• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lapsen kyydittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turrex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
niin kun tässä ketjussa on jo useampaan kertaan todettu, että kyllä ajovarusteita löytyy ihan 3-4 vuotiaalle lähtien, myös kenkiä. Pitkää matkaa ei lasta varmaan kannata kyydissä kuskata, koska tuppaavat nukahtelemaan. Itse en ole vielä kyydinnyt maantiellä kertaakaan.

Tossa pari kuvaa tyttären ajokamppeista:

suojapaita.jpg

hyppy.jpg

poseeraus.jpg

Itse olen kyyditellyt 4 vee jätkää pyörällä aika tavalla tänä kesänä. Ajokamat ovat olleet asialliset ja kypärä aina päässä. Lisäksi turvana on ollut Saksasta tilattu lasten jakkara, jolla mukelo pysyy hyvin kyydissä. Istuimessa on omat jalkaremmit kun jalat eivät kunnolla yltä tapeille. Tällä suosittelen kyydittämään. Ei mahdu putoamaan kyydistä.

Ja istuinta saa muuten lainata pientä korvausta vastaan vaikka viikovlopuksi jos ei kamalan usein ole tarkoituksena kyydittää pientä väkeä. Pikaviestillä saat yhtyeyden. Istuin on Helsingissä.

Tuossa kuvaa jakkarasta: http://www.bionic-bikes.de/images/motorrad-kindersitz.jpg

Aikanaan kun kakarat oli pieniä niin niille hankittiin sivuvaunu ja päähän lätkäkypärät. Soolopyörässä oli tapit koneen sivuilla ja silloin yksi muksu pääsi kerrallaan kyytiin, tosin pieniä pätkiä ja pisin retki oli Espoosta Paalasmaalle ja takaisin. Ajoasuna Yokon muksujen haalari joka maksoi yhtäpaljon kuin aikuisten.
biggrin.gif

Back