• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lappiin kalalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen Lappiin lähdössä kalastusreissulle kunhan saa käden pois kantositeestä niin nyt orggilaiset saatte kertoa hyviä reittivinkkejä Lapin läänissä ja totta kai myös kalastuspaikkoja. Eli toiveena olisi asvalttitiet ja hyvät kalastusvedet, ettei nälkään tarvitse kuolla!
smile_org.gif
Kaikki vinkit ovat hyvin tervetulleita
smile_org.gif

Kilpisjärvestä laskeva joki, Könkämäeno. Asfalttitie vieressä ja kosolti telttapaikkoja. Hetken matkan päästä löytyy myös mökkipaikkoja.
Tietenki riippuu kalastatko perholla vai uistimella?

Perho paikkana hyvä, uistinta en oo liottanu ko. paikassa.

Itte lähdössä ruiskimaan perholla Kiirunaan vkolla 31, mutta en kylläkään mpllä..

Mites sitten kalavehkeiden kuskaus pyörällä, en oo vielä mallannu, mut mimmossiis ratkasuja ootte tehny haavit ja härvelit?

Ittellä triplalaukut käytössä, joista yhteen pakataan meikkejä toiseen ... no ei , mut vaimo on kuitenkin lähössä messiin :-P

Tänä vuonna kalaa on lapissa uutisten mukaan hiton hyvin
wink.gif

Tornion joella ovat vetäneet kuulemma isoa enemmän kuin vuosiin.

Mites sitten kalavehkeiden kuskaus pyörällä, en oo vielä mallannu, mut mimmossiis ratkasuja ootte tehny haavit ja härvelit?

Ittellä triplalaukut käytössä, joista yhteen pakataan meikkejä toiseen ... no ei , mut vaimo on kuitenkin lähössä messiin :-P
Iteki miettiny noita kalavehkeitten kuljetusta mp;llä,voishan näppäränä värkätä vaikka muovi/rumpuputkesta jonnillaisen siistin kuljetusboksin.
Mutta onhan noita myös valmiita kanto/säilytyslaukkuja,hintaa isoimmalla riittävästi,pienempien hinta jo kohtuullinen.
Helpompi tollanen olis mopoon jo kötystellä..
Kalastuslaukkuja...

Itse olen pitänyt 50litraista rinkkaa selässä ja siihen on mennyt pieni vieherasia, virveli, kumpparit ja maastopuku.. Itsellä tarkoitus vielä ostaa lisäksi tankkilaukku johon vaihtovaatteet änd täts it
smile_org.gif
Saas nähdä mitä pitää jättää pois ja mitä ei.. Olen kyllä ajanut pienempää matkaa rinkka selässä, joten saa nähdä mitä selkä tykkää Lapin reissusta. Ja teltta ja makuupussi takaistuimelle kiinni. Olen kuullut, että jotku pistää virvelin kiinni runkoon niin miten se käytännössä sitten kävisi?

9 jalkasen 3-osaisen perhovavan vapaputki menee kevyesti poikittain kiinni penkin takaosaan,telineeseen tai johonkin vastaavaan ja jää mopoa kapeammaksi, jos on sivulaukut kiinni
biggrin.gif

Muistakaa ottaa kuormaliinoja riittävästi mukaan että saatte sen Torilohen kiinnitettyä tukevasti pyörään kiinni.
biggrin.gif

Back