_prv.gif

Toimii todellakin...myös kaupungissa, vaatii aluksi opettelua mutta kun siihen tottuu niin on orpo olo ajella sen jälkeen ilman sitä...kyykymmistä en tiedä mutta banditin ajoasennolle aivan loistava kunhan se vain on säädetty oikein.

Sen avulla voi pitää molempia käsiä kokonaan kahvoilla mikä auttaa jarrutuksen aloittamisnopeuteen...

Ihan kokemattomimmille en suosittele, mopo täytyy tuntea paremmin kuin ne ensimmäiset autokoulun ajokerrat ja varsinkin kaasun herkkyys ja yleinen toimivuus täytyy olla tiedossa...
thumbs-up.gif

Kyllä se minusta oikeaoppista vastaohjausta haittaa - miten teet vastaohjauksen oikealla kämmenellä työntäen tankoa eteen nopeasti, kun kämmenen alla on "kaasuapuri"?
Tällöin suoritan työntö ohjauksen peukalon ja etusormen välisellä osiolla, mikä vahvimmin onkin tangossa kiinni. Tuo tulee ihan luonnostaan eikä sitä tarvitse sen enemmän ihmetellä.

Joka tapauksessa olen nyt ajanut tuon avulla viime ja tämän kauden enkä minä ole huomannut sen haittaavan missään olosuhteissa.

Kyseinen härpäke oli kiinni myös EAK-kurssilla koko ajan eikä se sielläkään haitannut. Tarkoittaa, että aikas monenlaista toimintoa tuolla harjoiteltiin.

Kaikkein halvimmalla tuon lärpykän saa Porvoontien varresta, Östersundomin risteyksestä jompaan kumpaan suuntaan jonkin matkaa, tien oikealla puolella Porvooseen päin mentäessä. Ei maksa mitään sille joka sen löytää.

Tuosta "oikean asennon löytämisestä" voisi sanoa sen verran, että ei sille lärpykälle ole olemassa mitään yhtä oikeaa asentoa, vaan asento kannattaa säätää ajon mukaan. Mulla se oli kaupunkiajossa aina niin alhaalla, ettei se vaikuttanut ajamiseen, ja maantiellä nostin sitä kaasukäden peukalolla lennossa ylöspäin niin, että alkoi vaikuttamaan sopivasti. Jos vauhti kasvoi, nostin lärpäkettä taas hieman ylemmäksi. Ja kaupunkiin tmv. saavuttaessa on aina tilaisuus pyöräyttää se taas "off-asentoon", lärpykkähän pyörii vaivattomasti "vastakaasuun".

Back